Now Tør Konstatering

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Petunia »

Er det ikke guitaristen frem for grejet til hver en tid - jvnf Jesper Thilo*s 70 års dag.

PS: Jeg har fingre, men ingen pedaler - og mine fingre kan sgu noget diverse pedaler aldrig kan eller kan kompensere for.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

[quote="Petunia"]Er det ikke guitaristen frem for grejet til hver en tid - jvnf Jesper Thilo*s 70 års dag.

PS: Jeg har fingre, men ingen pedaler - og mine fingre kan sgu noget diverse pedaler aldrig kan eller kan kompensere for.[/quote]

Jo. Det er der vel ingen, som har prøvet at modsige?

Men den dér opfattelse af, at det er "finere" eller "mere ægte" at spille uden pedaler er ifølge min opfattelse... - well, temmelig én-dimensionel. Det virker for nogle, mens andre formår at bruge effekter med stor fantasi og kreativitet til at skabe stor kunst med. At påstå, at det ene er bedre eller finere end det andet er efter min opfattelse noget vrøvl. Deraf følger selvfølgelig også, at der kan findes masser af eksempler, hvor "begge lejre" også bliver brugt temmeligt dårligt.

Bliver Jeff Beck en bedre eller dårligere guitarist af at bruge et par pedaler? Jeg tror det ikke. Og jeg tror såmænd heller ikke, at han bruger dem til at "kompensere" for noget som helst...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Petunia »

Med hensyn til Jeff Beck's kvaliteter som guitarist, vel uden at være 100% sikker vil jeg mene, at vi ikke kan blive uenige - han er (pardon my French) satans god!
Min kommentar angående pedaler er mere - og her er det selvfølgeligt logisk at spørge, hvad fanden jeg reelt foretager mig i et forum som dette - hvor vidt det er guitaren, pedalerne, forstærkeren eller guitaristen, der er det betydningsfulde. Faktum er vel, at det er musikken - om det så er Lis og Per med et keyboard med indbygget rytmeboks.

Søren, det er sgu da billederne, det handler om - det er da hverken dig eller kameraet, det handler om, vel?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Næh, det kan du sige. Men sender jeg mit kamera ud med en taxa, mens jeg selv bliver hjemme, kommer der næppe billeder tilbage. Kører jeg afsted uden mit kamera, kommer der nok heller ikke billeder tilbage.

Tager jeg bare mit kamera med én optik med, kommer der de billederne tilbage, som jeg formår at lave med denne optik. Det kan - afhængigt af mange faktorer - være godt eller skidt. Tager jeg mit kamera samt flere optikker med og måske ligefrem en flash eller to, har jeg flere farver på paletten at spille med. Hvis jeg ikke er min rolle bevidst, kan der komme billeder, som ligner et festfyrværkeri af smart lys og ditto perspektiviske spindsfindigheder, tilbage. Det er dog langt fra sikkert, at de har noget nævneværdigt indhold. Men de KAN have det, hvis jeg formår at bruge mine virkemidler og værktøjer med omtanke samt den smule talent, jeg eventuelt måtte besidde.

Så selv om musikken eller billederne, hvis vi endelig skal tale om dem, er det primære, er jeg ikke "dogme-fan", som tror på, at "one size fits all", når det kommer til, hvordan man mest hensigtsmæssigt går til værks, når det drejer sig om at vælge det rigtige værktøj. Jeg har kun ét dogme, når det handler om reportage: Jeg skal kunne løbe med mit udstyr... :-) Men derfra og så til at sige, at "Jeg fotograferer alt i sort/hvid gennem en 50 mm optik" - well, well, well...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Petunia »

Ikke en 50mm, men en 35'er og så selvfølgelig et Leica.
Det er blevet sent og dynen er begyndt at råbe meget højt - håber vi kan forsætte diskusionen en anden gang.

Og jo selvfølgelig sort/hvid! :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

35mm er kun noget for de unge, som ikke er vokset fra dén form for perspektivisk forvrængning endnu... :-)

Men hvis det er billederne, der tæller, kan det da vel være lige meget, om de er optaget med et Leica eller hvilket som helst andet, kan det ikke? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

kom nu drenge - vi vil allesammen have 50 mm noctilux og M9 (<- ikke den fra Line6), det er det eneste, der virker.

Selvfølgelig er det guitaristen, der tæller, men det er jo også en kæmpe del af det kunstneriske udtryk at vælge sine værktøjer - om man så vælger at slide eller vride til en tone, eller man vælger at have en auto-wah (filter) er jo hverken mere eller mindre fint, hvis det kunstneriske resultat er fedt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Nej, nej, nej!

M9 - det er jo digitalt!!!

Hørte I en hvislelyd? Det var vist Smittefar, der røg ud af det gode selskab...

:-)

(I øvrigt er Noctilux ikke nødvendigvis den bedste optik. Lysstyrke og skarphed går ikke nødvendigvis altid hånd i hånd...)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Stevi »

[quote="MacG"]NTK: Det her tror jeg ikke jeg kan når jeg er 67, og lomme op igen med ære. Men Jeff kan:

Billede

8-)[/quote]
Hehe, han ligner Mikkel Kesslers mor:
Billede
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Og ham bagved gnækker over, at han netop har set Jeff Beck i dametøj... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

[quote="Sasha"]Nej, nej, nej!

M9 - det er jo digitalt!!! [/quote]

ARRGGHH - foretrækker du stadig at fotografere analogt?? Bruger du så også rørforstærkere?
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af MacG »

[quote="Petunia"]Er det ikke guitaristen frem for grejet til hver en tid - jvnf Jesper Thilo*s 70 års dag.

PS: Jeg har fingre, men ingen pedaler - og mine fingre kan sgu noget diverse pedaler aldrig kan eller kan kompensere for.[/quote]

Og klangen fra dine magiske fingre når tilhørernes ører... Hvordan ? Uden brug af forstærker, ledning, måske sågar uden guitar og strenge der jo også kan påvirke klangen fra urkilden ? :problem:

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Smittefar"]kom nu drenge - vi vil allesammen have 50 mm noctilux og M9 (<- ikke den fra Line6), det er det eneste, der virker.

[/quote]

Hvad med en Liechter 50 mm?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"][quote="Sasha"]Nej, nej, nej!

M9 - det er jo digitalt!!! [/quote]

ARRGGHH - foretrækker du stadig at fotografere analogt?? Bruger du så også rørforstærkere?[/quote]

Ja og ja. Desværre er jeg ofte i det første tilfælde tvunget til at benytte mig af "digitalt simuleret orgasme". Men kan jeg selv bestemme, vælger jeg analogt any day...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Anonym »

[quote="CobraPizza"][quote="Smittefar"]kom nu drenge - vi vil allesammen have 50 mm noctilux og M9 (<- ikke den fra Line6), det er det eneste, der virker.

[/quote]

Hvad med en Liechter 50 mm?[/quote]

Eller måske endda en Leichter? :ugeek:

@ Smittefar - De der ekstremt lysstærke og lysforstærkende objektiver er normalt ikke de bedst tegnende. Så med mindre at lysstyrken i sig selv er et must, så fås det bedre. Også hos Leica.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Tjaaa tjooo - det er da rigtigt, at stor blænde ikke nødvendigvis er den største lykke, men lige præcis i det her tilfælde leverer objektivet bare billeder med en helt fantastisk glød (når det er de retter hænder, der trykker på udløserknappen)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

[quote="SustainerPlayer"][quote="CobraPizza"][quote="Smittefar"]kom nu drenge - vi vil allesammen have 50 mm noctilux og M9 (<- ikke den fra Line6), det er det eneste, der virker.

[/quote]

Hvad med en Liechter 50 mm?[/quote]

Eller måske endda en Leichter? :ugeek:

@ Smittefar - De der ekstremt lysstærke og lysforstærkende objektiver er normalt ikke de bedst tegnende. Så med mindre at lysstyrken i sig selv er et must, så fås det bedre. Også hos Leica.[/quote]

Ligefrem lysFORSTÆRKENDE..? Hvodden dét?

"Aktiv optik" eller..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Morten M »

NTK: Loomers kommentar til Iced Earth i går: "Iron Maiden på stereoider" LOL
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af GodSpeedDK »

NTK: Det er tilsyneladende en naturlov, at når man skal hjælpe folk med at flytte, så pisser det ned i stråler ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]NTK: Det er tilsyneladende en naturlov, at når man skal hjælpe folk med at flytte, så pisser det ned i stråler ...[/quote]

Amen!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen