Now Tør Konstatering

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Nu står jeg jo og skal til England alligevel her til foråret. Så dét kunne nu såmænd nok lade sig gøre, hvis det skulle være...

Kunne du ikke være lidt mere fast i kødet? Jeg mener, der må kunne hæftes noget lidt mere håndfast på sagen end ""Der er vist noget med..."

Præzision, bitte!

:-)[/quote]


Jeg troede faktisk en forstærker nørd som dig allerede vidste den slags ting. :lol: :clap:

Nu må du ikke hænge mig op på det, fordi jeg holdt op med at interessere mig synderlig meget for det efter jeg fik min 65' TB, som lyder mega fedt!

De blå enheder, som vi kender dem hedder T530 og er på 15w ( http://www.voxshowroom.com/uk/amp/ac30-6_fawn.html ). Da JMI VOX så skiftede fra red panel til grey panel og sort frontstof, så blev højtalerne grå fordi det passede bedre til designet, men højtaleren er den samme! ( http://www.voxshowroom.com/uk/amp/ac30-6_twin.html )
De er så vidt jeg husker også på 15W, men jeg husker også noget om at der kom en 20W version.

Senere hen kom de grå så i en udgave som dem der sidder i den du har kigget på hedder T2056, som er på 25W.

Det er hvad jeg lige kan huske. :)

Om 25W versionen lyder anderledes end 15W skal jeg ikke kunne sige.

Jeg prøvede kort den der MABEL forstærker, og den er da stadig til salg, men den skal lige en tur til doktormanden, da der er gået et rør.

Ja, jeg ved ikke, jeg synes jo min lyder federe.

Jeg håber det gav lidt mening og du blev lidt klogere!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Nej, jeg har faktisk adrig rigtig sat mig voldsomt ind i Vox´ historie - udover hvad der sådan lige er normal høflighed, så man ikke bliver helt til grin, hvis man forsøger at konversere sin borddame ved et middagsselskab.

Min havde ihvertfald sølvfarvede 15 watts alnico-enheder fra det Herrens år 1967. T-nummeret husker jeg dog ikke...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Nej, jeg har faktisk adrig rigtig sat mig voldsomt ind i Vox´ historie - udover hvad der sådan lige er normal høflighed, så man ikke bliver helt til grin, hvis man forsøger at konversere sin borddame ved et middagsselskab.

Min havde ihvertfald sølvfarvede 15 watts alnico-enheder fra det Herrens år 1967. T-nummeret husker jeg dog ikke...[/quote]
Så har din nok været en JMI.:-)

Jeg tror man skal være heldig at komme til et selskab hvor ens borddame gider høre om guitar forstærkere. Jeg har det i hvertfald stadig til gode.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

Det var ihvertfald én af dem med grå betjeningspaneler (og topboost)...

Du går til de forkerte middagsselskaber, kan jeg høre... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Det var ihvertfald én af dem med grå betjeningspaneler (og topboost)...

Du går til de forkerte middagsselskaber, kan jeg høre... :-)[/quote]

Ja, man skal nok til Jylland for at finde dén slags kvinder. :)

Nå, men men de laver jo de grå paneler og topboost fra 64' - til engang i 80'erne.

Men anyway, dem der er mest eftertragtede er dem fra JMI perioden(til omkring 67/68').

Så findes der jo også dem med "guld" paneler. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/topforstaerker-vox-ac ... ker-vox-ac ... -88905602/</a><!-- m --> :liar:

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Det var ihvertfald én af dem med grå betjeningspaneler (og topboost)...

Du går til de forkerte middagsselskaber, kan jeg høre... :-)[/quote]

Ja, man skal nok til Jylland for at finde dén slags kvinder. :)

Nå, men men de laver jo de grå paneler og topboost fra 64' - til engang i 80'erne.

Men anyway, dem der er mest eftertragtede er dem fra JMI perioden(til omkring 67/68').

Så findes der jo også dem med "guld" paneler. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/topforstaerker-vox-ac ... ker-vox-ac ... -88905602/</a><!-- m --> :liar:[/quote]

Den ser dælme sær ud... North Coast Music sælger ordentlige paneler til den model.

Der står en ´62 med rødt panel i Fredericia. 21 K. Med flightcase.. :s hock:

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Rasmus »

[quote="MacG"]

Den ser dælme sær ud... North Coast Music sælger ordentlige paneler til den model.

Der står en ´62 med rødt panel i Fredericia. 21 K. Med flightcase.. :s hock:[/quote]

Ja, det er sku' dyrt, der er ihvertfald ikke mange aftagere til den pris. Der er også en 63'er på den blå, som han har lidt svært ved at komme af med p.g.a prisen.


Den top med guldpanelet... den var været en tur i T-hansens.... Hvis T-hansens fandtes for guitar mennesker. :D Jeg græder stille indvendig, fordi shit mand, der er ikke dét der ikke har fået en tur!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"][quote="MacG"]

Den ser dælme sær ud... North Coast Music sælger ordentlige paneler til den model.

Der står en ´62 med rødt panel i Fredericia. 21 K. Med flightcase.. :s hock:[/quote]

Ja, det er sku' dyrt, der er ihvertfald ikke mange aftagere til den pris. Der er også en 63'er på den blå, som han har lidt svært ved at komme af med p.g.a prisen.


Den top med guldpanelet... den var været en tur i T-hansens.... Hvis T-hansens fandtes for guitar mennesker. :D Jeg græder stille indvendig, fordi shit mand, der er ikke dét der ikke har fået en tur![/quote]

Ja, for eftersom alt har været skilt ad og er blevet pudset, poleret og pulverlakeret, så kan man godt frygte at det samme er sket med indmaden..
Det er for dumt. Den er ingenting te´!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Det var ihvertfald én af dem med grå betjeningspaneler (og topboost)...

Du går til de forkerte middagsselskaber, kan jeg høre... :-)[/quote]

Ja, man skal nok til Jylland for at finde dén slags kvinder. :) [/quote]

Jeg kan stadig huske mine purunge dage i Århus. Da lå der en underlig, underlig lille (hifi-)rørforstærkerforretning lige ved Ringgadebroen. Jeg mener, at den hed Elektronik Special eller noget i dén stil. Ejeren var meget underlig og temmelig arrogant. Og det forlyder fra anden, troværdig kilde, at han i virkeligheden er lidt af en fusentast. Men hvorom alting er, så stod der i vinduet en single-end 2A3-forstærker, hvorpå et lille skilt bekendtgjorde, at den var bygget af en kvinde. Uha, jeg har haft mange listige fantasier om denne i mit sind nærmest mytologiske skikkelse, som jeg aldrig har hverken truffet, set eller blot hørt om i anden sammenhæng... :-)

Men jeg tror nu egentlig nok, at Fru Alwan godt "kunne sidde med ved bordet", uden at det blev pinligt... :-)

[quote="Rasmus"]Nå, men men de laver jo de grå paneler og topboost fra 64' - til engang i 80'erne.

Men anyway, dem der er mest eftertragtede er dem fra JMI perioden(til omkring 67/68').
[/quote]

Jah, nu er dét med farve og materiale på forstærkeres betjeningspaneler jo tilsyneladende noget, som optager guitarister en hel del. Jeg vil dog til enhver tid hævde, at for min egen lille navles vedkommende er dét, der gemmer sig bag betjeningspanelet temmelig meget mere interessant. Og jeg ved da trods alt så meget om Vox, at jeg tør sige, at på trods af betjeningspanelets beskaffenhed er en AC30 fra ´64 og så én fra "engang i 80´erne" absolut ikke ens "bag pladen"... Faktisk vil jeg mene, at Vox med nogle af deres forstærkere fra 70´erne (jeg har aldrig haft næsen i én fra "engang i 80´erne", tror jeg) demonstrerede snart sagt enhver form for "don´t dos", når det kommer til, hvordan man bygger en forstærker på printplade.

Men du har garanteret ret, når du siger, at "den gode periode" slutter omkring 1967/68-stykker. Det er bl.a. her, min historiske viden ikke rækker... Når dét så er sagt, kan der jo - men det ved du garanteret alerede - være nærmest dag/nat-forskel på selv to "ens" eksemplarer fra selv den mest gyldne periode.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]

Jah, nu er dét med farve og materiale på forstærkeres betjeningspaneler jo tilsyneladende noget, som optager guitarister en hel del. Jeg vil dog til enhver tid hævde, at for min egen lille navles vedkommende er dét, der gemmer sig bag betjeningspanelet temmelig meget mere interessant. Og jeg ved da trods alt så meget om Vox, at jeg tør sige, at på trods af betjeningspanelets beskaffenhed er en AC30 fra ´64 og så én fra "engang i 80´erne" absolut ikke ens "bag pladen"... Faktisk vil jeg mene, at Vox med nogle af deres forstærkere fra 70´erne (jeg har aldrig haft næsen i én fra "engang i 80´erne", tror jeg) demonstrerede snart sagt enhver form for "don´t dos", når det kommer til, hvordan man bygger en forstærker på printplade.

Men du har garanteret ret, når du siger, at "den gode periode" slutter omkring 1967/68-stykker. Det er bl.a. her, min historiske viden ikke rækker... Når dét så er sagt, kan der jo - men det ved du garanteret alerede - være nærmest dag/nat-forskel på selv to "ens" eksemplarer fra selv den mest gyldne periode.[/quote]

Nu var det også bare en konstatering at de så nogenlunde ens ud. :)

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af udepost »

[quote="Rasmus"][quote="MacG"]

Den ser dælme sær ud... North Coast Music sælger ordentlige paneler til den model.

Der står en ´62 med rødt panel i Fredericia. 21 K. Med flightcase.. :s hock:[/quote]

Ja, det er sku' dyrt, der er ihvertfald ikke mange aftagere til den pris. Der er også en 63'er på den blå, som han har lidt svært ved at komme af med p.g.a prisen.

Den top med guldpanelet... den var været en tur i T-hansens.... Hvis T-hansens fandtes for guitar mennesker. :D Jeg græder stille indvendig, fordi shit mand, der er ikke dét der ikke har fået en tur![/quote]

Jeg håber ikke det er min gamle 62 top, det ville da være synd

/Søren

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Michael Vajhøj »

NTK: Her er koldt som i en brøndgravers røv.

Billede


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af sørendybdal »

NTK: Puh, en tynd omgang gøgl fra bankboksen ... ikke engang et kakkelbord værdigt.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now Tør Konstatering

Indlæg af Smittefar »

Har kun hørt vinderen - hvis det var det bedste har det godt nok været sløjt.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af sørendybdal »

Det var den mindst ringe ... og den eneste der skilte sig bare lidt ud. Godt halvdelen af de andre mindede pinligt meget om hinanden ... samme tempo, samme harmonik, samme stil (dvs tynd tynd eurodance ...).
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af IkkeMig »

[quote="sørendybdal"]Det var den mindst ringe ... og den eneste der skilte sig bare lidt ud. Godt halvdelen af de andre mindede pinligt meget om hinanden ... samme tempo, samme harmonik, samme stil (dvs tynd tynd eurodance ...).[/quote]

Enig, vinderen var da heldigvis den mindst ringe, men hold op, hvor var det generelt et usselt niveau - det overrasker mig hvert år, at niveauet kan blive ved at gå nedad.

Jeg tror simpelthen ikke på, at der ikke bliver sendt noget bedre ind til konkurrencen. Det må være udvælgelsesprocessen, der går efter laveste fællesnævner...

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af kraen »

Jeg kan nu godt li' vinderen. Jeg glæder mig til at se den i finalen i Malmö.

Ang. udvælgelsesprocessen, så tror jeg, at det foregår lidt på samme måde som på P3 - laveste fællesnævner. Og så er der jo noget med, at de inviterer 3-4 sangskrivere, som kommer med under alle omstændigheder. Mohamed Ali er et godt bud på en af dem, der er blevet inviteret af DR.

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af sørendybdal »

NTK: VM 86-syndromet findes tilsyneladende stadig i dansk sport, med Mikkel Hansen som den nye Jesper Olsen ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Michael Vajhøj »

NTK: Man skal prøve noget nyt hver dag, så i dag kom der en dame ind med nøglerne til hende og mandens hus... Hvad siger man så? "Tak" var ikke lige passende...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now Tør Konstatering

Indlæg af Sasha »

NTK: Så fik man brugt tre timer på at se Tarantino´s seneste udspil.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen