Now Tør Konstatering

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Telemaster »

Enig; aktivitetsniveauet har virket noget lavere, men det har været for nedadgående længe, fornemmer jeg. Jeg har købt og solgt og fået istandsat mere grej i år, end jeg har meget længe, så det burde jeg jo nok have underholdt med. Jeg sætter i hvert fald pris på det, når andre gør :-)
So many assholes, so few bullets

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af kraen »

Lasse H skrev: Jeg kan personligt sige, at jeg har fundet det nye design mindre overskueligt, ligesom jeg har manglet funktionen "ulæste indlæg" og "marker alle som læste". Det har været en let måde at overskue på, hvad der sker på siden sidst.

Men jeg er klar over, at admin har andet at lave en at servicere mine behov her på sitet, så jeg har alligevel ikke villet foreslå det… det har jeg så gjort nu ;-)

Ulæste indlæg finder du i toppen under søgeboksen. Kig efter "View New Posts"

Du kan ikke markere dem som læste derfra, men hvis du trykker på den sorte klat i forumoversigten på forsiden, så markerer du hele det forum som læst.

Mht. overskueligheden så er jeg i gang med at kigge på, hvilke funktioner, jeg kan deaktivere for at lette overblikket.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Pluto »

Telemaster skrev: Enig; aktivitetsniveauet har virket noget lavere, men det har været for nedadgående længe, fornemmer jeg. Jeg har købt og solgt og fået istandsat mere grej i år, end jeg har meget længe, så det burde jeg jo nok have underholdt med. Jeg sætter i hvert fald pris på det, når andre gør :-)
Så har jeg en tråd. Jeg er ved at modificere min sorte strat med en humbucker i bridge. En Bare Knuckle The Mule skal der i. Jeg har så lige købt en vintage white hss slagplade som jeg er ved at aged eller relicere da den var alt for pæn til min smadrede strat. Kan man godt starte en tråd med det. :rolleyes:

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Telemaster »

Ja da! :-) 


Pluto
Telemaster skrev: Enig; aktivitetsniveauet har virket noget lavere, men det har været for nedadgående længe, fornemmer jeg. Jeg har købt og solgt og fået istandsat mere grej i år, end jeg har meget længe, så det burde jeg jo nok have underholdt med. Jeg sætter i hvert fald pris på det, når andre gør :-)
Så har jeg en tråd. Jeg er ved at modificere min sorte strat med en humbucker i bridge. En Bare Knuckle The Mule skal der i. Jeg har så lige købt en vintage white hss slagplade som jeg er ved at aged eller relicere da den var alt for pæn til min smadrede strat. Kan man godt starte en tråd med det. :rolleyes:

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Pluto »

cool :-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Pluto »

Nå filen jeg vedhæftede tråden var for stor og jeg magter ikke at finde ud af hvordan man gør den mindre.
Sorte strater lyder bare bedst..

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Lasse H »

Det er altså ikke helt korrekt. Når jeg trykker på "view new post" så får jeg ikke alle ulæste, men til gengæld også nogle læste. Jeg tror funktionen er baseret på tid. Muligvis "siden sidst", men det fungerer for mig slet ikke så godt som "alle ulæste".

Læser jeg fx lige et par, mens jeg har tid, så vil dem jeg undlader ikke komme frem under "view new", når jeg igen besøger siden.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af K-P »

Personligt har min grejudskiftning været i småtingsafdelingen de sidste mange år, så jeg har ikke rigtig følt, at jeg har kunnet bidrage med noget på forummet ud over i off topic-afdelingen, og der er det alligevel lidt begrænset, hvor meget der er at skrive om. Jeg har dog lidt på fornemmelsen, at et par stykker er faldet fra i forbindelse med de forskellige forumovergange. Nogle er aldrig dukket op igen efter vi gik fra gearfreak til gear-freak og andre har måske set det som sidens dødsstød, hvis de loggede på i perioden, da forummet fik et overhaul.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Nu er grejudskiftning vel ikke nogen forudsætning for at skrive noget?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af K-P »

Nej, det er rigtigt, men forummet handler trods alt en del om grej, og jeg føler ikke rigtig, at jeg har den fornødne viden om emnerne til at bidrage i de forskellige diskussioner om grej, så derfor nøjes jeg mest med at læse med fra sidelinjen.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Men det er vel et af problemerne - der er alt for sjældent nogen, der rigtig spørger noget. De fleste brugere ved faktisk rigtig meget om grej og hviler (for?) mageligt i det. Derfor bliver der startet meget få tråde. Og når de endelig startes, så er spørgsmålene ofte så svære, så det er svært at finde løsninger per korrespondance.
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af kraen »

Lasse H skrev: Det er altså ikke helt korrekt. Når jeg trykker på "view new post" så får jeg ikke alle ulæste, men til gengæld også nogle læste. Jeg tror funktionen er baseret på tid. Muligvis "siden sidst", men det fungerer for mig slet ikke så godt som "alle ulæste".

Læser jeg fx lige et par, mens jeg har tid, så vil dem jeg undlader ikke komme frem under "view new", når jeg igen besøger siden.
My bad. Du er dælme da også så skarp. Nu er der til gengæld tilføjet en "View Unread Posts" i toppen.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Lasse H »

kraen skrev:
Lasse H skrev: Det er altså ikke helt korrekt. Når jeg trykker på "view new post" så får jeg ikke alle ulæste, men til gengæld også nogle læste. Jeg tror funktionen er baseret på tid. Muligvis "siden sidst", men det fungerer for mig slet ikke så godt som "alle ulæste".

Læser jeg fx lige et par, mens jeg har tid, så vil dem jeg undlader ikke komme frem under "view new", når jeg igen besøger siden.
My bad. Du er dælme da også så skarp. Nu er der til gengæld tilføjet en "View Unread Posts" i toppen.
Det kalder jeg service. Det bliver snart svært at forblive sort :-)

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Per Ørum »

Er det fordi at i vil vente til sidste øjeblik med at melde jer på busturen til Copenhagen Guitar Show, eller er det bare dovenskab? :-)

Sidste frist for tilmelding er torsdag 25.09 kl. 23.00

Der er ledige sæder :-)

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Per Ørum »

Kære venner.
Der var desværre ikke tilmeldinger nok til busturen i år så den er aflyst.

Hvis der er stemning for bustur i 2015 vil vi gerne arrangere det igen.

Det kræver dog der er tilmeldinger nok til at dække omkostningerne ved busserne.

Håber i så kører selv og vi ses næste weekend..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af GodSpeedDK »

K-P skrev: Personligt har min grejudskiftning været i småtingsafdelingen de sidste mange år, så jeg har ikke rigtig følt, at jeg har kunnet bidrage med noget på forummet ud over i off topic-afdelingen, og der er det alligevel lidt begrænset, hvor meget der er at skrive om. 
Det samme her. Men værst af alt er det her nye forum-layout. Når man i forvejen ikke har noget presserende at byde ind med, men udelukkende freewheel'er i den revnende ligegyldige afdeling, så er det ikke fremmende for ens deltagelse, at man skal prøve at navigere rundt i en Skoda, når man er vant til Volvo. Eller betvinge en B.C. Rich, når man knap kan styre en Tele. Eller prøve at tøjle en fyrrig señorita, når ens forrige kone var fra Lolland. Så er det nemmere bare at shuffle rundt andre mere velkendte steder. 

Sorry to say so, men jeg skal efterhånden tage alvorligt tilløb, for at besøge forummet her  :s

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Tør Konstatering

Indlæg af Swampthing »

Well, jeg er inde og glo hver dag, via tapatalk, da jeg ikke ejer en computer for tiden og nok ikke kommer til det i den nærmeste fremtid.
Der har været nogle små hikkups med tråde der blev ved med at dukke op som ulæst, ellers synes jeg ikke der har været den store forskel.
Mht grejfronten, har det også ligget meget stille, især pga skilsmisse og hussalg....
Så jeg freewheeler også. Men følger dog med.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af GodSpeedDK »

Tapatalk er helt ubrugelig ... bare dét, at der ind imellem står f.eks. '2 more posts' under en tråd, og man ikke kan gøre andet, end acceptere, at de to post så åbenbart er tilegnet nogle andre(?), eller at de sidste 3-4 posts på en side ikke er med (nogengange selvom det er ens egne posts), gør, at det er så komplet upålideligt, at jeg ikke gider have med det at gøre.
Det er jo komplet umuligt at følge med i en "samtale", når der tilsyneladende bliver redigeret i det på den måde, og som med alle andre aspekter af livet står man ved en korsvej; gå til angreb, eller kapitulere ... og når produktet (i dette tilfælde gear-freak) ikke er vigtigere i min tilværelse, end som så, så "vælger jeg mine kampe med omhu", og surfer videre til noget andet.

Jeg ville mægtig gerne deltage en hel masse her på kanalen, men som det er nu, orker jeg det bare ikke. Jo jo, hvis jeg har noget helt konkret, så skal jeg jo nok finde ud af at få stillet spørgsmål, og modtage svar, få sat til salg, finde oplysninger, osv., men det er jo alt det sjove, skæve, fuldemands-fredag-agtige, Hapsall-idiotiske, der giver "liv" til forummet, og når det forsvinder, så forsvinder brugerne også.
Last edited by GodSpeedDK 9 years ago, edited 1 time in total.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af GodSpeedDK »

... Hvordan finder jeg f.eks. tilbage til 'Off Topic'-kategorien nu, uden at scrolle/klikke baglæns (og dermed måske misse ting, der er foregået i mellemtiden), eller starte helt forfra med at skrive URL'en ind i browseren? (Eller scrolle hele vejen op i toppen igen, selvfølgelig, men det kan vel ikke være meningen?!? ...)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af IkkeMig »

Swampthing skrev: Der har været nogle små hikkups med tråde der blev ved med at dukke op som ulæst
Jeg oplever det samme på Tapatalk på det seneste, men det er nu fordi der er ulæste posts, den viser dem bare ikke. Den viser, at der er ulæste indlæg, men når man klikker får man kun alt det gamle. Laver du en refresh, så kommer de nye igen - det er møgirriterende :(

@Kræn: Kan du have pillet i nogle cache-settings, der influerer Tapatalk? Det er kommet sammen med det nye layout og det ser ud som om den viser gamle versioner af tråde, selv om der er nye indlæg...

Ellers er jeg også enig med Mikkel - det er meget mindre overskueligt med det nye layout, der er alt for  mange informationer på min skærm, jeg skal tage stilling til i stedet for at det bare burde være teksten i indlægget, der er det vigtige...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen