Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
morfarpåsofaen
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af morfarpåsofaen »

Nedtur: Skulderen er kaput. Pga. overanstrengelse er en nerve død, og genoptræning vil tage mindst et halvt år. Så er stoppet i bandet og alt mit grej bliver nu solgt - ellers bliver jeg fristet til, ikke at give skulderen ro og ordentlig genoptræning, og så kan det give varige mén.
Er det skæbnen, og straffen for at sælge sin sjæl til Sweet Home Alabama, Brown Eyed Girl og Summer of '69? Jeg vidste godt jeg var ude på et sidespor, men ikke at regnskabet ville blive gjort op på denne måde... Jeg troede jeg kunne stoppe i tide og vende tilbage til et anerkendt liv, inden det var for sent. BE WARNED. Findes der en skriftestol i DK's musikindustri, hvor jeg kan opnå syndsforladelse når jeg kommer til mit endeligt? Skal jeg balancere vægtskålen ved, ukommercielt, at spille Hendrix og Jazz i nogle år?

Ambivalent: Den inkarnerede balleindustri er en "dum" branche, som de rigtige musikere ser ned på (med krydsede arme bagerst i hallen), og som jeg aldrig troede jeg skulle blive en del af. Man skammer sig lidt, gør man. Typisk har jeg hørt en god gammel Illdisposed CD for fuld smadder, på vej i bilen, inden jeg en time senere stod smilende og rockede med på "noget med Thomas Helmig". De sidste par måneder begyndte vi endda at komme ud i noget snavs, hvor vi havde en fin skjorte og seler på. Men vi havde det ret sjovt.[/size]

Optur: Men jeg har så gjort status, og kan se jeg har tjent knapt 200.000 kr. på 3 år, på en måde der var en anelse sjovere, end hvis jeg havde brugt tiden på at stille mælk på plads i Netto. Jeg har selvfølgelig ikke de rede penge liggende, af frygt for at de bliver konfiskeret. De er gravet ned i haven, og når min misære engang er glemt, finder jeg dem frem og brænder hele pisset af nede sydpå.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af Smittefar »

Nedtur - Håber du kommer stærkt igen på et tidspunkt.

Der er ikke noget galt med balle - Men behøver ikke skamme sig over at spille det - Det er jo sjovt
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af IkkeMig »

Øv, det var da en træls omgang :(

Hvis du skal have solgt alt dit grej på en gang, så synes jeg, du skal holde åbent hus med glögg og æbleskiver og så kan vi allesammen komme ned forbi og se på sagerne ;) (Selv om vi sikkert ikke har råd til at købe noget af det her op til jul, men det kunne være hyggeligt...)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af Sasha »

Trist, at der skal SÅ drastiske midler til, før folk kommer til fornuft... :-)

Ærgerligt med skulderen. God bedring herfra!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af AnotherDan »

God bedring med skulderen Teddy, jeg har selv store problemmer med min skulder - der går af'led i tide og utide.

Er det dog nødvendigt for dig at sælge alt dit udstyr, det lyder trodsalt muligt at komme tilbage indenfor overkommelig fremtid.
Bah

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af Flyveøglen »

Fy for pokker Poulsen.

Jeg vidste du ikke ville kunne holde til det i længden. Bamses Venner kan tvinge selv de bedste i knæ.

God bedring med skulderen herfra.

morfarpåsofaen
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af morfarpåsofaen »

[quote="AnotherDan"]God bedring med skulderen Teddy, jeg har selv store problemmer med min skulder - der går af'led i tide og utide.

Er det dog nødvendigt for dig at sælge alt dit udstyr, det lyder trodsalt muligt at komme tilbage indenfor overkommelig fremtid.[/quote]
Ja jeg hælder mere til at tage en totalt kold tyrker. Det er jo ikke ligefrem sager der ikke kan skaffes igen, hvis behovet opstår. Det ville konstant irritere mig, at det koncert-klare grej står og kigger på mig.. Jeg har dog en Gretsch guitar jeg beholder, så jeg kan klimpre lidt i ny og næ - uden rem på skulderen.
Det bliver også noget nyt ikke at være væk 30 weekender i året, fra lørdag eftermiddag til søndag morgen, med efterfølgende mega-lur i løbet af søndagen. Jeg kan vist godt finde noget fornuftigt at bruge tiden på. ;)

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af kraen »

Det lyder sgu trist. Alt det bedste herfra!

Og mht. balle, så er jeg enig med dig. Ikke-balle-musikere ser ned på ballemusikere, men jeg har det på den måde, at jeg kommer ud og spille en masse og samtidig får jeg gode penge for det. Jeg kan ikke rigtigt se det dårlige i det. "Rigtige" musikere har bare ondt i røven, fordi de ikke tjener nogle penge på originalmusik.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af Odgaard »

Damn. God bedring og overvej nu lige, om gearet virkeligt skal sælges.

send fra en smart telefon

morfarpåsofaen
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af morfarpåsofaen »

[quote="Odgaard"]Damn. God bedring og overvej nu lige, om gearet virkeligt skal sælges.

send fra en smart telefon[/quote]
Nu har man jo opfundet ryste-maskiner til guitarer, så Hansen guitars kan indarbejde næsten-autentisk mojo i træet. Overvej så hvilken slags mojo der er blevet indarbejdet i mit grej.. SOSU'eren Karen fra Løgstrups syndige årlige tilbagevendende Fisherman/Lars Lilholt trip til byfesten hvor hun frådende begraver pedellen Einar i kjolens blomstrede kavalergang, bumsede og blege senede teenage drenge der med for meget voks i afbleget hår ivrigt danser med på Smilende Sussi kun for dermed at få interesse fra klassens tøser som de har drømt om på drengeværelset i årevis men aldrig turde sige noget til indtil de er sikre på at deres dømmekraft er tilpas svækket af Bacardi Breezers - og ikke mindst de lidt for tykke piger der med dårlig ånde 2 cm. fra ens øre råber at man skal spille VLTJ alt imens man er i gang med at spille en helt anden sang - og så skal man selvfølgelig også spille fødselsdags sang for hele teltet for deres veninde Bettina.

Jeg er nået til den erkendelse at jeg nok bare sender minderne videre sammen med grejet - og skaffer mig noget nyt, friskt og ubefængt grej på et senere tidspunkt, når behovet opstår igen.


Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af Pluto »

Det er sådan lidt tragikomisk. Held og lykke med dit nye liv. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af Telemaster »

Ikke alle formår at tackle så dårligt nyt med så godt humør - al mulig god bedring med skulderen!
So many assholes, so few bullets

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af JSThomsen »

[quote="morfarpåsofaen"]
Ja jeg hælder mere til at tage en totalt kold tyrker. Det er jo ikke ligefrem sager der ikke kan skaffes igen, hvis behovet opstår.[/quote]

Ja, de der Weber Silverbell's som nu befinder sig her, kan du altså ikke få igen ;)
God bedring :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af Sasha »

[quote="morfarpåsofaen"] ...2 cm. fra ens øre råber at man skal spille VLTJ alt imens man er i gang med at spille en helt anden sang.[/quote]

Nu er jeg ikke helt skarp m.h.t. at sidde helt oppe ved siden af chaufføren, når talen falder på balle-vokabulariet. Så kunne vi uindviede eventuelt få afløb for vores indestængte nysgerrighed omkring, hvad koden "VLTJ" betyder, hvis man skulle forsøge at decifrere den til ét eller andet, som en nogenlunde normalt begavet østjyde kan forstå?

[quote="morfarpåsofaen"]

... og skaffer mig noget nyt, friskt og ubefængt grej på et senere tidspunkt, når behovet opstår igen.[/quote]

Det lyder umiddelbart fornuftigt, synes jeg... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af nerøs »

[quote="Sasha"][quote="morfarpåsofaen"] ...2 cm. fra ens øre råber at man skal spille VLTJ alt imens man er i gang med at spille en helt anden sang.[/quote][/quote]

Nu er jeg ikke helt skarp m.h.t. at sidde helt oppe ved siden af chaufføren, når talen falder på balle-vokabulariet. Så kunne vi uindviede eventuelt få afløb for vores indestængte nysgerrighed omkring, hvad koden "VLTJ" betyder, hvis man skulle forsøge at decifrere den til ét eller andet, som en nogenlunde normalt begavet østjyde kan forstå?




Nu er jeg ikke helt 100% sikker men jeg er ralavtivt sikker på at det er denne sang der er tale om

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

så kan jeg så tænke lidt over om det er skræmne at tænke på det som noget af det frøste ved den bogstav kombi. :think:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af Sasha »

Det forklarer jo, hvorfor en østjyde er helt sat af.

Også selv om jeg tror, at jeg så rent faktisk har kørt med VLTJ engang... :-)

Men man må sige, at det i dén grad er med til at nuancere billedet af sønderjyske balle-musikanter. Og det tjener dem bestemt til ære..! Jeg er så ikke helt sikker på, at jeg gerne ville se hende den lidt for tykke pige med den dårlige ånde, for hvem denne sang ville redde aftenen... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af IkkeMig »

Herovre vest på er den sang det største, der er sket i musikhistorien. Den er ikke blot fast inventar i radioen og i balle-repertoiret, men også på diskoteker og i sportshallerne...

En af mine venner hævder hårdnakket, at han aldrig har besøgt mig uden på et eller andet tidspunkt på strækket mellem Herning og Struer at have hørt Tørfisk i radioen...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af Sasha »

Skræmmende.

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

morfarpåsofaen
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mit endeligt, min selvransagende erkendelse

Indlæg af morfarpåsofaen »

[quote="Turtle"]Herovre vest på er den sang det største, der er sket i musikhistorien. Den er ikke blot fast inventar i radioen og i balle-repertoiret, men også på diskoteker og i sportshallerne...
[/quote]
Det er nemlig dén VLTJ - som befinder sig i ballerepertoirets superliga sammen med Himmelhunden. Vi har vel spillet disse til, groft regnet, hver anden koncert. Dvs. 40-50 gange de sidste 3 år - de resulterer HVER GANG i at halvdelen af forsamlingen falder hinanden i armene og ubevidst indgår i en slags religiøs omgang kluddermor, med tilhørende fællessang.

Og det er ikke kun i nordvestjylland.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen