Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Indlæg af FunkyValle »

Interessant artikel fra Politiken, som er meget relevant for os alle.
http://politiken.dk/kultur/musik/ECE169 ... repropper/
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg hører til majoriteten, kan jeg se. Jeg bruger ikke, har aldrig (rigtig) brugt, og kommer nok heller aldrig til at bruge ørepropper. Og med fare for at komme til at lyde som en naiv opportunist, så synes jeg egentlig heller ikke det er nødvendigt - i ingen af mine band spiller vi så højt, at jeg har gener ved det; heller ikke den ellers helt almindelige, kortvarige type lige efter øvning, så skulle det være noget, skulle det være når jeg går til koncert med andre bands. Men heller ikke engang her, synes det er nødvendigt. Måske har jeg allerede en lille hørenedsættelse, som fungerer som ørepropper for mig?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Politiken: Danske musikere nægter at bruge øreproppe

Indlæg af Odgaard »

Du lyder hørenedsat... hvis man ellers kan det :s mile:

send fra en smart telefon

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Politiken: Danske musikere nægter at bruge øreproppe

Indlæg af Smittefar »

Jeg bruger ørepropper når jeg for til koncert - ellers ikke. Vi spiller ikke højere, end jeg kan håndtere det, og vi er også så småt begyndt at spille med in ears - super fed lyd ved et lydniveau, jeg selv kan regulere. Det er efter min mening langt bedre end ørepropper.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Indlæg af Barf »

Jeg har altid ørepropper i, når jeg øver, og aldrig når jeg spiller live eller er til koncert.

Men ellers en okay artikel. Jeg kunne især godt lide Jesper Hvass' sammenligning mellem elitesportsverdenen og et symfoniorkester - den er er ret fin.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Indlæg af Jacob »

Go' artikel - det er noget, der er behov for at sætte fokus på :)

Bruger stort set altid propper i øvelokalet - men sjældent live. Til gengæld bruger jeg ofte propper, når jeg ser koncerter, hvis jeg føler niveauet er for højt, og har dem altid med i nøgleringen .

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Indlæg af Sasha »

[quote="Jacob"]Go' artikel - det er noget, der er behov for at sætte fokus på :)

[/quote]

Joh, udmærket artikel. Men vel næppe den store nyhed? Har vi ikke efterhånden fået tudet ørerne mere end fulde af dét budskab..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Indlæg af K-P »

Jeg bruger altid ørepropper når jeg øver og kun sjældent live. Til koncerter bruger jeg dem dog ret ofte. Det har nok noget med genren at gøre.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Indlæg af Barf »

[quote="Sasha"][quote="Jacob"]Go' artikel - det er noget, der er behov for at sætte fokus på :)

[/quote]

Joh, udmærket artikel. Men vel næppe den store nyhed? Har vi ikke efterhånden fået tudet ørerne mere end fulde af dét budskab..?[/quote]

Du ved vel lige så vel som jeg, at størstedelen af alle "nyheder" her i sommerugerne ikke har meget nyt over sig. Det gælder (heldigvis) også for det store og stolte dagblad Politiken. Men du har da fuldstændig ret, der er vist kogt en del suppe på det ben efterhånden.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Indlæg af Sasha »

Jamen, det har du selvfølgelig helt ret i. Så kan man jo altid diskutere, hvilke områder af "nyheder af en mere eviggyldig karakter" (de hedder vist "agurker" i daglig tale..?), der er "behov for at sætte fokus på".

Dette "suppeben" synes jeg personlig, at jeg set kogt flere gange, end jeg har set det semi-revolutionerende redaktionelle tiltag at tage ud og lave en reportage fra en badestrand den første sommerdag...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Indlæg af VilhelmNielsen »

Jeg synes klart der er et behov for at sætte fokus på. Jeg har altid brugt ørepropper i mere eller mindre alle sammenhænge - øvere, live og som tilskuer til koncerter - og synes det er synd og skam at folk ødelægger deres hørelse, hvis de har brug for den til daglig.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Indlæg af Jacob »

[quote="Sasha"][quote="Jacob"]Go' artikel - det er noget, der er behov for at sætte fokus på :)

[/quote]

Joh, udmærket artikel. Men vel næppe den store nyhed? Har vi ikke efterhånden fået tudet ørerne mere end fulde af dét budskab..?[/quote]

Selvfølgelig er det ikke den store nyhed, men personligt kender jeg stadig mange, der ikke passer ordentligt på deres ører når de spiller musik, så jo mere fokus der er på det, jo bedre chance er der for de begynder at tænke over det..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Indlæg af kraen »

Jeg glemmer som regel mine ørepropper i Århus (vi øver i Esbjerg/Varde) og så er vi desuden begyndt at spille med in-ear, så ørepropper ville unægteligt komme noget i vejen i sådan en situation.

Live bruger jeg ikke ørepropper - igen fordi jeg glemmer dem.

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Indlæg af Urup »

Jeg ville ikke kunne leve uden mine ørepropper. Både til koncerter, i øveren og live. Mine ører er også skrøbelige pga. høreskader og en masse omgange med mellemørebetændelse... Og så har vi for vane at spille alt for højt! :-)

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Indlæg af Loomer »

Det kan vel næppe undre nogen at jeg ALTID bruger dem her.. ALTID.

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Indlæg af andkrup »

der er altså osse forskel på at øve i et band med elektronisk forstærkning 1 gang om ugen og at sidde foran trompeterne hver dag man er på arbejde
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Politiken: Danske musikere nægter at bruge ørepropper

Indlæg af Smittefar »

jeg er træt af lydmænd, der bruger ørepropper. Bevares, jeg kan godt forstå, at specielt de skal passe på deres ører, men jeg synes ofte, jeg oplever, at lyden er virkelig dårlig, ind til man selv tager ørepropper i.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen