Now Tør Konstatering

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Swampthing"]Det er vist et generelt problem for hospitaler.
[/quote]
Jeg kan da i hvert fald tilføje Svendborg Sygehus som et sted, det er svært at få en plads...

Men det er jo nok logisk nok med mange af de her ældre sygehuse. De er bygget i en anden tid, hvor byerne var mindre og bilerne færre. Og det er ikke altid lige nemt at udvide, når man ligger inde midt i en by.

Herovre vest på løser vi det ved at bygge vores nye supersygehus langt ude på en pløjemark og så få staten til at finansiere en motorvej derudtil :lol:

SpritOrglet
Himmelhund
Indlæg: 23
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af SpritOrglet »

2014 ser ud til at blive year of the reissue. Først Park Amps og nu annoncere Supro også deres ankomst. suprousa.com

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Odgaard »

Ntk: hvis I har brug for hjælp til at give jeres guitarer en realistisk omgang relic, hjælper min søn gerne til... han er et år og syv måneder og kan slæbe en guitar hen over gulvet.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af fortytwo »

[quote="SpritOrglet"]2014 ser ud til at blive year of the reissue. Først Park Amps og nu annoncere Supro også deres ankomst. suprousa.com[/quote]

Faktisk har Zinky Amps lavet Supro Amps i ret mange år, men nu har de vist bare fået flere rettigheder til, rigtig at lave dem..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af MacG »

NTK: 15 Years of Loud: It did get Loud..:

[youtube]-PpdR8ZuDIY[/youtube]

(Prut i bunden kommer fra Youtube´s kompression. Den er ikke på originalen. Tak til Jake Green for optagelsen.)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Joh...

Spørgsmålet er måske bare: "Hvor længe?" Jeg er ret sikker på, at som den er nu - altså original med kun lige et par hurtige foranstaltninger til "at tage det værste", når det kommer til "børnesygdomme", hvilke den stadig har i rigt mål - så ville det ikke vare længe, hvis hr. Andersen tog den med ud og "Atomic Punk´ede" den på dén måde, før den skulle på værksted igen. Det skal jo ligesom ikke være nogen hemmelighed, at f.eks. den grå JTM45/100 ved siden af blæste to originale KT66´ere af blot en uge efter, klippet blev optaget.

For at citere den nyeste variant, jeg har hørt, over en velkendt og tilsyneladende endeløs blues:

Jimi (i introduktionen til "I don´t live today" på Miami Pop Festival):

"Well, these amplifiers are blowing up. And really, it´s very bad - tryin´ to play on ashes. Y´know that´s all that´s left. It´s nothing but ashes"
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Joh...

Spørgsmålet er måske bare: "Hvor længe?" Jeg er ret sikker på, at som den er nu - altså original med kun lige et par hurtige foranstaltninger til "at tage det værste", når det kommer til "børnesygdomme", hvilke den stadig har i rigt mål - så ville det ikke vare længe, hvis hr. Andersen tog den med ud og "Atomic Punk´ede" den på dén måde, før den skulle på værksted igen. Det skal jo ligesom ikke være nogen hemmelighed, at f.eks. den grå JTM45/100 ved siden af blæste to originale KT66´ere af blot en uge efter, klippet blev optaget.

For at citere den nyeste variant, jeg har hørt, over en velkendt og tilsyneladende endeløs blues:

Jimi (i introduktionen til "I don´t live today" på Miami Pop Festival):

"Well, these amplifiers are blowing up. And really, it´s very bad - tryin´ to play on ashes. Y´know that´s all that´s left. It´s nothing but ashes"[/quote]

Så laver du da bare et show om det næste år. Uden lydeksempler.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Det bliver så vist den kedeligste clinic i mands minde... :-)

Jeg ville nu da mene, at lydeksempler ville være ret relevante. Så jeg kan ikke se, hvorfor man skulle frasige sig disse? Dén dag, man med ro i sindet kan sige, at l..tet kører stabilt, OG man samtidig har bevaret lyden - ja, så kan man efter min opfattelse begynde at tale om at have "neglene" i ét eller andet... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Det bliver så vist den kedeligste clinic i mands minde... :-)[/quote]

Men det er din eneste kommentar til klippet. Så det er vel det du finder interessant.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

- Øøh..?

Jeg er bange for, at jeg ikke helt forstår din pointe her. Jeg skulle mene, at essensen af min kommentar er, at vist lyder det højt og flot. Jeg er blot ret sikker på, at hvis man ikke foretog sig yderligere med denne forstærker, ville det hurtigt gå med den, som det gik med forstærkeren lige ved siden af. Og tilsyneladende også for mange af f.eks. Jimi´s Marshalls...

Men det lyder da ret tæt på Van Halen´s tone, mens man afliver udgangsrørene. Så langt er vi helt enige! Og det er da absolut fint. Om de rødglødende rør så skal tages som et udtryk for autencitet eller hvodden... - Hmm. Jeg tror nok nok, at jeg vil henholde mig til dit eget udsagn i et andet klip fra samme begivenhed, hvori du nævner noget om, at man godt blive lidt i tvivl om, hvor dygtige teknikere, de egentlig var hos Marshall. Jeg vil tilmed kalde dette en meget høflig udlægning af sagen... :-)

Men jeg synes da, at det er fint, at der findes en optagelse af, at Søren Andersen lyder som Van Halen. Og endnu en gang en stor tak til de, der har forestået de forskellige optagelser!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af sørendybdal »

NTK: Jeg har med fuldt overlæg taget en ukulele med hjem fra arbejde, som jeg agter at lære tre-fire akkorder på. Hvornår hjerneblødningen så indtraf, er jeg ikke helt klar over ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af IkkeMig »

[quote="sørendybdal"]NTK: Jeg har med fuldt overlæg taget en ukulele med hjem fra arbejde, som jeg agter at lære tre-fire akkorder på. Hvornår hjerneblødningen så indtraf, er jeg ikke helt klar over ...[/quote]

En tilpas lalleglad fremførelse på ukulele er det eneste, der kan gøre julemusik udholdeligt!

Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Little Thunder »

En ældre mandlig neger er død, og himmel hvor er det ufatteligt ligegyldigt. Han havde ingen som helst betydning politisk. Det var hverken ham eller ANC, der afskaffede apartheid, men reelt de hvide i Sydafrika. Ikke fordi det var nødvendigt i forhold til de sorte - dem havde man fuldstændigt kontrol over - men i relation til resten af verden. Man havde erkendt, at apartheid var forældet og blevet en hæmsko, da det bevirkede alle mulige handelsrestriktioner og diverse embargos på det ene og det andet område - altså at apartheid skadede mere end det gavnede landets økonomi. Ergo var det logisk at afskaffe det system, og så dikterede man omhyggeligt , hvordan alting skulle være efter afskaffelsen var trådt i kraft.
De hvide har fuldstændigt uændrede forhold efter afskaffelsen, som før - og langt over 90% af den sorte befolkning har også de samme forhold, som før - der er bare komme en lille sort middelklasse.
En ældre mandlig neger er død - en lille brik i et meget større politisk spil - et popidol!

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af sørendybdal »

[quote="Turtle"][quote="sørendybdal"]NTK: Jeg har med fuldt overlæg taget en ukulele med hjem fra arbejde, som jeg agter at lære tre-fire akkorder på. Hvornår hjerneblødningen så indtraf, er jeg ikke helt klar over ...[/quote]

En tilpas lalleglad fremførelse på ukulele er det eneste, der kan gøre julemusik udholdeligt![/quote]

Se, det er netop cirka det, der er pointen ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Swampthing »

NTK: Så røg den formiddag lige lynhurtigt med :
1) En af drengenes graduering i karate.
2) Erstatte de nedfaldne tagsten med nogen jeg havde liggende.
3) Trykke stålskorstenen på plads og tætne rundt om den.
Jeg slap ret billigt gennem stormen.
Nu vil jeg sgu slappe af.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af GodSpeedDK »

NTK: Udvalget af alkoholfri øl i Danmark er nærmest fornærmende sløjt.

NTK2: Og efter en smule læsning på emnet kan jeg konstatere, at det tilsyneladende skyldes misforstået og utidssvarende lovgivning :|
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]NTK: Udvalget af alkoholfri øl i Danmark er nærmest fornærmende sløjt.
[/quote]

På det område kunne vi lære meget af tyskerne. De har ikke bare et større udvalg, selv de dårligste, de har, er af glimrende kvalitet i forhold til det sprøjt, der sælges her i landet...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"][quote="GodSpeedDK"]NTK: Udvalget af alkoholfri øl i Danmark er nærmest fornærmende sløjt.
[/quote]

På det område kunne vi lære meget af tyskerne. De har ikke bare et større udvalg, selv de dårligste, de har, er af glimrende kvalitet i forhold til det sprøjt, der sælges her i landet...[/quote]

Ja, det er også hvad jeg kan læse mig frem til. Over 100 forskellige skulle man kunne finde i Tyskland, mod 2 (!) i Danmark. Problemet er tilsyneladende, at hvad de kalder alkoholfri i Tyskland, ikke må kaldes alkoholfri i DK, fordi grænsen for, hvor meget det må indeholde er forskellig. Stort set ingen af de tyske varianter kan snige sig under de 0,1 %. Som jo i øvrigt også er hysterisk lavt.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]Ja, det er også hvad jeg kan læse mig frem til. Over 100 forskellige skulle man kunne finde i Tyskland, mod 2 (!) i Danmark. Problemet er tilsyneladende, at hvad de kalder alkoholfri i Tyskland, ikke må kaldes alkoholfri i DK, fordi grænsen for, hvor meget det må indeholde er forskellig. Stort set ingen af de tyske varianter kan snige sig under de 0,1 %. Som jo i øvrigt også er hysterisk lavt.[/quote]

Det er korrekt. Men det er ikke kun lovgivningens skyld, det er også forbrugerne og buikkerne. De må jo gerne sælge en Clausthaler i Danmark, de må bare ikke kalde den alkoholfri, fordi der er 0,5% i. Og så er der flere gode, alkoholfri hvedeøl i Tyskland, der faktisk er under de 0,1%, så dem kunne man også sagtens sælge herhjemme. Men butikkerne må jo ikke tro på, at de kan sælges.

For øvrigt findes der et firma i Århus, der gør i at sælge dem i Danmark ( http://www.alkoholfrit.dk ) . Men det var nemmere, hvis man kunne tage 2 med hjem fra SuperBest....

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]
For øvrigt findes der et firma i Århus, der gør i at sælge dem i Danmark ( http://www.alkoholfrit.dk ) . Men det var nemmere, hvis man kunne tage 2 med hjem fra SuperBest....[/quote]

Ja, den har jeg også snust op. Men det kræver stadig lidt mental overvindelse, at begynde at bestille øl pr. postordre :D

Der er altså også et helt grundlæggende, kulturelt problem i det, når butikkerne, som jeg har oplevet flere gange på min jagt i dag, føler sig nødsaget til at sætte hvad der kunne minde om advarselsskilte op, og placere de alkoholfri bastarder på separate hylder. Reelt set burde man vel advare mod de øl, man bliver rundtosset af, og ikke omvendt?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen