Formstøbte ørepropper

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Formstøbte ørepropper

Indlæg af VilhelmNielsen »

Jeg har besluttet mig for at tiden snart er inde til at jeg tager det næste logiske skridt for at beskytte min hørelse. Jeg er blevet overordentlig træt af diverse former for standard ørepropper, juletræer og lignende, de sidder som regel dårligt i mine øre, og blokerer de forkerte frekvenser. Jeg ville derfor høre om der var nogen af jer der har formstøbte ørepropper.

Hvor har I fået dem lavet?
Hvad har de kostet?
Hvilke filtre var aktuelle for jer og hvorfor?

morfarpåsofaen
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Formstøbte ørepropper

Indlæg af morfarpåsofaen »

[quote="VilhelmNielsen"]Jeg har besluttet mig for at tiden snart er inde til at jeg tager det næste logiske skridt for at beskytte min hørelse. Jeg er blevet overordentlig træt af diverse former for standard ørepropper, juletræer og lignende, de sidder som regel dårligt i mine øre, og blokerer de forkerte frekvenser. Jeg ville derfor høre om der var nogen af jer der har formstøbte ørepropper.

Hvor har I fået dem lavet?
Hvad har de kostet?
Hvilke filtre var aktuelle for jer og hvorfor?[/quote]

Fik dem lavet ved det lokale hørecenter, hvor man også køber høreapparater osv.

Gav ca. 1600 kr. inkl. filtre. Tror det var i omegnen af -15 dB. Ikke så meget, men kan bestemt mærkes. Lyden var stadig super, hvilket jeg aldrig opnåede med andre propper. Heftigere filtre synes jeg ødelagde lyden.

Live er jeg dog ikke god til at bruge dem, og In-ear monitors synes jeg fungerer dårligt til bas - men i øvelokalet er det fint.

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Formstøbte ørepropper

Indlæg af Jejak »

Siemens kom forbi til et arrangement i Århus og støbte forme til billige penge, så jeg fik mig et sæt inkl. filtre til 1300 kr.

Spiller i 2 metalbands, så det blev -25db, hvilket var den helt rigtige beslutning.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Formstøbte ørepropper

Indlæg af Rasmus »

jeg fik for en del år siden lavet propper hos dansk hørecenter, og har haft en blandet følelse med dem.

Jeg kan sagtens have dem i når vi øver, hvis jeg ved at de andre også har dem i. Dog synes jeg -15 db filtre dæmper for meget i de fleste situationer.

Jeg skal snart have lavet nye, da min den ene er flækket, og de efterhånden er 5-8 år gamle. De kostede 1600kr.

Jeg ved ikke om der er forskel, men dem som laver for DMF hedder Audiovox, og der kan man nogen gange være heldig at få lidt rabat.

De næste sæt jeg skal have kunne jeg godt tænke mig var nogen der både kunne virke som in-ears og ørepropper. Og så skal mine filtre kun være på -9db.

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Formstøbte ørepropper

Indlæg af Martin »

Jeg fik lavet mine ved Audionova for ca. et halvt år siden, og jeg har på intet tidspunkt fortrudt det.

Udover at lydbilledet bliver markant forbedret, så er komforten den største gevinst for mig. De er virkelig behagelige at have på, og jeg kan have dem på i flere timer uden, at de generer. Det er en fornøjelse at have dem med til koncerter.

Mine er er med -25dB filtre, og det passer mig rigtig godt, men jeg tror også, mine ører er blevet mere (over)følsomme de senere år - enkelte gange har jeg ønsket større dæmpning. De kostede 1650 kr, og skulle de gå i stykker eller blive væk, ville jeg hurtigst muligt få lavet nogle nye.
Five Fingers - Five Strings

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Formstøbte ørepropper

Indlæg af JSThomsen »

Jeg har også et par formstøbte ørepropper, med 15dB dæmpning.
Der er efter min mening en verden til forskel på formstøbte ørepropper og diverse juletræer, tyggegummi, eller lignende, så jeg kan også kun anbefale at smide de der ca. kr. 1600,- efter et sæt formstøbte.

Mvh Jan

michellelynge
Himmelhund
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Formstøbte ørepropper

Indlæg af michellelynge »

Jeg har købt Custom Earplogs ER på http://www.in-ears.dk/ som jeg har været vildt glad for mine. Der står ikke så meget info, men foretrækker danske sider, så læste lidt her http://www.earplugstore.com/er915and25pr.html og så kontaktede jeg kundeservice. De er selvfølgelig lidt dyrere, men synes det er en god pris i forhold til mange andre steder!

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Formstøbte ørepropper

Indlæg af VilhelmNielsen »

Jeg endte med at få lavet dem hos Audionova, et par 15dB Rexton, som jeg er overordentlig glade for!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen