Skide Kjøwenhavnere..!

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af Morten_Lyse »

Jah overskriften siger det hele..! Her kommer lige et surt opstød..

Jeg færdes jo lidt på brugtmarkedet, køb og salg og særligt dba.dk og jeg er f..... ved at være træt af den stil der ligges for dagen fra indbyggerne i landets hovedstad.

"Hej jeg tillader mig at byde ca. 50-60% af den angivne salgspris under forudsætning af at grejet leveres i Kbh."

Nå gør du det..? Jeg kan godt handles med, men ud over at skambyde mine ting forlanger du at jeg skal løse dine transportproblemer via en dags kørsel, der i corolla'en over storebælt dårligt kan holdes under 1000,- For min regning, naturligvis. Bonderøven her kunne jo bare lade være med at bosætte sig, med det udstyr du har fået på hjernen, så langt fra verdens navle, det er klart..!

Og hvad så, hvis jeg holder i København med noget grej du ikke har prøvet/set og det pludselig ikke lyder som du vil have, betaler du så bare alligevel eller hvordan..?

Jeg tror jeg har fået tilbud alá det ovenstående 5-6 gange de sidste 2 måneder og det er RØVDÅRLIG stil IMO. Ydermere var der en pedal jeg gerne ville købe. Jeg ville betale prisen og forsendelse, hvis han gad at sende den. Men sælger, der også var bosiddene i StorKøbenhavn, "gad ikke til at skulle pakke ind og på posthuset osv.."

Arh, bonderøv. "Jeg synes du er grov og generaliserer ret voldsomt. Det er RØVDÅRLIG stil IMO" svarer en fornærmet, og garanteret reel bruger af nærværende forum så, der føler sig truffet over at man omtaler alle ca. 1,1 mio indbyggere som "skide Kjøwenhavnere": "Jeg er ligeglad," svarer jeg. "For hvis der så bare en gang i mellem var en seriøs henvendelse fra den kant, ville jeg tage trykket af retorikken. Det er der bare ikke.

Med venlig hilsen, til alle bosiddende vest for Høje Taastup.
Morten Lyse

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af IkkeMig »

Nu har jeg spekuleret lidt, og jeg tror faktisk også kun, at jeg har mødt den attitue blandt folk fra hovedstaden.

Men jeg kender altså også mange fornuftige mennesker derovre, og jeg har også gennemført gnidningsfrie handler med helt fremmede Kjøwenhavnere.

Så jo, de er træls, de typer, men de er heldigvis i mindretal, selv på djævleøen...

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af udepost »

Hej Morten

Ja det er jo nogle ærgelige oplevelser du har haft :)

Desværre tror jeg det er sådan over hele linjen. Jeg får også tit mails fra folk der skambyder på det groveste, og nok ikke kun fra københavnere. Min kotume omkring disse er, at jeg ikke svarer på dem. Hvis folk oprigtigt er interesserede, skriver de igen med et højere bud. Ang. forsendelse, ja så sender jeg gerne, men det kommer an på hvor dyr tingen er. Det er bøvlet at sende, og hvis tingen er billig, gider jeg kun sælge til prisen + forsendelse.

Og her til sidst en historie fra det virkelige liv. For 5 år siden ringende jeg til en gut i Jylland (Bjerringbro eller noget), for at købe en kasse til en es335 han havde til salg. Den kostede 700,- og jeg ville gerne overføre pengene + forsendelse, hvis han ville sende den. Det ville han ikke, da det var meget lettere (for ham) hvis jeg bare kom forbi og betalte kontant. Da jeg bor i Kbh var dette ikke så let for mig, men efter lange overbevisningsforsøg (10 min), lykkedes det mig alligevel at få ham til at sende. Så kom turen til betalingen, og manden ville jo kun tage imod kontanter. Jeg foreslog en hurtig overførsel + lidt for svie og smerte, men det blev afvist. Han foreslog så at jeg skulle sende en check, hvorpå jeg svarede at det da var meget dyrere og mere besværligt end en overførsel. Manden spurte så om jeg virkelig ville løbe den risiko at overføre penge til ham. Hvad nu hvis han snød mig og ikke sendte kassen? På dette svarede jeg, at hvis han ville snyde mig for 700 + forsendelse, så var han mere end velkommen til at gøre det. Jeg var ihvertfald villig til at tage chancen med det beløb vi talte om. Til dette blev manden så fornærmet at han sagde: "Ja du kan tænke lidt over det og så komme forbi og hente den hvis du er interesseret!" og så lagde røret på :)

Sikke en bonderøv :)

/Søren

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af K-P »

[quote="udepost"]
Og her til sidst en historie fra det virkelige liv. For 5 år siden ringende jeg til en gut i Jylland (Bjerringbro eller noget), for at købe en kasse til en es335 han havde til salg. Den kostede 700,- og jeg ville gerne overføre pengene + forsendelse, hvis han ville sende den. Det ville han ikke, da det var meget lettere (for ham) hvis jeg bare kom forbi og betalte kontant. Da jeg bor i Kbh var dette ikke så let for mig, men efter lange overbevisningsforsøg (10 min), lykkedes det mig alligevel at få ham til at sende. Så kom turen til betalingen, og manden ville jo kun tage imod kontanter. Jeg foreslog en hurtig overførsel + lidt for svie og smerte, men det blev afvist. Han foreslog så at jeg skulle sende en check, hvorpå jeg svarede at det da var meget dyrere og mere besværligt end en overførsel. Manden spurte så om jeg virkelig ville løbe den risiko at overføre penge til ham. Hvad nu hvis han snød mig og ikke sendte kassen? På dette svarede jeg, at hvis han ville snyde mig for 700 + forsendelse, så var han mere end velkommen til at gøre det. Jeg var ihvertfald villig til at tage chancen med det beløb vi talte om. Til dette blev manden så fornærmet at han sagde: "Ja du kan tænke lidt over det og så komme forbi og hente den hvis du er interesseret!" og så lagde røret på :)
[/quote]

What the fuck.
Cogito sumere potum alterum

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af mos »

Helt enig i at disse ublu forhandlings metoder i den grad er dårlig stil, men man skal nok lige passe lidt på med at generalisere for voldsomt på baggrund af geografiske forhold, er der ikke noget med at Kjøwenhavn er DK´s største jyske by??:-) sagde den nordsjællandske bornholmer:-) som på et tidspunkt har haft yderst vanskelige forhandlinger i forbindelse med salg af en guitar og det var såmend med en gut fra den del af Danmark hvor den nærmeste storby er Edingburgh:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af GuitaRasmus »

Trist at du har fået så mange dårlige oplevelser med "skide kjøwenhavnere"... Der ER nu stadig nogen af os der er meget flinke. ;)

Der er mange fjolser på brugtmarkedet. Jeg har de seneste par måneder haft en Korg synth til salg for 2800,-, og der er ihvertfald de første 10 der har budt 2-3-400,- eller mere under prisen, på trods af at jeg tydeligt skriver at prisen er fast. Nå ja, og blevet tilbudt alt fra møbler til motorcykelhjelme i bytte. Argh. Rend og høns.

Om jeg forstår at man gider være flabet og skambyde for 200 skaldede kroner. Jeg synes det er lavt, og gider slet ikke handle med den slags.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af Sasha »

Og der er i sandhed også styrvolter, kolbøttefabrikanter samt "Downright assholes" (endda nogle som ind i helvede store, slimede og langhårede nogle!) at finde i Jylland!

Jeg giver naturligvis altid gerne et nap med, når det gælder om at svine københavnere til. Men lige netop her synes jeg nu nok, at der findes jyder, som nok kan hænge på...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af fortytwo »

Du har bare været uheldig..

Jeg har valgt at se på det som om, at hvis folk virkelig vil ha' den vare jeg sælger, så gider de ikke prøve på alt det lort, og så ignorere jeg resten..

Nogle gange vil jeg da også gerne give mig, eller aflever noget et sted, men det skal da kun være fordi det passer ind i mit program..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af Swampthing »

Jeg havde på et tidspunkt en Real Tube pedal til salg og en fra Silkeborg ville gerne købe den.
Jeg tror jeg havde sat den til 1200,- og det var den aftalte pris, vi aftaler en dag hvor jeg alligevel er i Silkeborg i forbindelse med arbejdet.
Han skal selvfølgelig prøve den på sit eget grej, det tager åbenbart noget tid, jeg får kaffe og skal høre på aaaaaaaaalt det modstand han havde på det tidspunkt i hans liv.
Så begynder idioten at underbyde, først 400,- så 600,- derefter 800,- i mellemtiden kommer konen hjem og han er nødt til at låne kontanter af hende.
Han havde åbenbart ikke tænkt sig at betale den aftalte pris.
Jeg tog min pedal og var på vej ud af døren, heldigvis havde konen penge nok til at han kunne betale prisen.
Ham handler jeg ALDRIG med igen.

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af KrænDyt »

Hm, der har for kort tid siden været en lignende tråd på 4sound.

Som jeg skrev derinde, har jeg lidt svært ved at hidse mig op over det. Jeg mener, det er vel bare at betragte som et useriøst bud? Slet det fra "spørgsmål og svar" og kom videre... Det er min holdning til det.

Selvfølgelig kan det være belastende at skulle gøre det gang på gang. Men omvendt, sker det mange gange over længere tid, er det måske fordi din pris er for høj? Fordi hvis prisen er rigtig, skal du vel nok få skidtet solgt.
"I've got blisters on my fingers...!"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af Dannyboy »

Hey Morten,

Nu er jeg jo selv herovre fra. Jeg synes personligt også det er mega belastende at få de der latterlige bud. Men igen, så er det jo bare at ignorere dem, eller evt. forsøge at svare på en rend-mig-i-nakken agtig måde, hvor man hurtigt skitserer regnestykket, hvis man synes de er direkte latterlige. Så plejer folk at holde sig væk. Som du nok ved, så har jeg selv en del til salg i perioder. Jeg har f.eks. lige solgt en Les Paul, men det tog mig sgu 8mdr at få noget som lignede prisen for den alt i alt - og så har jeg endda måttet tage et par ting ind som delbytte, som jeg ikke umiddelbart har brug for og som så skal sælges nu. Du drømmer ikke om hvor mange underlige bud jeg har fået på den Les Paul. Alt fra knallerter, til møbler og masser af billige guitarpedaler osv hvor der tydeligvis har manglet 3-5000kr i regnestykket, før jeg havde lyst til overhovedet at overveje det. Jeg kan selv være forholdsvis kynisk når det kommer til brugthandel, men derfra til at være urealistist (og flabet), der er sgu et stykke. Jeg er da ked af hvis det er et decideret Københavner-fænomen vi er ude i. Det er nu ikke min opfattelse. De fleste som skambyder på mine guitarer bor umiddelbart udenfor byen og har bil - de tilbyder så at komme forbi og hente med det samme.
.. og så igen, det var faktisk det samme jeg gjorde med min Gibson RD. Jeg skrev et bud og hentede samme dag. Budet var dog ikke skide langt fra sælgers pris (og ikke et skambud efter min mening), men akkurat nok til at det kunne hænge sammen for mig på det tidspunkt. Havde sælger sms'et 'nej tak' tilbage, så havde jeg måske nok brugt lidt tid på at tænke over det og så fundet pengene frem alligevel. Jeg havde gået og kigget på netop dén guitar et stykke tid forinden.

Dba.dk lige nu er totalt dødvande, så det er bare at klemme ballerne sammen og have tålmodighed.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af Telemaster »

Det er rigtig nok. Københavnere er per definition røvhuller. Faktisk er det et fag i de københavnske folkeskoler; bare så man fra bystyrets side kan være sikre på, at ingen fra Jylland skulle få det indtryk, at københavnere er præcis lige som alle andre mennesker. Det kan vi jo ikke have siddende på os ;-)
So many assholes, so few bullets

modabass
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af modabass »

Jeg kravler frem og indrømmer jeg har skambudt flere gange. Men først når varen har været til salg et stykke tid og det er en vare der kunne være sjov at prøve, men jeg ikke vil give så meget for. Budet er mellem 60% og 70% og ledsages af noget tekst hvor jeg gør opmærksom på at jeg ved budet er lavt, men at sælger kan kontakte mig hvis det interesse, nu eller senere. Det har resulteret i flere handler. Ofte efter 1-2 uger hvor sælger indser varen ikke kan sælges til den ønskede pris. Andre gange sælges varen til anden side til højere pris end mit bud, men så ville jeg jo bare ikke varen nok. Jeg ser ingen problemer i dette. Jeg bliver jo ikke sur hvis sælger ikke vil handle til min pris.
Last edited by modabass 4 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af udepost »

Apropos helt retarderede stupide idiotiske bud: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitar-pedal-boss-har ... l-boss-har ... -84369157/</a><!-- m -->

Den er åbenbart også gal på Fyn, med mindre Ivan J tager turen over en af broerne :)

/Søren

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af Kimling »

[quote="udepost"]Apropos helt retarderede stupide idiotiske bud: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitar-pedal-boss-har ... l-boss-har ... -84369157/</a><!-- m -->

Den er åbenbart også gal på Fyn, med mindre Ivan J tager turen over en af broerne :)

/Søren[/quote]

Kunne egentlig godt få lyst til at smide et bud på byderens Nokia :twisted:
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af udepost »

Nå, ja han er åbenbart fra Esbjerg. Du kan da byde ham 150,- hvis du må hente den med dent samme :)

/Søren

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af Rasmus »

[quote="udepost"]Apropos helt retarderede stupide idiotiske bud: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitar-pedal-boss-har ... l-boss-har ... -84369157/</a><!-- m -->

Den er åbenbart også gal på Fyn, med mindre Ivan J tager turen over en af broerne :)

/Søren[/quote]

Fynboer er de værste krejlere... det ved du også godt selv Søren. :D

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af udepost »

[quote="Rasmus"][quote="udepost"]Apropos helt retarderede stupide idiotiske bud: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/guitar-pedal-boss-har ... l-boss-har ... -84369157/</a><!-- m -->

Den er åbenbart også gal på Fyn, med mindre Ivan J tager turen over en af broerne :)

/Søren[/quote]

Fynboer er de værste krejlere... det ved du også godt selv Søren. :D [/quote]

Ja, jeg kender da en :)

/Søren

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skide Kjøwenhavnere..!

Indlæg af udepost »

Og nu har sælger svaret, og hun er åbenbart ikke tabt bag en vogn :)

/Søren

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen