Bilforsikring som 18-årig

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Scorpe
Smoke On The Water
Indlæg: 74
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Bilforsikring som 18-årig

Indlæg af Scorpe »

Hej :)

Jeg bliver 18 her lige om lidt, og jeg er i en situation hvor en bil er yderst ønskværdig og pengene værd. Men jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvilket forsikringsselskab jeg skal bruge. Der er ingen tvivl om at de alle sammen er dyre, men der må være nogen der kan gøre det lidt billigere end alle andre. Kasko er udelukket, da jeg simpelthen ikke kan betale 25.000 om året for en bilforsikring. Der er et væld af forsikringsselskaber, og jeg må indrømme at have mistet overblikket - er der nogen af jer der har nogle erfaringer eller bud på et godt sted at forsikre en bil for første gang?

Kasper :)
:)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Bilforsikring som 18-årig

Indlæg af Smittefar »

I din situation kunne der godt være god økonomi i at købe en billig ny bil med en forsikringsdeal inkluderet.

Er du evt medlem af en fagforening med en forsikringsdeal, så plejer det at være det billigste.
Modded guitars were crap right out of the factory

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Bilforsikring som 18-årig

Indlæg af Lause »

Som Smittefar: Overvej muligheden i at få en ny bil med forsikring. Evt. leasing?


Min gamle Vectra med 2.0 TDI motor kostede mig 29'000 det første år. Men da jeg fik mig en kæreste der studerede kunne jeg komme ind under hendes forsikring ved Lærestandens - som fik forsikringen ned på 12'000. Jeg har været alle selskaberne igennem - LB er de billigste, men der er man så nødt til enten at være lærer, eller i familie/bo samme med en der er i LB.

Hvis jeg kunne have valgt en anden løsning, så havde jeg valgt at lease en bil.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Bilforsikring som 18-årig

Indlæg af Smittefar »

Ja, jeg er forsikret gennem Ingeniørforeningen (IDA) samarbejde med Tryg, og da jeg købte min første brugtbil var de ca. 5.000 om året billigere end hvad jeg kunne få af tilbud fra de forskellige selskaber, når jeg selv henvendte mig.
Modded guitars were crap right out of the factory

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Bilforsikring som 18-årig

Indlæg af Lause »

Jeg er selv medlem af IDA - og de kunne lave samme bilforsikring for 12'500,- - nu skal det så også siges at det er et stykke tid siden jeg undersøgte det. Jeg har efterfølgende solgt min bil.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Bilforsikring som 18-årig

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes også at have hørt, at Lærerstandens forsikring er endnu billigere end IDA - Det har bare aldrig rigtig været relevant for mig at undersøge det :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Bilforsikring som 18-årig

Indlæg af Martin60 »

Jeg havde en ansvars forskring på min Volvo 240 hos GF-forsikring, det kostede 9000 kr om året.

morfarpåsofaen
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Bilforsikring som 18-årig

Indlæg af morfarpåsofaen »

Jeg havde som 18 årig ansvar på en Citroen BX 1,6 for 9000 kr. hos GF forsikring, de var de billigste dengang. De deler desuden årligt evt. overskud ud til medlemmerne, så mener endda jeg fik 5-600 kr. tilbage årligt.

Overvej samtidigt hvad selvrisikoen koster, da mange selskaber her straffer dig for en evt. lav årlig præmie.

Kan man komme ind i lærerstandens brandforsikring, er de klart de billigste.. Her giver jeg i dag 2900 kr. for kasko med lav selvrisiko...

Brugeravatar
Scorpe
Smoke On The Water
Indlæg: 74
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Bilforsikring som 18-årig

Indlæg af Scorpe »

Tak for alle jeres svar :)
Jeg må nok erkende, at der ikke er nogen vej udenom. Jeg har overvejet at købe en ny minibil og få den finansieret. Men jeg kan i min situation ikke binde mig på den måde, da jeg om tre-fire år skal ud og læse videre.

Jeg tror at GF er et fint sted, så det undersøger jeg videre. :)
Tak for hjælpen
:)

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Bilforsikring som 18-årig

Indlæg af AnotherDan »

Efter 3 år frafalder fordelen også typisk ved ny-finansiering og billig forsikring. Så der kunne du overveje at sælge bilen istedet.

Den klart mest fornuftige model for dig hvis du regner på en samlet udgift over 3 år med et evt. salg, er at købe en af de her billig biler til omkring de 100000 der giver billig forsikring til førstegangs købere. Så har du i perioden en ny bil (forhåbentlig uden problemmer), fuld kasko forsikring, gratis service (typisk de første 2 år), typisk langt billigere drifts omkostninger (ikke så tørstig).

Det er et relativt nemt regnestykke at sætte op.
Bah

Brugeravatar
Scorpe
Smoke On The Water
Indlæg: 74
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Bilforsikring som 18-årig

Indlæg af Scorpe »

[quote="AnotherDan"]Efter 3 år frafalder fordelen også typisk ved ny-finansiering og billig forsikring. Så der kunne du overveje at sælge bilen istedet.

Den klart mest fornuftige model for dig hvis du regner på en samlet udgift over 3 år med et evt. salg, er at købe en af de her billig biler til omkring de 100000 der giver billig forsikring til førstegangs købere. Så har du i perioden en ny bil (forhåbentlig uden problemmer), fuld kasko forsikring, gratis service (typisk de første 2 år), typisk langt billigere drifts omkostninger (ikke så tørstig).

Det er et relativt nemt regnestykke at sætte op.[/quote]

Endnu et problem ved ikke at betale bilen kontant er, at jeg ikke er risikeret nogen indkomst andet end SU. Jeg kan blive fyret når som helst, så jeg risikerer at miste mange penge på at have en ny bil der skal sælges. :)
:)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen