Now hearing

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af GodSpeedDK »

Det bliver en trist dag, den dag jeg føler mig for gammel til P3 - enten ændrer P3's koncept sig radikalt, eller også falder jeg i "det dér nymodens negermusik, må de unge ha' for dem selv"-suppen - og bliver det den sidste, så stopper jeg også med at spille musik, for det er simpelthen en for forstokket holdning at have, til en kreativ proces.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]Det bliver en trist dag, den dag jeg føler mig for gammel til P3 - enten ændrer P3's koncept sig radikalt, eller også falder jeg i "det dér nymodens negermusik, må de unge ha' for dem selv"-suppen - og bliver det den sidste, så stopper jeg også med at spille musik, for det er simpelthen en for forstokket holdning at have, til en kreativ proces.[/quote]

Det er ikke så meget musikken, der generer mig. Mere konceptet med selvfede værter, der synes det er sjovt at høre sig selv snakke...

Men nok om det.

HN: Masters of Reality - the Candy Song. Fuck hvor det nummer bare holder endnu!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"][quote="GodSpeedDK"]Det bliver en trist dag, den dag jeg føler mig for gammel til P3 - enten ændrer P3's koncept sig radikalt, eller også falder jeg i "det dér nymodens negermusik, må de unge ha' for dem selv"-suppen - og bliver det den sidste, så stopper jeg også med at spille musik, for det er simpelthen en for forstokket holdning at have, til en kreativ proces.[/quote]

Det er ikke så meget musikken, der generer mig. Mere konceptet med selvfede værter, der synes det er sjovt at høre sig selv snakke...

[/quote]

Men det har vel så ikke så meget med din alder at gøre? Det synes du formentlig både som 7- og som 70-årig?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Swampthing »

P3 FTW !!!
Selvom regelmæssigt skifter over på P2 og en sjælden gang tuner ind på P1.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af K-P »

Jeg gider ikke rigtig lytte til andet end P2. P3 er nok den sidste DR-kanal, jeg gider at tune ind på.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Abemand »

HN: Dissection - Reinkaos

Bliver aldrig træt af den plade.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Telemaster »

[quote="GodSpeedDK"]Det bliver en trist dag, den dag jeg føler mig for gammel til P3 - enten ændrer P3's koncept sig radikalt, eller også falder jeg i "det dér nymodens negermusik, må de unge ha' for dem selv"-suppen - og bliver det den sidste, så stopper jeg også med at spille musik, for det er simpelthen en for forstokket holdning at have, til en kreativ proces.[/quote]

Der er jeg sgu ret uenig :-) Jeg kan godt lide at høre P3 lørdag formiddag, fordi Mads og Monopolet og Musikquizzen er fin underholdning, men på alle andre tidspunkter er der simpelthen for meget af musikken, jeg bare ikke orker. Britney Spears - come on? Bevares, de spiller da også ting, jeg godt kan lide, med der er edderhuggemig langt mellem snapsene. Mit forbrug af radio og tv er i det hele taget faldet til et absolut minimum. Jeg har slet ikke tv længere. Jo, jeg har en skærm stående, men ingen kanaler, så jeg bruger den kun til at se film. Jeg savner virkelig ingen af delene, men jeg overvejer altså ikke at stoppe med at spille musik :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Sasha »

Nej, jeg er også på Telemasters hold her.

Jeg kan personligt heller ikke holde ud at høre på P3´s lidet tiltalende mix af "tidens toneklang" og så selvfede, opkørte værter. Men dét skal nu ikke stoppe mig fra at spille musik - omend denne næppe nogensinde kommer til at figurere på P3. Men om den gør dette eller ej, mener jeg nu heller ikke på nogen måde kan bruges som målestok for, om man har gang i en "kreativ proces". Faktisk synes jeg nok, at lige netop dét med kreativiteten ikke ligefrem har de ypperste kår på P3... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Abemand »

Frank Sinatra - September of My Years

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af K-P »

Bon Jovi - Wanted Dead or Alive
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Sasha »

Lidt svensk nostalgi:

Whale: Pay for Me
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Telemaster"][quote="GodSpeedDK"]Det bliver en trist dag, den dag jeg føler mig for gammel til P3 - enten ændrer P3's koncept sig radikalt, eller også falder jeg i "det dér nymodens negermusik, må de unge ha' for dem selv"-suppen - og bliver det den sidste, så stopper jeg også med at spille musik, for det er simpelthen en for forstokket holdning at have, til en kreativ proces.[/quote]

Der er jeg sgu ret uenig :-) Jeg kan godt lide at høre P3 lørdag formiddag, fordi Mads og Monopolet og Musikquizzen er fin underholdning, men på alle andre tidspunkter er der simpelthen for meget af musikken, jeg bare ikke orker. Britney Spears - come on? Bevares, de spiller da også ting, jeg godt kan lide, med der er edderhuggemig langt mellem snapsene. Mit forbrug af radio og tv er i det hele taget faldet til et absolut minimum. Jeg har slet ikke tv længere. Jo, jeg har en skærm stående, men ingen kanaler, så jeg bruger den kun til at se film. Jeg savner virkelig ingen af delene, men jeg overvejer altså ikke at stoppe med at spille musik :-)[/quote]

Altså ... bare dét, at du nævner Britney Spears i denne sammenhæng vidner om, at det må være 10 år siden, du sidst havde din radio tunet ind på P3.

Og jeg er da heller ikke udelt begejstret for alt hvad de spiller (og slet ikke deres tendens til at skamspille selv det mest fantastiske stykke musik ihjel), men hvis min musiske horisont ikke konstant blev udviddet ad den vej, så ville jeg henfalde til at sætte de samme plader på herhjemme, som jeg har gjort i mange år nu, og hvis ikke det forstokket stagnation, så ved jeg ikke hvad er.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Kimling »

HN: The Haunted - 99
Create a sense of purpose around which you base your faith

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"] men hvis min musiske horisont ikke konstant blev udviddet ad den vej, så ville jeg henfalde til at sætte de samme plader på herhjemme, som jeg har gjort i mange år nu, og hvis ikke det forstokket stagnation, så ved jeg ikke hvad er.[/quote]

Hvis du tror, at P3 er det eneste sted, din musikalske horisont kan udvides, så er stagnationen da vist allerede indtruffet :s hock:

HN: Saxon - Destiny (Ja, den er fra 1988 :lol: )

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"][quote="GodSpeedDK"] men hvis min musiske horisont ikke konstant blev udviddet ad den vej, så ville jeg henfalde til at sætte de samme plader på herhjemme, som jeg har gjort i mange år nu, og hvis ikke det forstokket stagnation, så ved jeg ikke hvad er.[/quote]

Hvis du tror, at P3 er det eneste sted, din musikalske horisont kan udvides, så er stagnationen da vist allerede indtruffet :s hock:

HN: Saxon - Destiny (Ja, den er fra 1988 :lol: )[/quote]

Det tror jeg ikke, men det er bare MIN måde at holde mig up to date på. Jeg læser også Gaffa fra ende til anden hver måned, men radioen er bare så dejlig praktisk, og kræver ikke andet af mig, end at jeg tænder for den :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af IkkeMig »

NH: Agnes Obel - Philharmonics

Det er dælme en dejlig plade - den kan jeg kun anbefale, hvis man godt kan lide en stille og god melodi :)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Telemaster »

[quote="GodSpeedDK"]

Altså ... bare dét, at du nævner Britney Spears i denne sammenhæng vidner om, at det må være 10 år siden, du sidst havde din radio tunet ind på P3.

Og jeg er da heller ikke udelt begejstret for alt hvad de spiller (og slet ikke deres tendens til at skamspille selv det mest fantastiske stykke musik ihjel), men hvis min musiske horisont ikke konstant blev udviddet ad den vej, så ville jeg henfalde til at sætte de samme plader på herhjemme, som jeg har gjort i mange år nu, og hvis ikke det forstokket stagnation, så ved jeg ikke hvad er.[/quote]

Arh, Womanizer er udgivet i september 2008, og er det bedste eksempel på, hvorfor min begejstring for P3 kan ligge på et meget lille sted. Den spillede de edderrasme meget, dengang jeg boede sammen med et kvindfolk, der holdt meget af at høre radio.

Min musikalske horisont bliver udvidet på alle mulige andre måder. Jeg køber ind imellem magasiner, tager på Roskilde Festival hvert år, taler konstant om musik med en broget skare af mennesker, går gerne til koncerter med - for mig - ukendte navne osv. Og ind imellem hører jeg da også radio, herunder P3 - men kan sgu ikke ret godt den musik, de spiller. Det er ikke i den retning, jeg gerne vil have min horisont udvidet.

Jeg er jo mægtig glad for klassisk rockmusik, gammeldags singer/songwriters og country, men der ryger altså også andre ting i CD-afspilleren herhjemme (sådan en bruger jeg nemlig dagligt). På stående fod kommer jeg i tanker om KT Tunstall, The Heavy, L.O.C. som navne, jeg har samlet op det sidste års tid eller lidt mere. Alle tre navne, de sikkert har spillet på P3.

Jeg er ikke så pjattet med idéen om radiokanaler, der spiller en udvalgt genre, fordi jeg netop gerne vil præsenteres for ny musik, men P3 har altså svigtet mig de seneste år, ved at spille ting, der efter min mening er røvhamrende elendige. Jeg har jo lykkeligt glemt de fleste af navnene, men Womanizer er så spektakulært ringe, at den udgør et ret godt eksempel på, hvad jeg mener :-)
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af Telemaster »

[quote="Turtle"]NH: Agnes Obel - Philharmonics

Det er dælme en dejlig plade - den kan jeg kun anbefale, hvis man godt kan lide en stille og god melodi :) [/quote]

Den har jeg for eksempel tænkt mig at købe en af dagene, grundet en sekshjertet anmeldelse i Politiken :-)
So many assholes, so few bullets

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Telemaster"][quote="Turtle"]NH: Agnes Obel - Philharmonics

Det er dælme en dejlig plade - den kan jeg kun anbefale, hvis man godt kan lide en stille og god melodi :) [/quote]

Den har jeg for eksempel tænkt mig at købe en af dagene, grundet en sekshjertet anmeldelse i Politiken :-)[/quote]

Jeg købte den så efter en begejstret anmeldelse i Berlingske og et hurtigt prøvelyt på MySpace. Se - helt uden P3 :lol:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now hearing

Indlæg af GodSpeedDK »

Ikke for noget, men det er sguda endnu mere fjollet at basere sine musikindkøb på en tilfældig anmelders subjektive mening om det, er det ikke??? :wtf:

Bevares, det kan da være fint at læse anmeldelser, men det munder oftest ud i, for mit vedkommende, i hvert fald, at jeg går på Myspace, eller deslige, og tjekker det ud, hvis det har lydt interessant nok. Hvorefter den gamle sandhed om, at den bedste musik skal høres mange gange, før den kryber ind under huden, lige nøjagtig ikke når at indtræffe. På P3 er der gode chancer for, at man får hørt tingene tilstrækkelig mange gange til, at man kan få afgjort, om man hurtigt vil blive træt af det :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen