Skat

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Skat

Indlæg af GodSpeedDK »

Efter en times tid i kø, kan jeg konstatere, at jeg skal have 4,5K tilbage fra skattefar. Men med en hustru, der plejer at skulle sende penge den anden vej, en forestående non-firmation for min datter, og ingen penge sparet op til sommerferien, er der sgu nok ikke meget tilbage til sjov og spas (læs: grejindkøb)

Oh well, det kunne være meget værre :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af Down »

Jeg kan så konstatere at jeg skal ha 188 kr. tilbage. Det er jo ikke så meget men, det betyder samtidig at jeg i 2012 har banket hele min kæmpe skattegæld af :P

Det er FEDT endelig at være en fri mand, på dén konto!
Ain't found a way to kill me yet....

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af VilhelmNielsen »

Jeg skal åbenbart have penge tilbage, men har næsten ikke tjent noget hele året?

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af Swampthing »

Typisk...
Så prøver jeg dagen igennem at få hul igennem til Skat.dk.
Endelig lykkedes det, så crasher Java, så man ikke kan logge på.

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af drmaawenz »

[quote="GodSpeedDK"]Efter en times tid i kø, kan jeg konstatere, at jeg skal have 4,5K tilbage fra skattefar. Men med en hustru, der plejer at skulle sende penge den anden vej, en forestående non-firmation for min datter, og ingen penge sparet op til sommerferien, er der sgu nok ikke meget tilbage til sjov og spas (læs: grejindkøb)

Oh well, det kunne være meget værre :) [/quote]

Det blev heller ikke til det helt store for mit vedkommende, men i modsætning til sidste år hvor fornuften tog over, og der blev afviklet boliggæld, bliver disse sparet op... det er billigere end at skulle overtrække når udlånsrenten er så svinsk høj, at et inflationstab vil være at foretrække.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af K-P »

[quote="VilhelmNielsen"]Jeg skal åbenbart have penge tilbage, men har næsten ikke tjent noget hele året?[/quote]

1300 kroner? Samme her. Det er kompensation for grønne afgifter.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="K-P"][quote="VilhelmNielsen"]Jeg skal åbenbart have penge tilbage, men har næsten ikke tjent noget hele året?[/quote]

1300 kroner? Samme her. Det er kompensation for grønne afgifter.[/quote]

Nå for søren, jamen det er da ikke helt ringe! :)

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af efrandsen »

Skylder skattefar 98kr.. Men jeg har dog ikke været inde og rette i b-indkomsten endnu, så ender nok med at få lidt tilbage :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af Smittefar »

Jeg skal sgu af med 5000 det er godt nok længe siden, jeg har prøvet det sidst.
Modded guitars were crap right out of the factory

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af Loomer »

Jeg skal betale 175 kr tilbage, men har ladet mig fortælle at jeg kan trække mine skolebøger fra, så der skal jeg lige hitte ud af hvordan jeg gør.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af FunkyValle »

Jeg skal indtil videre have 3.000 kr. tilbage, men jeg skal lige have opdateret mine fradrag og forventer derfor at få lidt mere tilbage.
Til gengæld ryger pengene direkte i husholdningen, som pt. døjer med dobbelt husleje (lejligheden på Amager er ikke solgt endnu) og udsigt til en eller to måneder med triple husleje (vi "kom lige til" at finde en anden lejlighed, vi hellere vil bo i allerede fra 1. april)

EDIT: Så fik jeg lige rettet mit befordringsfradrag (der er jo pisselangt mellem tingene herovre i Jylland) og nu lyder tilgodesedlen hos SKAT på ca 7.500 kr.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af Dannyboy »

Jeg får 1500 tilbage og konen får 7500 tilbage. Godt vi har fælles økonomi!

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af mos »

Sjovt nok har vi også fælles økonomi, men når det så viser sig at min bedre halvdel skal have penge tilbage så er alt det fælles pludselig meget langt væk:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af Lause »

Får ret præcist 3149,- tilbage..


Jeg har øremærket pengene....
<!-- m --><a class="postlink" href="http://drumcity.dk/produkter/baekkener/ ... baekkener/ ... h_thin.htm</a><!-- m -->

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af fortytwo »

[quote="Dannyboy"]Jeg får 1500 tilbage og konen får 7500 tilbage. Godt vi har fælles økonomi![/quote]

Nej.. Godt du har en sød kone. ;)

Hun kunne beholde de penge for sig selv, det er jo trods alt hendes for meget indbetalte penge.. ;-)

Og hvis i har rigtig fællesøkonomi, så ejer hun vel halvdelen af alt dit gear..? :D
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af FunkyValle »

[quote="fortytwo"][quote="Dannyboy"]Jeg får 1500 tilbage og konen får 7500 tilbage. Godt vi har fælles økonomi![/quote]

Nej.. Godt du har en sød kone. ;)

Hun kunne beholde de penge for sig selv, det er jo trods alt hendes for meget indbetalte penge.. ;-)

Og hvis i har rigtig fællesøkonomi, så ejer hun vel halvdelen af alt dit gear..? :D [/quote]

Nu blander jeg mig lige på Dannyboys vegne. Reglerne for formuefælleskab er, at det man bringer ind i ægteskabet også er det, man har ret til at tage med ud igen.
Så værdien af det udstyr Dannyboy havde inden han blev gift med sit livs kærlighed er også det, han frit kan råde over uden hendes samtykke...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af fortytwo »

Jojo.. Men med Dannys misbrug af gear, så er den værdi jo for længst overskredet, og så ejer hun jo halvdelen af det, han har købt i deres ægteskab.. ;-)

Så vidt jeg husker, så er det også sådan, at alt efter, hvor meget fællesøkonomi de har aftalt at ha', så er alt det han køber, for de penge han tjener hans, uanset om hun også bruger det eller ej.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af Smittefar »

Nu er det vel mere end tre måneder siden Dannyboy blev gift, så jeg går da ud fra, at alt gear er skiftet siden brylluppet ;)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af Pluto »

Jeg kan som sædvanligt ikke se min årsopgørelse endnu selvom jeg har solgt de sidste ejendomme jeg havde i 2011.Så de mener jeg skal lave udvidet selvangivelse selvom mit personlig eget selskab er lukket.
Mit malerfirma har jeg endnu ,men det er et selskab så derfor er jeg i princippet jo lønmodtager i mit eget firma, og skal derfor aflevere selvangivelse som alle andre lønmodtagere.
Nå men hvis man skal af med penge så trækker jeg den da bare til 01-07 istedet.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skat

Indlæg af udepost »

[quote="Pluto"]Jeg kan som sædvanligt ikke se min årsopgørelse endnu selvom jeg har solgt de sidste ejendomme jeg havde i 2011.Så de mener jeg skal lave udvidet selvangivelse selvom mit personlig eget selskab er lukket.
Mit malerfirma har jeg endnu ,men det er et selskab så derfor er jeg i princippet jo lønmodtager i mit eget firma, og skal derfor aflevere selvangivelse som alle andre lønmodtagere.
Nå men hvis man skal af med penge så trækker jeg den da bare til 01-07 istedet.[/quote]

Du kan gå ind på 'betal restskat', så giver den dig et tal hvis du skal betale, ud fra de oplysninger du har givet på selvangivelsen. (Altså hvis du skal betale)

/Søren

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen