Hvilket anlæg?

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvilket anlæg?

Indlæg af Rasser »

Hej forum.

I det nye år planlægger jeg at skulle købe et nyt stereoanlæg til stuen herhjemme. Det er et marked jeg ikke rigtig ved noget om, så jeg håber, at nogen her kan give lidt vejledning. Jeg skal bruge en integreret forstærker (både pre- og poweramp i én) og to højttalere - gerne gulvhøjttalere. Forstærkeren skal have mulighed for tilslutning af en pladespiller og CD-afspiller (i form af en blue-ray) ellers har jeg vist ikke de store krav.

Jeg ved som sagt ikke rigtig, hvad der er godt eller skidt i dette segment, men budgettet ligger på maks 20.000 kr.

Jeg håber I kan hjælpe mig i retning af, hvad jeg skal ud og lytte på.

Mvh.
Rasmus.

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvilket anlæg?

Indlæg af Starcaster »

Kig evt. på køb, salg, bytte ovre på hifi4all.dk. Der er en del fine integrerede. Jeg ville ikke være bange for at købe en separat RIAA, hvis den forstærker du kigger på ikke har indgang til pladespiller. Gå også ind i din lokale HiFi butik og få vejledning hvis du ikke vil købe brugt. Her vil du ofte kunne låne med hjem før du køber. Højtalere er en meget personlig ting, så her vil jeg virkelig anbefale at du prøver før du køber og ikke lægger dig alt for fast på om det skal være stander eller gulvhøjtaler.

Hvis du skal købe nyt ville den nye Rega Brio-R, Rotel RA-12, Audiolab 8200 eller måske NAD være noget.
Brugt er der f.eks. Primare, Musical Fidelity, Naim og Lavardin til salg på hifi4all.

Men alt i alt skal du nok prioritere ud fra om du vil sidde foran anlægget og nærlytte musik i timevis eller om du "bare" vil have noget musik til at spille mens du opholder dig i hjemmet. Hvis det sidste er tilfældet er 20.000 kr. et flot budget!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen