Efterskole?

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Efterskole?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg synes selv jeg fik rigtigt meget ud af 10 klasse og voksede mentalt rigtigt meget der, og det var endda i folkeskolen - har aldrig været på efterskole. :)



Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Efterskole?

Indlæg af K-P »

Jeg følte mig også meget mere ivrig efter at tage gymnasiet seriøst efter at have lavet absolut ingenting i løbet af 10. klasse. Det var dog heller ikke en efterskole.
Cogito sumere potum alterum

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Efterskole?

Indlæg af mos »

Har kun hørt godt om Ollerup efterskole.
I forhold til de andre spørgsmål så tag dog en snak med hendes vejleder, ved i ikke hvem det er så kan denne findes på minvejleder.dk der er jo flere både personlige, faglige og sociale kompetencer der skal i spil i forhold til jeres overvejelser og for at kunne vejlede hende bedst muligt vil det være godt med lidt kendskab til den unge dame, og en mulighed kunne jo være ( nu siger jeg ikke det er sådan, referere bare til hvordan jeg selv havde det i den alder :-) at hun er mere lydhør overfor hvad andre siger ???
I kan også bruge e-vejledning.dk her er der stort set vejledning om valg af uddannelse døgnet rundt.

Men det afhænger også af hvad hun vil bagefter skal hun eksempelvis.på HF så skal hun have 10kl. vælger hun at gå i gymnasiet efter en evt 10 kl skal hun også være opmærksom på at hun kommer til at gå i klasse med dem der nu går en klasse under hende nu, det kan godt skræmme nogle af de unge mennesker :-) Jeg syntes personligt ikke at 10kl skal bruges som "afslapningsår" men er man uafklaret eller har lyst til at fordybe sig i feks.musik, idræt ..... er det en glimrende mulighed, men som sagt tag da en snak med hendes vejleder.
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Efterskole?

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="GodSpeedDK"]Mjøh, mjah, njahh ... en klog mand har engang sagt: "En forælders fornemmeste opgave er, at være et dumt svin", og jo ældre min datter bliver, jo mere giver dén "læresætning" mening. Hun er 14 år nu, og fuld af hormoner og irrationelle, pubertære synspunkter, hun formentlig kommer til at grine højt og længe af, når hun bliver ældre. Jeg vil faktisk sige, at det vil være decideret uansvarligt af mig, som forælder, at lade hende selv tage beslutning om noget som helst.
Hun er med på råd, bestemt, men hun får ikke selv lov til at bestemme :) [/quote]

Jeg er en meget ung mand, men jeg sætter da pris på det jeg har lært af de dumme beslutninger mine forældre lod mig tage.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Efterskole?

Indlæg af GodSpeedDK »

Jow, nu er det heller ikke sådan, at jeg tager ALLE beslutninger for hende. Hun skal selvfølgelig have lov til at gøre sine egne erfaringer. Men på de vigtige spørgsmål i livet (bl.a. skal jeg ikke sige mig fri for, at have haft en finger med i spillet, da hun besluttede sig for ikke at blive konfirmeret), er det min opgave, som forælder, at afværge de værste katastrofer, hvor tiltalende de ellers kan se ud for en 14-årig :)

@mos: Tak, jeg kigger på det. Jeg ved ikke om det er hende skole, måden vejledning er skruet sammen på nu til dags, eller whatever, men der har på intet tidspunkt været så meget som antræk til at begynde at vejlede de unge mennesker i noget som helst endnu, så man skal åbenbart selv opsøge den slags?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Efterskole?

Indlæg af Jackie van Hippie »

Tag ud og besøg en masse efterskoler og find den bedste. Jeg gik selv på Hoptrup og har hørt meget godt om Vostrup og Mellerup.
Så vidt jeg husker er Hoptrup begyndt at udvælge de dygtigste ansøgere per instrument siden jeg gik der og efter som der er mange guitarister som søger ind, er det måske ikke en mulighed.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen