Now Tør Konstatering

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Lige nu er Sharknado 2 det mest interessante i TV!!!
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af k_50 »

Smittefar skrev: Lige nu er Sharknado 2 det mest interessante i TV!!!
Hvis den er lige så fed som etteren, er det da også kræs for kendere ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

NTK: Nu havde Pete Thorn jo ellers lige fortalt os, at det var Scumback M75, vi skulle gå rundt og ærgre os over, ikke sådan lige er til at komme til at prøve på denne side af andedammen. Men ifølge mine lige dele gamle, slidte og ydmyge ører får de da godt nok klø her af en "stinkende normal" Celestion:



Og skulle man så gøre det endnu mere festligt, opgraderede man lige fra sådan en 65 watts "m-version" til en 75 watts "H-version" af Celestion´en, som igen lyder en tak bedre, hvis dette klip står til troende:



Nogen, der på egen krop og sjæl har prøvet disse relativ nye Celestion Creambacks?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

NTK: Hold nu kæft, hvor er det en smuk Les Paul i første klip

Men jeg vil da give dig ret - På de to klip og ud af de tre højttalere lyder G12H75 creamback bedst. Men jeg har ikke haft fornøjelse af fløderyg endnu.
Modded guitars were crap right out of the factory

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Skovgaard »

NTK: Det gjorde ikke det kommende højtalervalg lettere... Weber 1265 vs. Creamback G12H75?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: ... Men jeg har ikke haft fornøjelse af fløderyg endnu.
 "Fløderyg"...   Hæ-hæ!

Ja, man kender det jo fra sig selv. Hvad bliver det næste?

- Smørryg?

- Palminryg?

Da det jo står lysende klart for enhver mentalt velekviperet og guitarejende lommefilosof, at det naturligvis er det dér med rygstykket, som får en højttaler til at lyde godt, kan det jo ikke være anderledes...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Skovgaard skrev: NTK: Det gjorde ikke det kommende højtalervalg lettere... Weber 1265 vs. Creamback G12H75?
Især ikke da de koster omtrent det samme.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now Tør Konstatering

Indlæg af Odgaard »

En (god) undskyldning for to kabinetter?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev: En (god) undskyldning for to kabinetter?
Eller i det mindste for en sammenlignende test...

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Lasse H »

Sasha skrev:
Odgaard skrev: En (god) undskyldning for to kabinetter?
Eller i det mindste for en sammenlignende test...
Nej, der er nu ikke noget der slår dette, når det kommer til at vælge højtalere. Pokkers at der findes så mange forskellige, som man så for de fleste vedkommende kan anskaffe sig blot for at sælge igen.

Nu har der jo været en mikrofon-test i GF regi. Har nu godt nok drømt om en højtaler shootout, hvor man kunne blive en del erfaringer rigere på kort og billig vis.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Det kunne være vildt hyggeligt med en speaker shootout - Så skal man næsten have Reinau ind over - han ligger jo næsten altid inde med lidt forskelligt - Det samme gør Lars Vad - Måske man faktisk kunne få lov til at låne lidt forskelligt rundt omkring.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Det kunne være vildt hyggeligt med en speaker shootout - Så skal man næsten have Reinau ind over - han ligger jo næsten altid inde med lidt forskelligt - Det samme gør Lars Vad - Måske man faktisk kunne få lov til at låne lidt forskelligt rundt omkring.
Sad i går egentlig og tænkte på, at hvis der var nogle, som rådede over lidt optagegrej i Århus eller omegn, ville jeg da nok være til at snakke med omkring at stille med f.eks. et 2x12" kabinet med henholdsvis én Weber 1265 og én Celestion G12H75 Creamback, da det egentlig var dét, jeg gerne ville høre en sammenligning mellem. Men hvis folk er på vej ud i noget med at teste højt og lavt på markedet...  ja, så husk i det mindste lige at gøre det i det samme kabinet... ;)
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Det er jo lige det - Man skal passe på ikke at skifte for mange variable ad gangen. I virkeligheden skal man jo også tænke på, at det ikke er ligegyldigt, hvilken forstærker, man vil bruge højttaleren sammen med.

Og det er nok også at gå til yderligheder at teste alle mulige forskellige højttalere. Man bør nok holde sig til relativt få, relativt ens højttalere i samme kabinet og samme forstærker, hvis man for alvor vil kunne belyse de små nuancer.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Odgaard »

Det kunne i sandhed være spændende!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev: Det kunne i sandhed være spændende!
Jamen, hvor stor er den generelle interesse for sådan en test?

Jeg mener: Hvis det handler om, at tre-fire mennesker godt kunne tænke sig at prøve en Weber 1265 op imod en Celestion G12H75, kunne man jo nok relativt hurtigt få bragt de relevante ingredienser til veje, mødes en dag, teste sagerne en times tid eller to og derpå gå hver til sit med hver sin konklusion.

Men skal man ud i noget med at dokumentere, optage flere bud på sagen osv. osv, bliver det jo straks lidt mere omsiggribende...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror, man skal passe på ikke at gøre det for ambitiøst. Men det giver i min verden god mening at mødes med et par forstærkere og et par højttalere og prøve lidt af hinandens og opbygge erfaringer.
Modded guitars were crap right out of the factory

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Skovgaard »

Jeg er også interesseret i en højtalertest, da jeg netop ønsker at øge effekten af mit 2x12 kabinet... Det er pt. 30 watt i form af Weber Blue/G12H Anni. kombination, men jeg har 3 toppe på 50 watt, jeg skifter imellem, så det er altid med foden på bremsen så at sige, selv om lydtrykket såmænd er højt nok...

1265 og Creamback 75 er interessante for mig, da de har den ønskede kapacitet, og jeg overvejer hvor vidt jeg skal balancere lyden imellem alnico og keramisk eller evt. finde en "tilpas" højtaler, der lydmæssigt kan erstatte det nuværende sæt :-)

Jeg synes i øvrigt, at der er størst forskel på højtalernes lyd med overdrive. Clean-delene i videoen med de to Creamback's oplever jeg - til min overraskelse - ret enslydende. Hvad hører I?

VH Søren

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Lasse H »

Min tanke med en højtaler shootout var, at interesserede kunne mødes med de højtalere, de nu måtte have. Ingen optagelser eller lignende. Man kunne selvfølgelig godt medbringe grej til at afmontere højtalerne og sætte dem i andre kabinetter. Om der skulle lånes rundt omkring? Hvis folk gider.

Inden kunne vi blot lave en opgørelse over, hvad der ville blive bragt med. 

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Lasse H skrev: Min tanke med en højtaler shootout var, at interesserede kunne mødes med de højtalere, de nu måtte have. Ingen optagelser eller lignende. Man kunne selvfølgelig godt medbringe grej til at afmontere højtalerne og sætte dem i andre kabinetter. Om der skulle lånes rundt omkring? Hvis folk gider.

Inden kunne vi blot lave en opgørelse over, hvad der ville blive bragt med. 
Joh, men hvis der skal være ret meget mening med galskaben, er man ifølge min opfattelse nødt til at prøve de involverede højttalere i det samme kabinet eller i hvert fald kabinetter, som er 100% ens. Har man én gang hørt, hvor stor en forskel, det kan gøre, hvis man lytter på f.eks. to forskellige "generationer" af et Marshall 2x12 kabinet, vil man vide, at dette er en faktor, som ville kunne "skævvride" enhver konklusion om enhederne.

Og skal man gennemføre dette med mange enheder, er der nogle, som får travlt med skruetrækker, loddekolbe osv. osv. ;)

Men jeg skal som sagt gerne stille med en Weber 1265. Og jeg kunne godt se mig selv investere i en Celestion G12H75, næste gang der går løn ind på kontoen. Derudover har jeg diverse bud på ældre Celestions liggende. Et par forstærkere og kabinetter kunne nok også arrangeres...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

NTK: Jeg er ikke skabt til 17-timers arbejdsdage. Eller også er jeg i hvert fald ved at blive for gammel til dén slags pjat.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen