Hvem ved noget om strømforbrug?

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvem ved noget om strømforbrug?

Indlæg af Barf »

Hej folkens

Vi skal spille til en større byfest til juni, og det kommer til at foregå i et telt på en fodboldbane. Jeg aner ikke noget om strøm, men vi har immervæk en del udstyr, der skal "fodres". Arrangøren har fået dette at vide fra "det tekniske udvalg":

"Normalt er der en tavle på max 16 ampere med 5 stk. alm. 230V udtag og 2 stk. 16 ampere CEE udtag.
Men vi kan godt lave så de får 2 tavler, sådan at de i alt får max 2 X 16 ampere, men så kniber det også med mere."

Er det fint nok til os? Jeg mindes at have hørt noget om, at lys helst skulle køre på et andet udtag end resten, men vi har LED-lys, og det kræver vel ikke lige så meget? Ellers er det meget standard med basanlæg, guitaranlæg, et par strømforsyninger, to keyboards, en trommepad, nogle højtalere osv.

Mvh Jonas

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvem ved noget om strømforbrug?

Indlæg af Lause »

Den værste killer er lys, og PA..

Hvis jeres lys er LED, så er i godt stillet.. Men bed nu for en sikkerheds skyld om 2x 16 ampere - hvilket også burde være helt fint til jeres brug.. Hvor stort er PA'et? Aktive kasser eller drevet af forstærkere?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvem ved noget om strømforbrug?

Indlæg af Smittefar »

Vi kører hele jumpband på een af de der tavler.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvem ved noget om strømforbrug?

Indlæg af Barf »

Vi regner med at køre et aktivt sæt HK (2 top og to bundkasser) til det pågældende job. Men hvis det er godt nok til Jumpband, så er det godt nok til os ;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvem ved noget om strømforbrug?

Indlæg af Smittefar »

Vi har et HK premium pro med to aktive bundkasser og to aktive topkasser samt 8 gammeldags Par64 lamper og 8 LED lamper kørende på een tavle.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvem ved noget om strømforbrug?

Indlæg af efrandsen »

Vi kan uden problemer køre alt vores, 2 guitar, en bas, trommemaskine, Powermax5 og lys på en 16 ampere.. Så det det burde være fint..


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvem ved noget om strømforbrug?

Indlæg af Lause »

Altså vi har kørt en stor Yorkville Elite front og baggear på 2 stikkontakter trukket over lysnettet.. Så med en tavle på 16 ampere og 5 udtag på 230 volt, så er i okay stillet.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvem ved noget om strømforbrug?

Indlæg af Barf »

Alletiders. Jeg takker mange gange for svarene.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvem ved noget om strømforbrug?

Indlæg af FunkyValle »

Jeg har også spillet masser af jobs med gammeldags par-lamper på en almindelig byggestrømstavle med 3x16A ind og 4x10A ud.

Vi fordelte som regel strømmen således:
1: Venstre lys
2: Højre lys
3: PA og monitors
4: Baggear
Tror aldrig gear-rejsen ender....

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Hvem ved noget om strømforbrug?

Indlæg af kraen »

Jeg har kun været med til at overgå 16A, da vi lavede Queen Musical på Varde Gymnasium i 2005, hvor vi havde gang i 50-60 lamper + kæmpe PA, så du burde være "home free".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen