Now Tør Konstatering

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Det lyder da meget fornuftigt :P
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Rasmus skrev:
And pretty cool! 
Yeah...   

Pretty good, pretty mean.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

NTK: Det er vigtigt, at holde styr på, om der er cola eller kaffe i koppen
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Kallum »

Ja, det er sgu en streg i regningen at komme til at ta en tår cola, når man har lyst til dejlig forfriskende kaffe.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

NTK1: Så blev man s.. lige ejer af sådan en elektrisk sitar.

NTK2: Det er edderma'me et sjovt stykke legetøj  ;)  

NTK3: Når man har rodet tilpas længe rundt på obskure, amerikanske brugtsalgssider i en rum tid i et forsøg på at finde den helt rette model, kan det til tider godt betale sig lige at tjekke DBA. Somme tider opdager man, at der er én til salg 20 km fra én.

NTK4: Jeg er 99,9% sikker på, at det er nøjagtigt den samme, som jeg for ca. 15 år siden stod og savlede over i Akustikken i Århus, men dengang ikke havde råd til.

NTK5: Altid betryggende at vide, at den sidste ejer havde høbt den af "en misbruger af en art"...

NTK6: Hip Hurra for skattefar, som er så sød og rar!  :)

NO: At fruen altid har haft et godt øje til sådan et kræ og derfor med det samme vendte tommelen opad. ;)
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Tør Konstatering

Indlæg af mos »

That's what I call a quite good day [emoji106][emoji1]
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Joh, det er såmænd ikke så tosset. Problemet er jo (selvfølgelig) blot, at en sådan anskaffelse selvfølgelig straks afstedkommer nogle nye tilføjelser på "skal ha´-listen". I flæng kan f.eks. nævnes en ordentlig Flanger og en ekkomaskine med reverse-funktion bare som det mest grundlæggende. Men f.eks. en Moog Murf eller noget i dén stil ville slet heller ikke være helt "out of place" her... 

Lidt øven op på div. orientalske skalaer er heller ikke af vejen. Men de sidder vel på rygraden for en dreven fusions-jazzer som dig?

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Telemaster »

Sasha skrev: NTK1: Så blev man s.. lige ejer af sådan en elektrisk sitar.

NTK2: Det er edderma'me et sjovt stykke legetøj  ;)  

NTK3: Når man har rodet tilpas længe rundt på obskure, amerikanske brugtsalgssider i en rum tid i et forsøg på at finde den helt rette model, kan det til tider godt betale sig lige at tjekke DBA. Somme tider opdager man, at der er én til salg 20 km fra én.

NTK4: Jeg er 99,9% sikker på, at det er nøjagtigt den samme, som jeg for ca. 15 år siden stod og savlede over i Akustikken i Århus, men dengang ikke havde råd til.

NTK5: Altid betryggende at vide, at den sidste ejer havde høbt den af "en misbruger af en art"...

NTK6: Hip Hurra for skattefar, som er så sød og rar!  :)

NO: At fruen altid har haft et godt øje til sådan et kræ og derfor med det samme vendte tommelen opad. ;)
Hey, sig lige, hvad det er for en og vis et billede, så er du en guttermand!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Telemaster skrev:
Sasha skrev: NTK1: Så blev man s.. lige ejer af sådan en elektrisk sitar.

NTK2: Det er edderma'me et sjovt stykke legetøj  ;)  

NTK3: Når man har rodet tilpas længe rundt på obskure, amerikanske brugtsalgssider i en rum tid i et forsøg på at finde den helt rette model, kan det til tider godt betale sig lige at tjekke DBA. Somme tider opdager man, at der er én til salg 20 km fra én.

NTK4: Jeg er 99,9% sikker på, at det er nøjagtigt den samme, som jeg for ca. 15 år siden stod og savlede over i Akustikken i Århus, men dengang ikke havde råd til.

NTK5: Altid betryggende at vide, at den sidste ejer havde høbt den af "en misbruger af en art"...

NTK6: Hip Hurra for skattefar, som er så sød og rar!  :)

NO: At fruen altid har haft et godt øje til sådan et kræ og derfor med det samme vendte tommelen opad. ;)
Hey, sig lige, hvad det er for en og vis et billede, så er du en guttermand!
Det er en "Jerry Jones Master Electric Sitar" - den gamle version med det slanke hoved. Billeder må lige komme, når jeg forhåbentlig engang når hjem. Men den er magen til f.eks. denne:

http://musicstorelive.com/jerry-jones-electric-sitar.html 

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Pluto »

Jeg ved Rory Gallagher brugte hans el sitar en del især på Top Prioritet albumet. Den lyder lidt skægt sådan en så tillykke med den Søren :-)
Sorte strater lyder bare bedst..

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Tør Konstatering

Indlæg af mos »

Pluto skrev: Den lyder lidt skægt sådan en så tillykke med den Søren :-)
Just a perfect match :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Pluto skrev: Jeg ved Rory Gallagher brugte hans el sitar en del især på Top Prioritet albumet. Den lyder lidt skægt sådan en så tillykke med den Søren :-)
Tak-tak!

:)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

NTK: Nu overvejer jeg sgu alvorligt at gå fra Koch i Torpedo til Spin Doctor i Torpedo!!
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Tør Konstatering

Indlæg af Odgaard »

Smittefar skrev: NTK: Nu overvejer jeg sgu alvorligt at gå fra Koch i Torpedo til Spin Doctor i Torpedo!!
Uddyb gerne. Altså den der preamp og så cab simulering?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Ja altså, Spin Doctoren er jo en rørpreamp med 4 presets. Det ville jeg så kombinere power amp og cab simulering fra Torpedoen. Jeg forestiller mig, at jeg ville lave 3-4 forskellige presets på torpedoen. Det giver jo i virkeligheden 12-16 forskellige lyde, som jeg i virkeligheden synes er alt for meget. 

Jeg prøvede kun lige Spin Doctoren kort i går, men både lav gain og spin doctoren slukket lød faktisk helt forrygende ind i en Marshall style power amp/cab (EL34 Push-pull forstærker med 4x12 Slash Signature Marshall Cab simulering + SM57). Umiddelbart var jeg ikke så imponeret over high-gain lydende, men nu har jeg lånt den med hjem, og så skal der eksperimenteres (når jeg engang får tid)
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Telemaster »

Sasha skrev:
Det er en "Jerry Jones Master Electric Sitar" - den gamle version med det slanke hoved. Billeder må lige komme, når jeg forhåbentlig engang når hjem. Men den er magen til f.eks. denne:

http://musicstorelive.com/jerry-jones-electric-sitar.html 
Det er sateme godkendt, det der!

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Kallum »

Jeg ville også gerne ha fat i sådan en sitar, men må lige nu nøjes med min western der har så megen fretbuzz på G-strengen at den næsten lyder som én..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

NTK: Skingrende sindssyge breder sig på forummet
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Telemaster skrev:
Sasha skrev:
Det er en "Jerry Jones Master Electric Sitar" - den gamle version med det slanke hoved. Billeder må lige komme, når jeg forhåbentlig engang når hjem. Men den er magen til f.eks. denne:

http://musicstorelive.com/jerry-jones-electric-sitar.html 
Det er sateme godkendt, det der!
Pyh-ha! Det var den forløsende udmelding, jeg havde ventet på.

Nok har jeg efterhånden en vis idé om Telemesterens smag. Men alligevel sidder der jo altid sådan en lille, nagende stemme i baghovedet, næsten lige meget hvad man foretager sig, og hvisker til én: Hey, husk lige gamle jas - hvis Telemesteren vender tommelen nedad til en godkendelse, så er du jo altså mere end slightly fucked. Det er endda til at bære i forbindelse med anskaffelse af nyt løsøre. Det kan jo ligesom sælges igen. Værre er det straks, hvis det er en handling, som ikke opnår godkendelse.

Men det glæder mig meget at høre, at "myndighederne" er tilfreds.

:D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen