Now Tør Konstatering

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Tør Konstatering

Indlæg af Odgaard »

Jeg frygter en fordobling af Nickelback. Men smittefar må forklare, hvad han har i sin stald for tiden.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Der er ganske rigtigt tale om dobbelt så meget PMS/Nickelback.

Morfarguitaren er den ellers dejlige ES125
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Det er helt præcist denne guitar, der er solgt fra

Billede
Guitar Professor by Smistrup, on Flickr
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Tør Konstatering

Indlæg af Odgaard »

[emoji22] this is how... du er den person, jeg kender, der minder mig mest om Nickelback [emoji22]

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

:D
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Uha-uha-uha.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Kallum »

Der er noget guldaldermaleri over det foto, som jeg synes gjorde det lidt svært at masturbere til det. Men ikke umuligt.


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Kallum skrev: Der er noget guldaldermaleri over det foto, som jeg synes gjorde det lidt svært at masturbere til det. Men ikke umuligt.
Enig. Men prøv så som tankeeksperiment at erstatte morfars cigarkasse med en Werthers Echte-Nickelback. Så er der godt nok dømt total generalstrejke på nederste etage...

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Kallum »

Det minder mig i øvrigt om noget..
Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

NTK:

Har netop opdaget og udforsket et for mig nyt begreb: "Oversprings-ikke-handlinger"...   ;)

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Lasse H »

Det lyder velbehageligt. Muligvis noget der klinger af en morfar...?
Last edited by Lasse H 9 years ago, edited 1 time in total.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Lasse H »

Sasha skrev: NTK: Nu havde Pete Thorn jo ellers lige fortalt os, at det var Scumback M75, vi skulle gå rundt og ærgre os over, ikke sådan lige er til at komme til at prøve på denne side af andedammen. Men ifølge mine lige dele gamle, slidte og ydmyge ører får de da godt nok klø her af en "stinkende normal" Celestion:



Og skulle man så gøre det endnu mere festligt, opgraderede man lige fra sådan en 65 watts "m-version" til en 75 watts "H-version" af Celestion´en, som igen lyder en tak bedre, hvis dette klip står til troende:



Nogen, der på egen krop og sjæl har prøvet disse relativ nye Celestion Creambacks?
Nu vil jeg personligt ikke stole meget på den type klip til at give et helt retvisende billede, som du også antyder. Og slet ikke på tværs af videoklip. I det første klip er det jo fx tydeligt, at der er tale om om enheder med forskellig følsomhed.


Når det så er sagt, er jeg uenig, tiltrods for at enhederne i hverken det ene eller det andet klip bliver fremstillet helt pænt.

Meget afhænger selvfølgelig af de ører, der hører. Og nu har du jo en gang erklæret, at du er mere til G12H 55Hz og Weber 1265 keramisk end til G12M pre rola. Din konlusion er jo på den baggrund ikke overraskende.

Jeg selv derimod synes så blot, at disse enheder er for "pæne" i sammenligning med G12M pre rola, når det kommer til gamle marshall forstærkere.

Jeg mener, at jeg tidligere har konkluderet, at dette klip:


... rent faktisk demonstrerer, at Scumbacks M75 godt kunne være en værdig afløser til pre rola G12M - men jeg savner selvfølgelig at høre dem.

Det ville være fedt, om der var en nyproduceret enhed, der kunne afløse de gamle pre rola enheder. Det ville min pengepung være glad for!

:-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Nu var den eneste konklsuion, jeg drog på baggrund af de to klip vel egentlig, at jeg synes, at Celestion´s relativt nye Creambacks lyder som et par spændende bud på højttalere, som jeg godt kunne tænke mig at høre i virkeligheden? Når dét så er sagt, synes jeg nu stadig, at Celestion-enheden i det første klip lyder bedre end Scumback´en. Og for det andet klip, at "H" versionen lyder bedre end "m" versionen. Men du har da selvfølgelig helt i, at man ikke skal konkludere for meget ud fra sådanne klip. Jeg synes jeg nu egentlig heller ikke, at jeg gør. Beklager, hvis det kom til at lyde sådan...

Nu må jeg erkende, at jeg ikke helt ved, hvordan vi definerer "pænt" og "beskidt" i denne sammenhæng, og derfor heller ikke, om Celestion "m" enheder er pænere end "H" enheder. Jeg har hørt både "m" og "H" versioner lyde fedt. Men jeg tror nok, at jeg generelt værdsætter 55Hz-versionerne højest. Jeg synes dog,  at Scumback M75 lyder bedst af de forskellige Scumbacks i klippet ovenfor.

Men det kunne da være sjovt at lave en sammenlignende test en dag - specielt hvis det ikke kun var mig, der skulle punge ud for de involverede højttalere... ;)

Én af mine pointer var også, at det kunne være fedt, hvis en "stinkende normal" Celestion, som er ret nem (og forholdsvis billig) at få fat i, viste sig at være lige så god eller måske endda bedre end ét eller andet dyrt og eksotisk, som skulle hives hjem fra den anden ende af verden.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af JSThomsen »

Sasha skrev: Men det kunne da være sjovt at lave en sammenlignende test en dag - specielt hvis det ikke kun var mig, der skulle punge ud for de involverede højttalere... ;)
Jeg deltager gerne med lidt forskellige højttalerenheder, eksempelvis:
Weber Ceramic Silver bell, Weber 1230-55, Celestion G12H30 (Anniversary), Eminence Governor, Eminence Blue Legend,  og en tredje Eminence enhed jeg ikke lige husker hvad hedder.

Og da dette er NTK: Jeg synes iøvrigt at Smittefars blå PRS er rigtig fin  :P

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

NTK: Now that's a GF first :D
Modded guitars were crap right out of the factory

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Lasse H »

Sasha skrev: Nu var den eneste konklsuion, jeg drog på baggrund af de to klip vel egentlig, at jeg synes, at Celestion´s relativt nye Creambacks lyder som et par spændende bud på højttalere, som jeg godt kunne tænke mig at høre i virkeligheden? Når dét så er sagt, synes jeg nu stadig, at Celestion-enheden i det første klip lyder bedre end Scumback´en. Og for det andet klip, at "H" versionen lyder bedre end "m" versionen. Men du har da selvfølgelig helt i, at man ikke skal konkludere for meget ud fra sådanne klip. Jeg synes jeg nu egentlig heller ikke, at jeg gør. Beklager, hvis det kom til at lyde sådan...
Det var ikke hensigten af fremstille dit ord anderledes.
Sasha skrev: Nu må jeg erkende, at jeg ikke helt ved, hvordan vi definerer "pænt" og "beskidt" i denne sammenhæng, og derfor heller ikke, om Celestion "m" enheder er pænere end "H" enheder. Jeg har hørt både "m" og "H" versioner lyde fedt. Men jeg tror nok, at jeg generelt værdsætter 55Hz-versionerne højest. Jeg synes dog,  at Scumback M75 lyder bedst af de forskellige Scumbacks i klippet ovenfor.
Når jeg skriver, at mine G12M med pulsonic membraner er mere beskidte end for eksempel mine G12H55 Hz og Webers 1265 Keramisk, er det fordi, førstnævnte forvrænger mere og komprimerer mere og i det hele taget lyder mere "lidende". De sidstnævnte lyder ifølge mine ører mere effektive (og her blander vi muligvis et egentligt objektivt udtryk fra fysikken ind, beklager) - dvs. de lyder mere lineære altså med en mere flad frekvensrespons, de spiller mere rent og spiller højere. Derfor yder de også mere i top og bund end G12M, forestiller jeg mig.

Mit indlæg er ikke ment som at forsøg på at tage hul på et enten/eller spørgsmål. Man kan jo lide det man kan.

Jeg ville være med til at nuancere synet på Scumback M75 - ikke mindst i lyset at, at jeg selv kunne overveje at bestille et par alene for at sammeligne med de gamle celestion "m'ere".

Sasha skrev: Men det kunne da være sjovt at lave en sammenlignende test en dag - specielt hvis det ikke kun var mig, der skulle punge ud for de involverede højttalere... ;)
JSThomsen skrev:  Jeg deltager gerne med lidt forskellige højttalerenheder, eksempelvis:
Weber Ceramic Silver bell, Weber 1230-55, Celestion G12H30 (Anniversary), Eminence Governor, Eminence Blue Legend,  og en tredje Eminence enhed jeg ikke lige husker hvad hedder.

Jeg tror efterhånden der er ved at være grundlag for det.
Last edited by Lasse H 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Jeg deltager gerne med bl.a. Weber 1265 samt div. bud på ældre Celestions - fortrinsvis et par forskellige versioner af G12H30. Men jeg er da måske nok til at snakke med omkring at investere i en "fløde-ryg" G12H75... :)  

Hvis jeg har en "betænkning", ville det nok være omkring den helt fysiske fremgangsmåde i forbindelse med sådan en test. Jeg tror, at de færreste ville være uenige i, at højttalere kan lyde meget forskelligt i forskellige kabinetter. Så man skulle nok på forhånd enes om, hvordan man ville gribe sagen an. For jeg tror også, at det ville være svært at drage særligt faste konklusioner, hvis man mellem hver test skulle have hver enhed pillet ind og ud af et kabinet. Måske man skulle satse på noget med at montere fire forskellige kandidater i et 4x12 kabinet eller noget i dén stil?

Og Lasse: Det var på ingen måde min hensigt at line op til at "slå hinanden i hovedet med smag" ;)   - udelukkende et forsøg på at nuancere mit synspunkt lidt. Om det så lykkedes, skal jeg ikke kunne sige...

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Lasse H »

Vi er da enige om nogle ting omkring fremgangsmåden ved en evt. højtaler-shootout: tjek anden tråd :-)

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Lasse H »

I tillæg til snakken om H'ere og M'ere skal det nævnes, at tingene nødvendigvis også skal afstemmes efter den marshall og guitar, man spiller på. Nu ved jeg jo lidt om dine præferencer hvad lead/bas kredsløbet angår. Og der vil jeg da gerne indrømme, at G12M med pulsonic membraner har en meget rund top. Vælger man så at parallelkoble indgangene uden en buffer foran og har man en "bas-voied" marshall, så trækker tingene jo i retning af "dyne foran højtaleren", som du før har snakket om.

FIY så spiller jeg meget på min JMP 50 fra 72, som har det mest bright'e kredsløb af mine marshalls (dog stadig langt fra original lead rent lydmæssigt) - gad vide hvorfor?

Står dette klip til troende, så er de originale celestions bare fede, men Scumback kan nu også være med sammen med en helt almindelig reissue celestion  :huh:

Last edited by Lasse H 9 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen