Now hearing

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Sasha »

NH:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af k_50 »

NH: Clutch - Robot Hive/Exodus

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Plexi »

Hearing/seeing Tue West 2004 <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Forstår ikke hvorfor Tue ikke blev større i DK, han er da for fed. Måske opfattet for blød af vores tids spidse albuer.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Sasha »

[quote="Plexi"]

Forstår ikke hvorfor Tue ikke blev større i DK[/quote]

Jeg kan huske, at jeg tænkte "Det må da være en joke! Vedkommende kan jo overhovedet ikke synge", første gang jeg hørte hans fistelstemme tone ud af radioen. Dét og så hans tåkrummende pinlige tekster ville være mine bedste bud - spidse albuer eller ej. Og jeg var endda til koncerten, du linker til... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Plexi »

:D [quote="Sasha"][quote="Plexi"]

Forstår ikke hvorfor Tue ikke blev større i DK[/quote]

Jeg kan huske, at jeg tænkte "Det må da være en joke! Vedkommende kan jo overhovedet ikke synge", første gang jeg hørte hans fistelstemme tone ud af radioen. Dét og så hans tåkrummende pinlige tekster ville være mine bedste bud - spidse albuer eller ej. Og jeg var endda til koncerten, du linker til... :-)[/quote]


:D Tja, det jeg synes er interessant er hvor forskelligt folks smag er.
Jeg må være ærlig og sige at den sang på Skanderborg fik både kuldegysninger og begyndende tårer op i mig :-) Tue må have ramt en af mine hjertestrenge. Hans fiselette-stemme sidder lige i øjet.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Plexi"] :D [quote="Sasha"][quote="Plexi"]

Forstår ikke hvorfor Tue ikke blev større i DK[/quote]

Jeg kan huske, at jeg tænkte "Det må da være en joke! Vedkommende kan jo overhovedet ikke synge", første gang jeg hørte hans fistelstemme tone ud af radioen. Dét og så hans tåkrummende pinlige tekster ville være mine bedste bud - spidse albuer eller ej. Og jeg var endda til koncerten, du linker til... :-)[/quote]


:D Tja, det jeg synes er interessant er hvor forskelligt folks smag er.
Jeg må være ærlig og sige at den sang på Skanderborg fik både kuldegysninger og begyndende tårer op i mig :-) Tue må have ramt en af mine hjertestrenge. Hans fiselette-stemme sidder lige i øjet.[/quote]

Min første tanke, da jeg hørte ham første gang var, at "det var da utroligt, som ham Peter Belli formår at overraske ..." ... Og så gik det op for mig, at det ikke bare var en anden mand, men også noget helt, HELT andet. Tue West har ikke bare skrevet en masse gode sange, men også formået at sætte en ny standard for, hvordan dansksproget poesi kan omsættes til sange.

At konkludere, fordi man ikke bryder sig om det, at han ikke kan synge, er så dumt, at jeg slet ikke har ord for det. Oh my ... :doh:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"]

At konkludere, fordi man ikke bryder sig om det, at han ikke kan synge, er så dumt, at jeg slet ikke har ord for det. Oh my ... :doh:[/quote]

Det er muligt. Men jeg synes dog, at det er endnu dummere at forsøge at lægge ord i munden på folk...

Jeg synes ellers, at jeg prøvede at gøre det ret let forståeligt, at der var tale om et førstehåndsindtryk - "den første tanke, der meldte sig på lystavlen", om du vil. Men det var åbenbart for svært at forstå.

At jeg så stadig synes - efter at have hørt mere til ham - at han synger elendigt og nærmest ingen stemme har, samt at hans såkaldte "poesi" giver krumme tæer i en sjældent set grad - Tjah, det er vel smag og behag? Men jeg skal da være den første til at beklage mit manglende intellekt, hvis fravær åbenbart forhindrer mig i at forstå Tue West´ tilsyneladende store kvaliteter som sanger og sangskriver. Men hvis andre har opfanget genialiteterne i Tues tekster og måde at fremføre disse på, er det da bare fint for både dem og Tue!

Jeg synes dog, at det ville klæde det ærede forummedlem betragteligt at formulere sine divergerende holdninger ved hjælp af et lidt mere elegant sprogbrug end blot at karakterisere andres (mine) ytringer som:

"...er så dumt, at jeg slet ikke har ord for det. Oh my ... :doh:"

Men dét er måske nok lige lovligt optimistisk at håbe på? Det er det dér princip med manden og bolden, som for nogle også kan være svært at forstå...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Jeg synes dog, at det ville klæde det ærede forummedlem betragteligt at formulere sine divergerende holdninger ved hjælp af et lidt mere elegant sprogbrug end blot at karakterisere andres (mine) ytringer som:

"...er så dumt, at jeg slet ikke har ord for det. Oh my ... :doh:"

Men dét er måske nok lige lovligt optimistisk at håbe på? Det er det dér princip med manden og bolden, som for nogle også kan være svært at forstå...[/quote]

Ja, okay, jeg burde have forventet, at ordet "dumt" blev taget helt bogstaveligt, når det var dit indlæg, jeg citerede ... Undskyld.

Jeg omformulerer hermed til "irriterende, at folk ikke kan skelne mellem en given persons evner, og hvorvidt man bryder sig om det eller ej".
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"][quote="Plexi"]

Forstår ikke hvorfor Tue ikke blev større i DK[/quote]

Jeg kan huske, at jeg tænkte "Det må da være en joke! Vedkommende kan jo overhovedet ikke synge", første gang jeg hørte hans fistelstemme tone ud af radioen.[/quote]

Jeg er så en af dem, der havde det præcis som dig, første gang jeg hørte Tue West..

Men det har ædret sig gevaldigt, ikke så meget så jeg ejer en Tue West plade, eller ville sætte det på, hvis jeg havde fået en gratis, men jeg er nået til den erkendelse, at han faktisk kan synge, omend hans stemme er vildt nasal, og har den heftigste slagvibrato.. Men det svarer jo til, at sige, at Burhan G, eller Dorthe Gerlach ikke kan synge pga. af deres henholdsvis nasale stemme, og slagvibrato, for slet ikke at nævne Kira Skov som vibrerer udover det hele når hun synger..

Fistelstemme er så noget helt andet end det Tue West har..

Jeg forstår så godt, hvorfor han så ikke er blevet større end han er, og det er der flere årsager til, blandt andet så havde han et kæmpe hit på den første plade, og sådan et er altid svært at følge op på, og derudover, så er han for eftertænksom, og for intellektuel til det almindelige købestærke publikum, hvorfor tror i, at Rasmus Seebach sælger så mange plader..?
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Martin »

NH: Funkadelic - Maggot Brain

Et glædeligt genhør.
Five Fingers - Five Strings

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Michael Vajhøj »

NH: Yellowbellies' nye plade... Den kan anbefales...


Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af efrandsen »

NH: AC/DC - If you want blood. Fed live plade!


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Sasha »

NH:

Savage Rose: Love and Freedom.

Ikke dårligt. Slet ikke dårligt!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Swampthing »

Er til familiehejs.
NH : Kim Larsen. Jeg tror vi igennem alle albums.


Sent from my iPhone using Tapatalk

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af DarkoPage »

NH: The Growlers!!!

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Plexi »

Uriah Heep : Ultimate Collection.
I Danmark er der ikke mange der kender dem, men disse gamle engelske rockere er mindst 97% så fede som Black Sabbath og Deep Purple :thumbup: ;) :-)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af IkkeMig »

Jeg fik den nye Illdisposed-plade i dag - efter første gennemlytning er jeg ganske imponeret, den ryger på repeat resten af dagen...

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Plexi"]Uriah Heep : Ultimate Collection. [/quote]

Dem havde jeg da glemt indtil jeg så din post ;) Så selvsamme CD er lige landet her på adressen og høres nu ;)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af IkkeMig »

Så blev Illdisposed pillet af til fordel for en anden nyudgivelse:

Dokken - Broken Bones

Det er jo en kunstart i sig selv at få noget til at lyde så meget af 80'erne i år 2012 :lol:

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Snake Boots »

NH: Den nye Dr. John plade (eller dvs. i mp3-format :S Jeg må helt klart anskaffe netop den plade på vinyl!). Produceret af Dan Auerbach (at stave?!) som også spiller guitar.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen