Now Tør Konstatering

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

NTK:

Processen med at lave "pæn indmad" har foruroligende mange lighedspunkter med, når små piger sætter hår på deres barbie-dukker...

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Tør Konstatering

Indlæg af Odgaard »

Sasha skrev: NTK:

Processen med at lave "pæn indmad" har foruroligende mange lighedspunkter med, når små piger sætter hår på deres barbie-dukker...

Bare resultatet ikke er det samme. Permanentkrøller i motorrummet? :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Går typisk lidt mere efter det glatte look.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Odgaard »

NTK: Min yngste søn har lavet en fin omgang 'relic' på en af mine guitarer... med sine tænder.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

NTK: Sådan et komplet sæt mustard-kondensatorer til en AC30 er da ikke helt gratis.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Tør Konstatering

Indlæg af Odgaard »

Sasha skrev: NTK: Sådan et komplet sæt mustard-kondensatorer til en AC30 er da ikke helt gratis.

Hvad koster et sæt i runde tal?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Nu er det nok lidt som at tale om elastik i metermål, da det næppe giver meget mening at tale om, "hvad et sæt koster", idet man mig bekendt nok ikke sådan lige kan gå ud og købe sig sådan et fikst og færdigt samlet sæt. Så man er jo nok nærmest tvunget i knæ for to af kapitalismens mest fremherskende grundtanker:

1) Udbud og efterspørgsel.

2) Den kloge narrer den mindre kloge.

Omsat til praksis handler det meget om, hvad man lige kan finde til hvilken pris på Ebay. Så det ville nok være nemmere at komme med et hæderligt bud på næste uges lottotal end at gisne om den endelige samlede pris, når man forsøger at stykke sådan et par håndfulde kondensatorer sammen fra mange forskellige kilder. Jeg kan dog sige, at jeg endte på omkring 1200,- inklusiv forsendelse fra bl.a. Italien, Frankrig, Spanien, Tyskland og England. Jeg valgte dog også, hvad man måske nok med en vis ret kunne betegne som "den fanatiske løsning", hvor jeg bruger Mustards i alle positioner. Mange af disse sidder jo i vibrato-kredsløbet og har grundlæggende ingen betydning for lyden. Så en pragmatiker, som ikke ville hænge sig i at skue nogle moderne kondensatorer i sin Vox, når han pillede bagpladen af, men nøjedes med at bruge Mustards, hvor de vitterligt "rører" ved signalet, ville nok kunne slippe væsentligt billigere. 
Og når alt dette er sagt, synes jeg, at f.eks. Sozo- og Mallory-kondensatorer lyder ganske fremragende. Men de er ikke "rigtige" i en ´64 Vox... ;)  Lidt ligesom, at jeg f.eks. synes, at Callaham laver fremragende guitar-hardware, men jeg stadig ville være ked af f.eks. at skifte vibratosystemet på en ´64 Strat til andet end et originalt, gammel Fender-system.

Edit: I øvrigt havde jeg nogle af de fornødne kondensatorer liggende på køkkenmøddingen i forvejen. Så den ovennævnte pris er nok nærmere for 3/4 sæt eller noget i dén stil.
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af kraen »

NTK: Det er filme hårdt at klippe hæk.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

NTK1: Det kan godt være lidt hårdt at "se sit dankort i øjnene" efter sådan en tur til London med måske liiige rigeligt "Årh, en fed frakke" eller "De støvler MÅ jeg bare have"...

NTK2: Det er vist meget godt, at jeg bare skal arbejde det meste af sommeren.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

NTK: Jeg bruger "Det modsatte af distortion" rigtig meget for tiden
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now Tør Konstatering

Indlæg af Odgaard »

Smittefar skrev: NTK: Jeg bruger "Det modsatte af distortion" rigtig meget for tiden

Fuzz? Ellers ved jeg det ikke :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Snarere noget i den her retning

[video=youtube][/video]

(men jeg gør det jo inde i Ax8)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

En digitalt simuleret volumeknap?

Ja, det bliver da også smartere og smartere det dét computer-halløj... ;)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Lige præcis denne del behøver man ikke simulere - Det er dejligt simpelt at skrue ned digitalt, og man undgår nemt alskens impedans miskmask og halløj.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Lige præcis denne del behøver man ikke simulere - Det er dejligt simpelt at skrue ned digitalt, og man undgår nemt alskens impedans miskmask og halløj.
Jeg er ikke lige helt sikker på, at jeg er helt med her. Men hvis det virker for dig, er det jo bare fedt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

NTK: ARS-elektrolytkondensatorer er - til trods for al hype - tilsyneladende lige så pivringe som diverse bud på Taiwan-skrammel. Sidder lige med næsen i en 11 år gammel Marshall JTM45/100, som - udover en hulens masse andre problemer (ikke mindst overspænding på rørene - det var en pissedårlig idé i 1966, og det var en midst lige så dårlig idé 40 år senere, da I valgte at lave en reissue af disse forstærkere!) - har elektrolytter, der lækker elektrolytvæske, så det er "en sand fornøjelse". Og 11 år er altså ikke en imponerende alder for en kondensator!
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

NTK: Der er godt nok mange fine Marshalls til salg lige for tiden.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

NTK: Det kan lade sig gøre at slæbe et Marshall 4x12 ned ad en vindeltrappe alene. Men det er f.... ikke sjovt!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Kladen »

Sasha skrev: NTK: Det kan lade sig gøre at slæbe et Marshall 4x12 ned ad en vindeltrappe alene. Men det er f.... ikke sjovt!
You only need to call... slæbe tunge ting er trods alt undertegnedes hof specialitet :D

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

NTK: Når man kigger på det stilladsbyggeri, der foregår her uden for mit vindue på arbejde, så undrer jeg mig over, vi ikke har flere dødsfald i dansk byggeri, end vi har (og det her er håndværkere, der taler et meget velklingende dansk)
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen