Luxman LV105

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Luxman LV105

Indlæg af Morten_Lyse »

Hej forum.

Jeg har sandsynligvis lige erhvervet mig ovennævnte HiFi forstærker. En ældre sag med 2 6CG7 rør i forforstærkeren og 2x100W udgangseffekt. - Den lyder faktisk rigtig godt. Sammenlignet med den Sony 2x100W jeg har brugt hidtil er der absolut ingen sammenligning..

Indvendingt er den dog temmelig beskidt, så er der nogen der har en gode ide til, hvordan man får den gjort rent, hvis ikke trykluft kan klare det..? Rørene i den måler også ret fladt, og eneste nyproducerede rør der passer er ElectroHarmonix's 6CG7, som efter sigende (nettet) ikke er egnet til noget, der har med lyd at gøre. No worry, der er i bunkevis af NOS rør til salg. Nogen forslag til fabrikat..? Jeg går ud fra at (hvis) f.eks thetubestore.com har RCA, GE eller Sylvania på lager så er det længe fint.. Nogen der ligger inde med nogen..? Jeg kan teste dem, så jeg ved hvad jeg får..! :-)

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Luxman LV105

Indlæg af Sasha »

En let fugtet vatrondel - eventuelt håndteret med en pincet plejer at kunne gøre det for mig. Husk blot at lade tingene tørre godt, før du sætter strøm på igen.

En af mine venner havde i vore unge dage lillebroderen LV 103. Og jeg husker den også som temmelig vellydende. Faktisk dukker disse forstærkere relativt ofte op på brugtmarkedet til særdeles rimelige priser. Så måske et lille insider-tip..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen