Now Tør Konstatering

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Telemaster »

[quote="Rasmus"][quote="Snake Boots"]NTK:
Når jeg efter mange års afholdenhed fra pedalboards atter skal give det et skud med kun det bedste af det bedste... så ender der gudhjælpemig med at stå Boss på mere end hver anden pedal!?!? :s hock:[/quote]

Det er på toppen, jeg har også lige købt to BOSS pedaler :) [/quote]

Tjah, jeg har sgu også et par stykker af dem på mit bræt. De har stået der i mange år uden at kny, hvilket er mere, end hvad man kan sige om de fleste af de andre.

Hvad har I købt, gutter? :-)
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Rasmus »

[quote="Telemaster"][quote="Rasmus"][quote="Snake Boots"]NTK:
Når jeg efter mange års afholdenhed fra pedalboards atter skal give det et skud med kun det bedste af det bedste... så ender der gudhjælpemig med at stå Boss på mere end hver anden pedal!?!? :s hock:[/quote]

Det er på toppen, jeg har også lige købt to BOSS pedaler :) [/quote]

Tjah, jeg har sgu også et par stykker af dem på mit bræt. De har stået der i mange år uden at kny, hvilket er mere, end hvad man kan sige om de fleste af de andre.

Hvad har I købt, gutter? :-)[/quote]

RV-5 og PN-2 :D

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Barf »

Der er da ingen skam i at have et par fornuftige Boss-pedaler. Jeg har også en DM-2 og en gammel SD-1 på mit board, og som Telemesteren siger, så holder de sgu til mere end de fleste.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Snake Boots »

Jeg har købt en RV-2 og for nylig også en af de nye FRV-1 (mener jeg den hedder, det er en simulering af en fender reverb tank).

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Telemaster »

[quote="Rasmus"][quote="Telemaster"][quote="Rasmus"]
Det er på toppen, jeg har også lige købt to BOSS pedaler :) [/quote]

Tjah, jeg har sgu også et par stykker af dem på mit bræt. De har stået der i mange år uden at kny, hvilket er mere, end hvad man kan sige om de fleste af de andre.

Hvad har I købt, gutter? :-)[/quote]

RV-5 og PN-2 :D [/quote]


Der er noget forfriskende ved, at en rask ung mand, der ejer en Fender Super Reverb, samtidig køber østasiatisk producerede pedaler, der leverer tremolo og rumklang. Jeg kan godt lide dig, Rasser :thumbup:
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Telemaster »

[quote="Snake Boots"]Jeg har købt en RV-2 og for nylig også en af de nye FRV-1 (mener jeg den hedder, det er en simulering af en fender reverb tank).[/quote]

Interessant - du må lige fortælle, om reverb'en leverer varen!
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Telemaster »

[quote="Barf"]Der er da ingen skam i at have et par fornuftige Boss-pedaler. Jeg har også en DM-2 og en gammel SD-1 på mit board, og som Telemesteren siger, så holder de sgu til mere end de fleste.[/quote]

Jep. En SD-1 har jeg også liggende til en regnvejrsdag. Det er sgu en fed pedal uden så mange dikkedarer :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af fortytwo »

[quote="Telemaster"]Der er noget forfriskende ved, at en rask ung mand, der ejer en Fender Super Reverb, samtidig køber østasiatisk producerede pedaler, der leverer tremolo og rumklang. Jeg kan godt lide dig, Rasser :thumbup:[/quote]

Han ejer jo også 4 andre forstærkere, som ikke har rumklang, og 3 ud af de 4, har jo heller ikke tremolo, så det er vel et okay køb.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Snake Boots »

[quote="Telemaster"][quote="Snake Boots"]Jeg har købt en RV-2 og for nylig også en af de nye FRV-1 (mener jeg den hedder, det er en simulering af en fender reverb tank).[/quote]

Interessant - du må lige fortælle, om reverb'en leverer varen![/quote]
Ang. RV-2: Det kommer sig egentlig af at jeg af og til er helvedes træt af den der boingy, laaaaange, våde spring reverb lyd. Ofte vil jeg bare have den der helt korte/tøre, old school room lyd a la 50/60'er BB King når han træder et skridt til siden og vokalmikrofonen opfanger guitaren. Eller på masser af gamle optagelser hvor der bare er den der halvgrimme/superfede room sound. Jeg kan sagtens lave den med en room mic ved indspilning. Men live er det svært. Nogle steder kan jeg få den foræret af rummet, vi spiller i. Andre steder er det sgu lige tørt nok, og det er så der, jeg godt kunne bruge noget kunstig tilfredsstillelse. :-) Så jeg prøver lykken med en RV-2 til dette formål. Nu må vi se.

FRV-1'eren fungerer super fint efter jeg har indset, at jeg ikke skal indstille den på samme måde som min rigtige reverb tank. Alle knapper skal stå mellem kl 9 og kl 11, så lyder den super duper. Efter min opdagelse af denne indstilling har jeg ganske vidst ikke A/B'et eller på anden vis voldnørdet pedalen. Men jeg er meget kritisk med fjederrumklang (intet er godt nok!) og jeg må sige, at den helt umiddelbare vurdering fra de sidste gigs er, at den lyder rigtig rigtig rigtig meget som en 6G15 reverb tank. Og den reagerer tilsyneladende på samme måde som the real deal når man skruer ned/op for guitar vol., spiller svagt/kraftigt osv.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Rasmus »

[quote="fortytwo"][quote="Telemaster"]Der er noget forfriskende ved, at en rask ung mand, der ejer en Fender Super Reverb, samtidig køber østasiatisk producerede pedaler, der leverer tremolo og rumklang. Jeg kan godt lide dig, Rasser :thumbup:[/quote]

Han ejer jo også 4 andre forstærkere, som ikke har rumklang, og 3 ud af de 4, har jo heller ikke tremolo, så det er vel et okay køb.. ;) [/quote]

Du rammer næsten hovedet på sømmet.

Jeg tror ikke nogen andre amps med hverken rumklang eller tremolo.

Jeg ved ikke om du kender til en som jeg ikke kender til? Siden du skriver 3 ud af de 4?

:)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Snake Boots"][quote="Telemaster"][quote="Snake Boots"]Jeg har købt en RV-2 og for nylig også en af de nye FRV-1 (mener jeg den hedder, det er en simulering af en fender reverb tank).[/quote]

Interessant - du må lige fortælle, om reverb'en leverer varen![/quote]
Jep, jeg vender tilbage her når den er afprøvet. Det kommer sig egentlig af at jeg af og til er helvedes træt af den der boingy, laaaaange, våde spring reverb lyd. Ofte vil jeg bare have den der helt korte/tøre, old school room lyd a la 50/60'er BB King når han træder et skridt til siden og vokalmikrofonen opfanger guitaren. Eller på masser af gamle optagelser hvor der bare er den der halvgrimme/superfede room sound. Jeg kan sagtens lave den med en room mic ved indspilning. Men live er det svært. Nogle steder kan jeg få den foræret af rummet, vi spiller i. Andre steder er det sgu lige tørt nok, og det er så der, jeg godt kunne bruge noget kunstig tilfredsstillelse. :-) Så jeg prøver lykken med en RV-2 til dette formål.[/quote]

Sådan én har jeg haft. Eller rettere, jeg har haft to. I 'Plate'-mode er jeg ret sikker på, at du vil kunne finde det, du leder efter. Superfed pedal, som jeg sikkert havde haft endnu, hvis jeg ellers brugte reverb til noget.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rasmus"][quote="fortytwo"][quote="Telemaster"]Der er noget forfriskende ved, at en rask ung mand, der ejer en Fender Super Reverb, samtidig køber østasiatisk producerede pedaler, der leverer tremolo og rumklang. Jeg kan godt lide dig, Rasser :thumbup:[/quote]

Han ejer jo også 4 andre forstærkere, som ikke har rumklang, og 3 ud af de 4, har jo heller ikke tremolo, så det er vel et okay køb.. ;) [/quote]

Du rammer næsten hovedet på sømmet.

Jeg tror ikke nogen andre amps med hverken rumklang eller tremolo.

Jeg ved ikke om du kender til en som jeg ikke kender til? Siden du skriver 3 ud af de 4?

:) [/quote]

Næh.. Jeg kunne bare ikke huske, hvad det var for en af dine 1 mulliard AC30'ere du beholdte, men det er rigtigt, ikke nogen trem i den.. Eller..?
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Rasmus »

[quote="fortytwo"]

Næh.. Jeg kunne bare ikke huske, hvad det var for en af dine 1 mulliard AC30'ere du beholdte, men det er rigtigt, ikke nogen trem i den.. Eller..?[/quote]

Du har ret, den har tremolo!

Jeg ved bare ikke om den virker. Det tror jeg ikke. Rørene mangler.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"][quote="fortytwo"]
Han ejer jo også 4 andre forstærkere, som ikke har rumklang, og 3 ud af de 4, har jo heller ikke tremolo, så det er vel et okay køb.. ;) [/quote]

Du rammer næsten hovedet på sømmet.

Jeg tror ikke nogen andre amps med hverken rumklang eller tremolo.

Jeg ved ikke om du kender til en som jeg ikke kender til? Siden du skriver 3 ud af de 4?

:) [/quote]

Næh.. Jeg kunne bare ikke huske, hvad det var for en af dine 1 mulliard AC30'ere du beholdte, men det er rigtigt, ikke nogen trem i den.. Eller..?[/quote]

Du har ret, den har tremolo!

Jeg ved bare ikke om den virker. Det tror jeg ikke. Rørene mangler.[/quote]

Så gør den nok ikke de store væsen af sig, sådan tremolomæssigt... Der har ikke siddet et rør til Tremolo i min Super i 10 år (Heller ikke i V1). Den eneste Trem jeg kan li´er den i min Princeton. Sat langsomt og dybt er det lidt ligesom at være skæv og bolle langsomt i en vandseng... Nice.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Rasmus »

[quote="MacG"]

Så gør den nok ikke de store væsen af sig, sådan tremolomæssigt... Der har ikke siddet et rør til Tremolo i min Super i 10 år (Heller ikke i V1). Den eneste Trem jeg kan li´er den i min Princeton. Sat langsomt og dybt er det lidt ligesom at være skæv og bolle langsomt i en vandseng... Nice.[/quote]

Jeg bruger den heller ikke i min super.

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af DarkoPage »

[quote="MacG"]Sat langsomt og dybt er det lidt ligesom at være skæv og bolle langsomt i en vandseng... Nice.[/quote]

:lol: :clap: :banana-gotpics:

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af K-P »

[quote="MacG"] Sat langsomt og dybt er det lidt ligesom at være skæv og bolle langsomt i en vandseng... Nice.[/quote]

Jeg har vist aldrig haft lyst til at bruge tremolo før nu.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af GuitaRasmus »

NTK: Det er fucking hårdt at være folkeskolelærer.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Michael Vajhøj »

NTK: Kom vist til at købe en ny bil...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"] Den eneste Trem jeg kan li´er den i min Princeton. Sat langsomt og dybt er det lidt ligesom at være skæv og bolle langsomt i en vandseng... Nice.[/quote]

Sådan er det jo ofte med ting, der har med udgangsrørene at gøre: Det virker prompte bevidsthedsudvidende og sender tankerne direkte i retning af soveværelset... :-)

Når dét så er sagt, kan en AC30 nu noget med tremolo og vibrato. Rumklang til gengæld... er det ikke kun folk, der ikke kan spille, som bruger den slags..? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen