Det gode bandfoto

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Det gode bandfoto

Indlæg af thomasrytter »

Vores booker efterspørger for gud-ved-hvilken-gang et godt bandfoto af ballebandet, så nu kan vi nok ikke trække den længere. Vi må ud og investere :crazy: Vi er i den forbindelse kommet til, at tale om hvad sådan et foto egentlig skal kunne. Vores tanker:

- Vi er et festband. Dette skal billedet udtrykke. Der må gerne være lidt farver, bevægelse og liv i billedet, dog uden, at det bliver for cheesy.

- Billedet skal kunne springe i øjnene, så det tiltrækker folks blikke fra de andre fotos på bookerhjemmesiden (derfor er støvede, afdæmpede sort/hvid fotos udelukket)

- Billedet skal se prof ud, og signalere, at vi er et band med styr på vores shit - det skal ligne noget, der er blevet kastet noget energi og tankevirksomhed efter. Halve og hjemmegjorte løsninger duer ikke, det har vi brugt i årevis.

Er der nogen herinde fra, der kender en fotograf i Århusområdet, der vil kunne hjælpe os med at få taget et billede, der opfylder ovenstående krav? Alle anbefalinger er yderst velkomne?

Og... Sidst, men ikke mindst... er der nogen, der tør vise deres eget bandbillede frem? Husk, at fortælle lidt om, hvilke tanker, der har ligget bag jeres foto, og hvad I gerne vil fremhæve som værende særligt godt ved billedet. Når vi har fået taget det endelige billede, poster jeg det selvfølgelig selv :)

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det gode bandfoto

Indlæg af Dannyboy »

Lidt inspiration:

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det gode bandfoto

Indlæg af thomasrytter »

:D Oh yes!

Hvis du ikke er med i gruppen endnu, så skynd dig, at melde dig ind i "Awkward band and musician photos" på facebook - underholdning til flere dage!

Det er let at blive enige om, hvad et dårligt bandfoto er, men hvad er et godt foto egentlig? Og tør du vise dit eget bands foto frem? ;)

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det gode bandfoto

Indlæg af udepost »

Bandphotos er jo normalt altid rigtig dårlige, så jeg ville måske prøve at lave det lidt "collage" agtigt. På google fandt jeg et billede af et band i modelervoks, ligesom et billede af et band med nogle simpsons-figurer. Det kunne man måske tage, og så klistre jeres hoveder ind i billedet. Jeg ville prøve at tænke meget kreativt...

Undgå for guds skyld de almindelige billeder med 4 drenge i jeans og t-shirt, med armene i siden, placeret i en kornmark, stående lidt forskudt i forhold til hinanden, med et lidt hårdkogt udtryk i ansigtet. (a la Nickelback)

/Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det gode bandfoto

Indlæg af Sasha »

Ellers er der jo rigtig meget fin inspiration at hente her:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.vintag.es/2011/05/worst-albu ... worst-albu ... eated.html</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det gode bandfoto

Indlæg af thomasrytter »

[quote="Sasha"]Ellers er der jo rigtig meget fin inspiration at hente her:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.vintag.es/2011/05/worst-albu ... worst-albu ... eated.html</a><!-- m -->[/quote]

Tak, men jeg har som sagt allerede set alt for mange eksempler på åndede bandbilleder... Jeg mangler inspiration til, hvordan det kan gøres på den fede måde :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det gode bandfoto

Indlæg af Sasha »

Find en "vinkel" på billedet - altså et tema eller noget, I gerne vil udtrykke. Og lav så en brainstorm omkring det, hvor I ikke lægger bånd på Jer selv på forhånd. Det kan f.eks. være, at I gerne vil udtrykke "magi". Det kan jo gøres på mange måder. Og skillelinjen mellem fedt og cheesy er hårfin! Det afhænger typisk af udførelsen...

Skal det partout være et decideret bandbillede? Ikke for at forkaste Jer - I er sikkert en håndfuld flotte fyre - men måske kunne man bruge en anden illustration? Osv. osv.

Det vigtigste er at have en ret fasttømret idé om, hvad man gerne vil have. Det dér med "Vi vil gerne have et foto af vores band", så må vi håbe, at vi møder en fotograf, som øjeblikkeligt føler den kosmiske inspiration i det samme øjeblik, han ser os (og vi synes i øvrigt at hans idé er lige netop dét geniale, vi ikke vidste, at vi ville have) - jah, der er mange ting, der skal klikke, før dette tilfælde indtræffer, ikke? Så hvis I har en ret finpudset idé, er det meget lettere - i selskab med en forhåbentlig dygtig fotograf - at arbejde hen imod udførelsen og finpudsningen af denne idé istedet for at fægte i blinde efter "et meget fedt bandfoto"...

Til gengæld kan blot et lille twist i lyslægning, komposition osv. osv, peppe gevaldigt op på den let fortærskede genre, hvis I alligevel bestemmer Jer for, at det er de flotte fyre, der skal pryde billedet...

Kig på billeder - også gerne af andet end bands - for at finde inspiration.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det gode bandfoto

Indlæg af Michael Vajhøj »

Vi tog en plæneklipper med på stranden
Billede

Bortset fra det er jeg enig med Søren. Sæt jer ned og find ud af hvad I gerne vil udtrykke og brainstorm udfra det...


Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det gode bandfoto

Indlæg af Sasha »

Jeg noterer mig, at Bitter Moon´s brainstorm har taget udgangspunkt i "Vi skal ihvertfald have Vajhøjs plæneklipper med på billedet"..?

(og indrøm det bare, du VILLE gerne have haft en havetraktor...)

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Det gode bandfoto

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes, det er skidesvært - Vi har gennem tiden haft flere mere eller mindre professionelle fotografer til at tage billeder af os (Den ene af dem havde fotograferet Halle Berry måneden før, han var rimeligt pro). Alligevel er det hele endt med at være noget åndet pis, og hver gang falder det tilbage på os, for vi har aldrig bidraget med noget, der minder om en god ide til et bandbillede.

Pt. ser det sådan her ud
Billede

Dette utroligt kedelige billede har vi fået taget, fordi vores booker specifikt efterspurgte noget i den stil - En anden specifik kommentar var, at det ikke måtte være for mørkt, for så lægger folk ikke mærke til det.

Jeg holder meget af, der er instrumenter og energi i billedet, men det er sgutte så nemt.
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Det gode bandfoto

Indlæg af kraen »

Jeg synes vores foto i Playlist DK er ganske fint - altså jeg er jo så blevet photoshoppet ind, da vi ikke lige har lavet nye billeder siden jeg kom med i september.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://playlistdk.dk/">http://playlistdk.dk/</a><!-- m -->

Men jeg kender da et par fotografer i Århus-området. Hvilket prisleje ligger vi på?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen