Now Tør Konstatering

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Nu har vi jo været igennem laaaaaang periode med graviditet og amning, og det kan altså godt lade sig gøre at finde de alkoholfri øl herhjemme (ikke nogen, der er brygget i DK - det findes nærmest ikke) - I øvrigt har systembolaget i Sverige også et ret imponerende udvalg.

Rema1000 har to forskellige (heraf en, der smagte ret meget i retning af en Hoegaarden - Den var meget populær hos damen)
I SuperBest plejer man at kunne finde en alkoholfri Erdinger
Føtex og Netto har absolut intet
Jeg har heller ikke fundet noget i Brugsen.
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af IkkeMig »

Jeg er ikke stødt på nogen her i Vestjylland - men har da ærligt talt heller ikke kigget i Rema1000 !

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]Der er altså også et helt grundlæggende, kulturelt problem i det, når butikkerne, som jeg har oplevet flere gange på min jagt i dag, føler sig nødsaget til at sætte hvad der kunne minde om advarselsskilte op, og placere de alkoholfri bastarder på separate hylder. Reelt set burde man vel advare mod de øl, man bliver rundtosset af, og ikke omvendt?[/quote]

Da min mor havde købmandsbutik havde hun godt nok kun de danske (Tuborg Super Light og Faxe Free). Men de havde deres egen plads - ved sodavandene! Hun flyttede dem væk fra øllerne, fordi flere var blevet sure over at købe dem ved en fejl :crazy:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Smittefar"]Nu har vi jo været igennem laaaaaang periode med graviditet og amning, og det kan altså godt lade sig gøre at finde de alkoholfri øl herhjemme (ikke nogen, der er brygget i DK - det findes nærmest ikke) - I øvrigt har systembolaget i Sverige også et ret imponerende udvalg.

Rema1000 har to forskellige (heraf en, der smagte ret meget i retning af en Hoegaarden - Den var meget populær hos damen)
I SuperBest plejer man at kunne finde en alkoholfri Erdinger
Føtex og Netto har absolut intet
Jeg har heller ikke fundet noget i Brugsen.[/quote]

Jeg gik lidt praktisk tilværks i min søgen, og valgte to af de største repræsentanter for hhv. COOP og Dansk Supermarked her i Odense, Bilka og Kvickly, uden det store held (fandt et lille, undselig batch af Bavaria og San Miguel, men begge på 0,0%, og ingen stor smagsoplevelse), men jeg prøver Rema 1000 og SuperBest i morgen!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"] jeg prøver Rema 1000 og SuperBest i morgen![/quote]

Hvis du finder sådan en Erdinger, så kan jeg godt anbefale den, hvis du kan lide hvedeøl. På pilsner-fronten synes jeg at Clausthalers 0.5% er det bedste, jeg har prøvet. Men det er ikke noget, jeg har SÅ store erfaringer med (endnu).

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af kraen »

[quote="Turtle"][quote="GodSpeedDK"] jeg prøver Rema 1000 og SuperBest i morgen![/quote]

Hvis du finder sådan en Erdinger, så kan jeg godt anbefale den, hvis du kan lide hvedeøl. På pilsner-fronten synes jeg at Clausthalers 0.5% er det bedste, jeg har prøvet. Men det er ikke noget, jeg har SÅ store erfaringer med (endnu).[/quote]

+1 til Erdinger. Det er selvfølgelig ikke egen erfaring. Hvorfor skulle man dog drikke alkoholfri øl medmindre man er gravid eller ammer? Og det kommer jeg nok næppe til.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Arrh, jeg kunne nu godt komme i tanker om en grund eller to mere. At jeg så personlig hellere helt vil undvære end at drikke de dér ynkelige parodier på alkoholfrie det éne og alkoholfrie det andet, er en helt anden sag.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

NTK: Uli Jon Roth har tilsyneladende en dobbeltgænger i Skanderborg.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Jeg har lige tjekket, at det er den, der hedder Bavaria Wit, der har været meget populær herhjemme. Clausthaler er også god. Warsteiner er OK, men ret anonym
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af IkkeMig »

[quote="kraen"]Hvorfor skulle man dog drikke alkoholfri øl medmindre man er gravid eller ammer? [/quote]

Fordi lægen siger det. Og jeg synes, det smager bedre end saftevand.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now Tør Konstatering

Indlæg af Odgaard »

[quote="Smittefar"]Jeg har lige tjekket, at det er den, der hedder Bavaria Wit, der har været meget populær herhjemme. Clausthaler er også god. Warsteiner er OK, men ret anonym[/quote]

Der kan jeg vist videregive et +1 til Bavaria fra konen :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

NTK: Der er sket lidt med forummets medlemmer siden dengang i 'the days', når vi nu kan få en tråd til at gå med at anbefale alkoholfrie øl
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Odgaard »

Hvornår kommer 'Den store ble tråd' mon? :-)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]NTK: Der er sket lidt med forummets medlemmer siden dengang i 'the days', når vi nu kan få en tråd til at gå med at anbefale alkoholfrie øl[/quote]

Men der er trods alt ikke sket så meget, at det foregår i opturs-tråden :lol:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Det er sandt :)
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af IkkeMig »

NTK: Taget i betragtning, at jeg hverken ryger eller drikker mere, så burde jeg vel næsten skifte profilbillede. Men på et eller andet niveau ligner det mig nu meget godt alligevel ;)

Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Little Thunder »

Hmm - jeg både ryger og drikker stadigvæk, og ganske vist er det hamrende usundt og slår mig helt sikkert ihjel, men jeg nyder hvert et øjeblik! :)
(Burde nok have været i opturstråden...)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="kraen"]Hvorfor skulle man dog drikke alkoholfri øl medmindre man er gravid eller ammer? [/quote]

Joooo, ser du ... for mit vedkommende handler det om en erkendelse af, at det dér mådehold, man har hørt så meget godt om, tilsyneladende ikke dukker op med alderen, som jeg ellers har gået i mange år og ventet på. Og inden jeg fucker mit (og andres) liv mere op, er det bedre bare at lade være med at drikke alkohol. Eller rettere, lade være med at drikke mig fuld.

Og efter et par måneder med primært danskvand, men også sodavand og sågar kaffe, til koncerter, fester, julefrokoster, osv., er jeg nået frem til, at jeg er mere til alkoholfri øl. Så er man lissom lidt mere "med". Og kan man finde nogle, der smager bare nogenlunde, så er det jo at foretrække.

Edit: Hov, forresten ... jeg fandt nogle Warsteiner i SuperBest i dag, men Rema 1000 kunne ikke byde på andet end Royal Free og Tuborg Superlight. Men nu har jeg da et lille udvalg til morgendagens bandjulefrokost :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"] sågar kaffe, til koncerter [/quote]

Lige på det punkt er Odense jo godt med - Posten serverer et godt krus kaffe (ikke små cafe-kopper) til 15 kroner. Det er rart, når man har langt hjem efter en koncert...

Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Little Thunder »

Den næste Gathering bliver altså noget med kaffe, tynd the og dansk vand....????
Duer ikke, nix!
..og hvis man er bange for at fucke andre menneskers liv up, tja selv om det er en allerhelvedes flabet bemærkning, så vil jeg mene, at man bør tage en bidetang og klippe strengene på guitaren og finde en mere så kaldt fornuftig fritidsbeskæftigelse.
Rock'n'roll, booze, pills & powders det hænger sammen - alternativet nogle af jer taler om er sgu da lig med levende begravelse/Dorthe Kollo: Gid du var i Skanderborg kære Peter.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen