Now Tør Konstatering

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Skovgaard »

Sasha skrev:
Lasse H skrev: Min tanke med en højtaler shootout var, at interesserede kunne mødes med de højtalere, de nu måtte have. Ingen optagelser eller lignende. Man kunne selvfølgelig godt medbringe grej til at afmontere højtalerne og sætte dem i andre kabinetter. Om der skulle lånes rundt omkring? Hvis folk gider.

Inden kunne vi blot lave en opgørelse over, hvad der ville blive bragt med. 
Joh, men hvis der skal være ret meget mening med galskaben, er man ifølge min opfattelse nødt til at prøve de involverede højttalere i det samme kabinet eller i hvert fald kabinetter, som er 100% ens. Har man én gang hørt, hvor stor en forskel, det kan gøre, hvis man lytter på f.eks. to forskellige "generationer" af et Marshall 2x12 kabinet, vil man vide, at dette er en faktor, som ville kunne "skævvride" enhver konklusion om enhederne.

Og skal man gennemføre dette med mange enheder, er der nogle, som får travlt med skruetrækker, loddekolbe osv. osv. ;)

Men jeg skal som sagt gerne stille med en Weber 1265. Og jeg kunne godt se mig selv investere i en Celestion G12H75, næste gang der går løn ind på kontoen. Derudover har jeg diverse bud på ældre Celestions liggende. Et par forstærkere og kabinetter kunne nok også arrangeres...
Jeg kan stille med min førnævnte kombi (G12H Anniversary + Weber Blue 15 w). Om end de nok ikke hører til blandt "finalisterne" kan G12H'eren måske tjene som højtalertestens svar på en lime-sorbet; til lige at "rense" ørene med? :-)
...altså som en "typisk" kontrol/reference højtaler ift. til de eksotiske Weber og Creamback? Muligheden foreligger!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Jeg forstår absolut tankegangen. Men jeg kan da så sige, at jeg netop valgte Weber 1265 til brug i min lille Park-combo på baggrund af en sammenligning mellem den Celestion G12H30 Anniversary, som den på et tidspunkt var udstyret med (efter en gammel G12H30 var futtet af i den) og så Weber´en. Og der var altså ikke så meget tvivl lige dér!  ;)

Måske man skulle sammenligne med en gammel G12H30 istedet? Det er jo ligesom dét, de i vid udstrækning forsøger at ramme. Jeg har et par forskellige variationer over temaet liggende, hvis det skulle være...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

RenéF
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af RenéF »

Sasha skrev: Jeg forstår absolut tankegangen. Men jeg kan da så sige, at jeg netop valgte Weber 1265 til brug i min lille Park-combo på baggrund af en sammenligning mellem den Celestion G12H30 Anniversary, som den på et tidspunkt var udstyret med (efter en gammel G12H30 var futtet af i den) og så Weber´en. Og der var altså ikke så meget tvivl lige dér!  ;)

Måske man skulle sammenligne med en gammel G12H30 istedet? Det er jo ligesom dét, de i vid udstrækning forsøger at ramme. Jeg har et par forskellige variationer over temaet liggende, hvis det skulle være...
Spændende med en test... Jeg vil gerne prøve Weber 1265 med min Matchless Spitfire :) , måske man kunne lokke med dig en dag Søren :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af GodSpeedDK »

NTK: Selvom 'Off Topic' altid har været sjov at følge med i, er det desværre lidt småt med interessen for at "hænge ud" her på kanalen for tiden. Når man nu, langt om længe, er havnet med dét gear, man har tænkt sig at blive gammel med, så er det som om hele idéen med at frekventere et forum om guitar-gear bliver ret så overflødig i ens hverdag. 
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Bare rolig 

NTK: Jeg troede, jeg havde det grej, jeg skulle bruge, men det sidste halve år har jeg alligevel brugt enorme summer på grej og enorme mængder tid på internettet for at gennemskue, hvad jeg bare ikke kan leve uden.
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Telemaster »

Jeg er med Smitte. Ind til for nylig havde jeg ikke købt grej i årevis, men sidste år købte og solgte jeg i lange baner. Hele to elguitarer og to forstærkere samt en del pedaler og en masse andet, jeg ikke lige kan huske. Og nu har jeg lige droppet mit gamle board for at bruge et lidt større, så der er stadig håb, selv for en gammel og stokkonservativ deltidsmusiker :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af udepost »

Men Telemaster, det du spiller på er stadig: SG, LP, Telecaster, Bassman, Tubescreamer, 69, DMM? :)

Køb en reverb. Det er det du mangler.

/Søren

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Rasmus »

Køb en Reverb, og en god lyd i fingrene, så skal du nok blive til noget min dreng! 

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Nu kan jeg nok sagtens leve uden rumklang. Men hvor kan man købe den dér gode lyd i fingrene?

Og er det en pedal, man køber og sætter mellem guitar og forstærker, eller..?
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Rasmus »

Ebay.utopia har den. 

Den skal faktisk på før guitaren. 

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Hmm. 

Det lyder underligt. Jeg tror bare, at jeg istedet køber sådan en Marshall i pedalform. Det ved man sgu´da, hvad er..!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af GodSpeedDK »

Sasha skrev: Hmm. 

Det lyder underligt. Jeg tror bare, at jeg istedet køber sådan en Marshall i pedalform. Det ved man sgu´da, hvad er..!
Husk at kigge den grundigt efter, inden køb. Du skulle jo nødigt komme hjem med én med sorte gummifødder :@

:P

Jeg er nu ret sikker på, at behovet for nyt gear ikke (gen-)opstår sådan lige med det første. Det skulle da lige være, hvis jeg begyndte at spille med et nyt band. Det er altid i sådanne situationer, jeg har skiftet ud i maskinparken, men nu har jeg spillet med samme band i 3½ år, og med mindre der dukker en åbning op, i et regulært smadder-punk-band (hvilket ikke er særligt sandsynlig her ude i provinsen), så ser jeg ingen grund til at lave om på det. 

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Bare vent Godspeed

Jeg er selv lige blevet ramt af 5 års-krisen - Ca. 5 år i samme band, ca. 5 år hvor jeg grundlæggende var tilfreds med min lyd - og så lige pludselig: Lyst til forandring! Det skulle lyde af det samme naturligvis - Bare anderledes og på en ny måde.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Pluto »

Ntk. jeg har købt for den sidste 2 kr ever ved 4sound røvhuller. Havde lige fundet 2 gibsons som jeg var vild med og havde tænkt mig at investere + 35k på en af dem. Skriver lige til Kbh for at høre hvad de vejer mm inden jeg ville tage beslutningen om hvilken man skulle købe. Får intet svar og kan nu se de er væk fra deres hjemmeside. Skal siges det var demodeals men derfor mener jeg godt de kunne have svaret selvom jeg er fra jylland. Nu fuck jeg finder nok en ved thomann eller vintageandrare
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

NTK: Du gør sgu da hvad du kan for at reklamere for, at du føler dig dårligt behandlet - Facebook, 4sound, Gear-freak - Var det ikke nemmere at løfte knoglen og ringe til 4sound. (Opdaterer du også alle medierne, når du nu har fået svar fra 4sound)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Pluto »

Rigtig smitte jeg er lidt ulden. men har langt om længe fået svar der fra, så er kølet lidt ned igen. Beklager.
Har som for meste altid været tilfreds med især århus vest men nu er det jo Kbh som har de Gibsons jeg er vilde med. Vi ser hvad det ender med
Sorte strater lyder bare bedst..

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Skovgaard »

Sasha skrev: Jeg forstår absolut tankegangen. Men jeg kan da så sige, at jeg netop valgte Weber 1265 til brug i min lille Park-combo på baggrund af en sammenligning mellem den Celestion G12H30 Anniversary, som den på et tidspunkt var udstyret med (efter en gammel G12H30 var futtet af i den) og så Weber´en. Og der var altså ikke så meget tvivl lige dér!  ;)

Måske man skulle sammenligne med en gammel G12H30 istedet? Det er jo ligesom dét, de i vid udstrækning forsøger at ramme. Jeg har et par forskellige variationer over temaet liggende, hvis det skulle være...

Jeg husker godt, at du var begejstret for Weber'en versus Anniversary'en, hvilket også fangede min nysgerrighed :)  For min egen skyld - og højtalermæssige dannelse  (om ikke andet) - kunne det være sjovt at have Anniversary'en som en form for reference eller "starter", så forskellen og måske netop øjenåbneren er mere overvældende, når "de nye kandidater kommer i spil" - præcis som du selv beskriver at have oplevet :)  
Last edited by Skovgaard 9 years ago, edited 1 time in total.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Telemaster »

udepost skrev: Men Telemaster, det du spiller på er stadig: SG, LP, Telecaster, Bassman, Tubescreamer, 69, DMM? :)

Køb en reverb. Det er det du mangler.

/Søren
Jo, det er stort set samme grej som de sidste mange år :-) Det jeg mangler, er vist en Strymon Flint. Lækker tremolo og lækker rumklang i samme pedal. Mit eneste problem er, at jeg er nærig. Ellers købte jeg bare sådan en.

Hvorfor havde vi egentlig ikke ind/ud-tråden op til jul, som vi plejer? Jeg havde for en gangs skyld noget at bidrage med denne gang :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Telemaster skrev:
udepost skrev: Men Telemaster, det du spiller på er stadig: SG, LP, Telecaster, Bassman, Tubescreamer, 69, DMM? :)

Køb en reverb. Det er det du mangler.

/Søren
Jo, det er stort set samme grej som de sidste mange år :-) Det jeg mangler, er vist en Strymon Flint. Lækker tremolo og lækker rumklang i samme pedal. Mit eneste problem er, at jeg er nærig. Ellers købte jeg bare sådan en.

Hvorfor havde vi egentlig ikke ind/ud-tråden op til jul, som vi plejer? Jeg havde for en gangs skyld noget at bidrage med denne gang :-)
Fordi du ikke startede den?

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Telemaster »

Ja, sådan kan man jo godt udtrykke det, men har det ikke altid været samme freak, der har startet den år efter år? Måske Godspeed? 
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen