Tanker om Copenhagen guitar show

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tanker om Copenhagen guitar show

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg tænkte at vi kunne tale lidt om hvad der var fedt og ikke så fedt ved årets guitar show. :)

Jeg havde egentligt besluttet, efter den temmeligt ringe oplevelse i Svendborg sidste år, at jeg ikke gad komme igen. Nu rykkede showet så til København, og så var der jo ikke meget undskyldning.

Mine opture:

1) Fede omgivelser - meget federe end Svendborg.

2) God stemning, masser af muligheder for at møde guitarentusiaster man kender fra community'et, og sludre og møde nye mennesker.

3) Flere stande end sidste år, og nye ansigter med nye udstillinger - særligt synes jeg det var interessant at møde nogle at de små håndbyggere.

4) Spændende og godt udvalg af clinics - min bedste oplevelse var de altid veloplagte, sjove og inspirerende herrer Mika Vandborg og Søren Andersen.

Nedture:

1) LARM! For hulen hvor var det belastende at folk ikke kunne finde ud af at holde larmen til et minimum - man behøver altså ikke teste en guitar ved bandniveau i messehallen. Der kunne jeg godt tænke mig at der blev strammet op. Og så var det ret ærgerligt at demorummet lå lige ved siden af clinicrummet - tit blev clinicholderne forstyrret med en eller anden tosse der skulle spille Hendrix for fulde hammer.

2) Mad og toiletter. 4 unisextoiletter er ikke nok til så mange mennesker, så der var kø hele dagen. Maden var under al kritik - alt for få til at ekspedere (køen var tit 20-30 personer lang) og det var latterligt dyrt - 75,- for en skaldet sandvich og et lillebitte glas cola?

3) Lidt for mange af de samme guitarer igen igen igen - jeg ved godt at forhandlerne håber at komme af med dem år efter år, men det er lidt trist at se de samme guitarer år efter år.


Personligt havde jeg håbet at få en fed telecaster med hjem, men jeg måtte simpelthen opgive - der er for meget larm og støj til at man kan få sans for et instrument, efter min mening - der har man det jo forskelligt.

Generelt en god oplevelse, dog arret lidt af nedturene - i særdeleshed det med maden.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tanker om Copenhagen guitar show

Indlæg af Pluto »

Min korte kommentar. Akustikken/larmen var ikke til at holde ud. Cafeteriet var elendigt med lange køre ligesom lokumerne.

Stedet var da ret charmerende, men jeg havde det lidt generelt dårligt igår, både pga dårlig ryg ,og lidt tømmermænd så jeg er nok ikke den rigtige at spørge.

Jeg syntes der var en del fede les pauls især ved tiptop musik.Blev forelsket i Norum gamle gold top fra 2002.Rigtig lækker at spille på og så med dark back.Men han ville have 27000 for den
den kære svensker.Så køber jeg hellere en ny til samme pris.Der var godt nok Brazilian rosewood gribebræt på den ,men 18-20k var nok det den burde koste Imo.
Så for første gang nogensinde købte jeg kun en kop kaffe, på messen.

Hvis de skal have mig til at komme igen skal lyden forbedres væsentlig og cafeen og lokummer ligeså.
Faktisk lidt generel nedtur ,men helbredet spiller lidt ind.
Sorte strater lyder bare bedst..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tanker om Copenhagen guitar show

Indlæg af Peter C »

Brugte 100 kroner på drikkevarer - dyrt. ALT for meget larm, men det er nok svært at afgrænse.

Prøvede et par forstærkere (Bogner og Engl), fede nok. Men ville gerne have noget mere volume. Måske i et prøverum.

Ellers var det ok fedt.

Torben
Johnny B. Goode
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tanker om Copenhagen guitar show

Indlæg af Torben »

Jeg synes det var en skuffende oplevelse.

Jeg havde glædet mig til at skulle spendere nogle penge på en god akustisk og de var der sikkert også, men hvem kan skille snot fra kanel i den larm? Det var skræmmende så meget larm der var - jeg er dælme glad for, at jeg ikke var udstiller og bundet til en stand...
Når der er en del udstillere med, der udelukkende fremviser akustiske guitarer, så kunne det være fedt med et område, hvor de stod og det var til at prøve og ikke mindst høre guitarerne.

"Clinic" med Aske Jacoby... Tja... jeg kunne ikke læse i clinicprogrammet, at det var en lang salgstale for Albion amps... Der var da også lidt musik, men måske jeg var lidt negativt indstillet overfor projektet, da det jo er samme importør som lavede de fantastiske Toxic pedaler...
Bedell og Perry S. Det var umuligt at høre den stakkels mand der forsøgte at fortælle om guitarmærket og jeg gik inden Perry spillede, men det var ikke prangende lyd der kom under lydprøven.
Hold da clinics, hvor der er mulighed for at høre det der foregår. Sørg for at der er styr på anlæg og mikrofoner inden så det er muligt at få rimelig lyd på vokal og f.eks en akustisk guitar.

Det positive var, at Fisketorvet lå lige i nærheden, så der var mulighed for OK mad og kaffe samt toiletter uden lang køer. Fedt at møde en masse bekendte og naturligvis at se en masse fede guitarer. Og Søren og Mika var sgu´en fin måde at runde dagen af på.

Næste år? Tja, kun hvis jeg alligevel er i Kbh - jeg tager ikke turen udelukkende for CGS...

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tanker om Copenhagen guitar show

Indlæg af Telemaster »

En hyggelig weekend med en masse hyggelige mennesker og masser af guitarsnak. Jeg fik ikke set så meget interessant grej - her hører det med i regnestykket, at "interessant grej" for mig også er lig med grej, jeg har råd til - for der var rigtig mange fede ting :-)

På positivlisten ligger Duesenbergs lapsteel med indbygget capo samt b-bender og g-bender. Stolen med de to benders kan også fås seperat - det husker jeg lige! Weissenborn, der kort forklaret er en akustisk lapsteel, har været væk fra markedet eller udelukkende til salg på eBay til skyhøje priser, laves nu igen på licens, ligesom Woodsound fører mærket Goldtone, der bl.a. giver sig af med kopier af Weissenborn. Det er sgu godt nyt!

Hvad larmen angår, er jeg nok mindre følsom end jer andre. Det kan nok ikke undgåes, at støjniveauet vil blive irriterende, men jeg synes sgu egentlig ikke, det var så slemt. Kun da jeg et par gange prøvede en akustisk guitar, var det rigtig anstrengende, fordi jeg simpelthen ikke kunne høre nok.

Toiletkøen oplevede jeg kun to gange, og begge gange var det overstået på omkring 5 minutter - men jo, det ville pynte med mere end fire toiletter til et arrangement af den størrelse.

Maden smagte jeg ikke, af den simole grund, at jeg simpelthen nægter at give 25 kr. for et glas sodavand, der hældes op fra en flaske, som koster mindre end det. Hvis det nu var på en skidehyggelig café - men nej.

Og nu vi er ved det med pengene: Det slog mig i løbet af i går, at hele konceptet i bund og grund handler om, at jeg som gæst betaler 200 kr. for at komme ind i en meget stor musikforretning to dage i træk. Den strategi ville de ikke komme langt med i Netto, tænker jeg. Bevares, der er clinics med i pakken, men det er der jo også i Aages filialer ind imellem. Og de fleste clinics her var ledsaget af salgstaler om forskellige produkter - hvorfor er det pludselig mig, der skal betale, for at man markedsfører sig over for mig? Udstillerne betaler for deres pladser, gæsterne betaler for entréen - er der udgifter for arrangøren, som jeg har overset? Det er sgu ikke for at være kolerisk, men systemet virker egentlig lidt råddent, tænker jeg. Det er fint med mig, at andre mennesker tjener penge, men lige her virker det på mig lidt molboagtigt, at det er mig, der betaler, for at komme ind og bruge penge.

Nå, men jeg havde et par fede dage, og købte 10 sæt strenge for 100 kr., så alt er godt - og jeg kommer sikkert igen næste år, selvom jeg skal betale for at få lov at være kunde ;-)
So many assholes, so few bullets

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tanker om Copenhagen guitar show

Indlæg af Swampthing »

Jeg er satme glad for jeg ikke tog afsted, efter at have læst denne tråd.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tanker om Copenhagen guitar show

Indlæg af GuitaRasmus »

Meget vigtig pointe, som Telemaster disker op med, ifht. entreen. Nu skal jeg ikke prale af at være ekspert udi lejepriser på gamle remiser, men jeg har svært ved at forestille mig at det reelt er nødvendigt med en adgangspris på 120,- for en dag, når man kigger på hvad standpriserne koster for forhandlerne, og for udstillerne.

Jeg har det lidt på samme måde - et umiddelbart bud er at mindst 75% af udstillerne er importører og forhandlere, og så virker det altså en kende plumret at jeg skal betale den slags penge for at komme ind i en forretning.

Og ja - clinics handlede meget om gear. Jeg gik fra Jacobys pga. at det handlede alt for meget om Albion. Vandborg/Andersen talte også lidt om Yamaha, men slet ikke i samme grad. Og så virker det skrabet og sølle, at en messe der handler om grej, stiller op med én sølle Bose højtalersøjle til at spille en koncert op med.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tanker om Copenhagen guitar show

Indlæg af Rasmus »

Jeg synes sku det var hyggeligt, basslab solgte kaffe til en femmer.

200 kr er sku OK for 2 dages underholdning.
Men mest af alt er det sjovt at gå rundt og sludre med folk og nørde.

Cline programmet var ok, dog mange gengangere. Både Mika, Soren, Aske, Perry, Guthrie og Michelangelo havde man jo set før.

Jeg så Mika og Soren og Per Chr. Frost. Det var fedt, men lyden var lidt mærkelig. Væsentlig bedre i dag søndag, da der var blevet hængt et stort tæppe op ud til hallen. Og BOSE anlægget var blevet flyttet.

Alt i alt var jeg fint tilfreds.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tanker om Copenhagen guitar show

Indlæg af Snake Boots »

Alt i alt var jeg positivt overrasket over guitar-showet.

Opture:
1. Antallet af udstillere og mængden af grej - altså at der var så meget, som der var.
2. At der var en del brugt/vintage og oddballs (jeg havde frygtet at det hovedsageligt ville være Roland, Yamaha, 4 sound o.lign.)
3. At se originale 55 Goldtops, 56 strats osv. også selv om jeg har set mange af de enkelte eksemplarer før
4. At clinics foregik i et tilstødende lokale.

Nedture:
1. Priserne især på især de svenske stande (herunder Tip Top) var jävle høje. Det kan man ikke kan bebrejdes nogen, svenskeren inkl. Det står dem jo frit for. Så blot en personlig observation.
2. At man ikke rigtig havde lyst til at prøve noget pga. larmen (jeg var der lør). Dog generede larmen mig ikke, når jeg snusede rundt og kiggede.

Guitar-showets joke:
Bose-anlægget til Andersen/Vandborg koncerten. Det var godt nok den ultimative dårlige reklame for det anlæg. Nøj hvor var lyden piv ringe.

Jeg kom desværre ikke derud søndag, og lørdag kunne jeg ikke finde en guitar, som jeg ellers havde aftalt at skulle prøve. Jeg kom fra showet med mine moneter i behold bortset fra en udskrivning til en kop kaffe og en æblemost. :)

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tanker om Copenhagen guitar show

Indlæg af udepost »

Jeg tror man skal beslutte sig for hvad man vil ha ud af showet inden man møder op. I min verden er det en udstilling hvor alt er samlet et sted, og ikke et stort øvelokale hvor alle forhold er perfekte. Jeg vidste godt det ikke var et vintage-show, så derfor blev jeg ikke skuffet over det, som jeg har været i Svbg. Jeg havde kun det formål at skulle prøve alle de j45 der var på udstillingen, og det lykkedes. jeg skulle ikke købe en, bare prøve hvordan de var. Så kan jeg altid ringe til Jam i næste uge hvis det har været interessant nok. Alle de steder jeg prøvede, blev jeg tilbudt at gå et mere roligt sted hen, hvilket var fint.

Priserne er muligvis høje, men det koster jo også med alle de folk der er involveret. Igen, Jeg gav 120 + 25 for at prøve 5 guitarer, og det var det jeg kom efter. Og så er det hyggeligt at møde nogle andre guitarfolk, både dem man kender og ikke kender. Clinics og det mere nørdede er jeg ikke interesseret i, ligesom jeg ikke gad kigge hos woodstock eller aage og t-rex. Jeg har jo ligesom set tingene før.

Alt i alt, ok

/Søren

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tanker om Copenhagen guitar show

Indlæg af gajda »

Det var mit første show, og da jeg på den måde ikke havde så meget at holde det op imod, mødte jeg op uden de store forventninger. Jeg vidste, at jeg nok ikke ville kende ret mange derude, og uden at have nogle at hænge ud med, så ville to dage nok blive lidt ensformigt. Så jeg var der kun søndag eftermiddag. Tidspunktet valgt fordi, jeg der kunne overvære en clinic med min ungdoms (lokale) guitarhelt over dem alle, Per Frost. Derudover var planen egentlig kun at prøve et par Godin 5th Avenue Kingpin archtops. Det lykkes, og spilbare var de bestemt, men det var sgu svært at vurdere, hvordan de lød, for støjen i lokalet var ganske enkelt for voldsom.

Men alt i alt synes jeg det var en OK oplevelse, og jeg vil da nok også bruge nogle timer på det til næste år. Og hvis jeg skal handle (lidt ES-330 GAS har man vel altid), så kunne jeg nok listes til at dukke op begge dage.
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tanker om Copenhagen guitar show

Indlæg af Sasha »

Nu gør jeg det ikke så meget i det dér med at tænke. Men man kan jo se lidt billeder fra foretagendet her:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/media/set/?set= ... /set/?set= ... 974&type=3</a><!-- m -->

Og her kan man også se nogle utilsløret navlepillende starfucker-snapshots fra en enkelt stand, hvis det skulle have nogen interesse:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/SorenAlwan ... SorenAlwan ... oaGw66zaw#</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tanker om Copenhagen guitar show

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Nu gør jeg det ikke så meget i det dér med at tænke. Men man kan jo se lidt billeder fra foretagendet her:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/media/set/?set= ... /set/?set= ... 974&type=3</a><!-- m -->

Og her kan man også se nogle utilsløret navlepillende starfucker-snapshots fra en enkelt stand, hvis det skulle have nogen interesse:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/SorenAlwan ... SorenAlwan ... oaGw66zaw#</a><!-- m -->[/quote]

:clap:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen