Now hearing

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Barf »

NH: Rival Sons. Jeg er altid lidt påpasselig, når der kommer et nyt, hypet "vintage-orienteret" band frem, som trækker på de store i en sådan grad, at man kan frygte, at det bliver for meget. Men en chance skulle Rival Sons da have, og de skal da nok blive spillet en del hjemme på matriklen. Det er rigtig fint.

[youtube]0pHydvehDUc[/youtube]

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af DarkoPage »

Det er sgu da fedt nok! Dem må jeg lige tjekke lidt mere ud... Tak for introduktionen!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Barf »

Det var da så lidt. De har lavet nogle ganske fede numre. De spillede koncert i Aarhus her den anden dag, og der var vist ikke så mange mennesker. Det gad jeg da ellers godt have overværet.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Michael Vajhøj »

Nik & Jay Beta Session

Der er et eller andet voldsomt fedt (IMHO) over Nik & Jay kombineret med kontrabas, akustisk guitar, klaver og cajun (m.m.)...

[youtube]Zh8gVF8tE2k[/youtube]

:gay-imgay:
RoadHigh.dk

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af sørendybdal »

[quote="Barf"]NH: Rival Sons. Jeg er altid lidt påpasselig, når der kommer et nyt, hypet "vintage-orienteret" band frem, som trækker på de store i en sådan grad, at man kan frygte, at det bliver for meget. Men en chance skulle Rival Sons da have, og de skal da nok blive spillet en del hjemme på matriklen. Det er rigtig fint.

[youtube]0pHydvehDUc[/youtube][/quote]

Jeg synes også de er rigtigt fede. Nogle gang lyder de dog måske lidt rigeligt som den rockede afdeling af Black Crowes.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af udepost »

NH: Miss B Haven!

/Søren

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Morten M »

[youtube]hUB2MkmfGAY[/youtube]
Fra 19:46 Tyrants. Det fedeste nummer på Copenhell.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->


Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Barf »

NH: Klip fra Crossroads 2010. Er det ikke noget med, at man kan købe koncerten på DVD? For det skal jeg da gøre så. Dejlig musik


Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Barf »

Takker

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now hearing

Indlæg af IkkeMig »

NH: Weezer - alle plader fra en ende af (jeg har fået post i dag ;) )

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]NH: Weezer - alle plader fra en ende af (jeg har fået post i dag ;) )[/quote]

Synes godt om :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Sasha »

NH:

Frank Zappa: Guitar

Der er nu noget over et dobbelt-album, som KUN består af guitarsoloer... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
cry, baby
Smoke On The Water
Indlæg: 57
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af cry, baby »

...for slet ikke at tale om et tredobbelt-album, som KUN består af guitarsoloer...
(Shut Up 'n Play Yer Guitar)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Sasha »

Jo, men jeg synes nu personligt, at "Guitar" er federe. CD-versionen svarer nu nok også cirka til tre LP´er, omend det ekstra "fyld" på CD´en er lidt det tynde øl...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
cry, baby
Smoke On The Water
Indlæg: 57
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af cry, baby »

tjo, smag og behag. Jeg har alle fem skiver på vinyl, men må
tage til takke med at høre dem, når jeg er alene i huset...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Sasha »

Jeg har dem så "kun" på CD. Jeg har haft "en længerevarende pause" med Frank Zappa indtil for et par år siden, fordi en god ungdomsven absolut ikke nøjedes med at høre disse og stort set alt andet med Zappa (og Pink Floyd - uden sammenligning i øvrigt), når han var "alene i huset". Faktisk tror jeg, at hans foretrukne lytte-scenarium var, hvis han kunne planke (læs: Lænke) en sagesløs ven - det kunne f.eks. være mig - i sofaen og så gennemføre timelange, rituelle tvangsgennemlytninger af mange-dobbelte albums - med gerne med masser af indlagte "manuelle repeats" (Vi taler LP´er her) af passager, som han fandt, udgjorde særligt interesse og derfor ikke kunne retfærdiggøres med kun én afspilning i naturlig progression... :-)

Så kan man godt sådan lige trænge til et par (eller femten) års "cølibat". Men så meget desto mere er det en fornøjelse i dag selv at sætte disse albums på og med bittersødme mindes tilbage til de ungdomsdage, hvor min ven og jeg desværre ikke havde råd til at tage til Zappa-koncert i København, selv om vi nærmest ville sælge vores mødre for det. Til gengæld gav vi hinanden håndslag på, at "næste gang, han kommer til Danmark, så tager vi sgu´ over og hører ham!" Der blev så desværre bare aldrig nogen næste gang...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
cry, baby
Smoke On The Water
Indlæg: 57
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af cry, baby »

Har selv været (relativt) fanatisk omkring FZ, men dét, du har været udsat for, minder nærmest om et overgreb, så jeg kan
godt forstå din selvvalgte cølibat. Fornøjelsen ved at høre FZ (og for den sag skyld al anden musik) i selskab med personer, der
synes det er en forfærdelig oplevelse, er for mit vedkommende stærkt begrænset - derfor vælger jeg ofte at høre en del musik i mit
eget selskab. Og selv venner, der normalt bekender sig til FZ, har for de flestes vedkommende store problemer med at gennemføre
en aflytning af de før omtalte "guitarsolo-LP´er.
Har i øvrigt haft fornøjelsen af at opleve FZ live fire gange. Og efter hans død en opførelse af Yellow Shark i KB Hallen
med et tysk orkester (klassisk), dansere m.m.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af GodSpeedDK »

NH: Tremolo Beer Gut

Jeg skal være DJ til en fest med Hawaii-tema på lørdag, og så skal der jo noget surf-musik til! :)

Om lidt skal jeg have tjekket ud, om Elvis' 'Blue Hawaii'-album vil gøre sig til sådan en fest. Men mon ikke? :D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen