Eksempler på rider

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Eksempler på rider

Indlæg af Pickles »

Hej rockstjerner og ballehelte. Jeg er ved at gennemskrive bandets tech rider og tilføje en rider om fysiske forhold, forplejning mv. Jeg kunne godt tænke mig at se nogle eksempler på, hvordan andre bands gør det - hvad I skriver, hvordan det er stillet op mv. Er der nogen, der har lyst til at dele eksempler på deres egne riders?

Vi har en tech rider med stage plot, kanalplan og vejledende monitormiks. Og så vil jeg, efter mange skuffelser, også gerne have skrevet ned, at der skal være vand og håndklæder på scenen, separat backstage med toilet, aftensmad osv. Vi spiller originalmusik og forventer ikke det vilde, men man må jo prøve at sætte et vist bundniveau, har jeg fundet ud af. :D

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eksempler på rider

Indlæg af Loomer »

I har spillet steder hvor i ikke fik mad? Hvor fuck var det og hvem stod for det?

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eksempler på rider

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Loomer"]I har spillet steder hvor i ikke fik mad? Hvor fuck var det og hvem stod for det?[/quote]

Vi har stort set aldrig fået mad, også selvom vi har været lovet det.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eksempler på rider

Indlæg af Loomer »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="Loomer"]I har spillet steder hvor i ikke fik mad? Hvor fuck var det og hvem stod for det?[/quote]

Vi har stort set aldrig fået mad, også selvom vi har været lovet det.[/quote]

Arhmen hvad fanden er det for nogen lortesteder i spiller?! :S

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eksempler på rider

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Loomer"][quote="VilhelmNielsen"][quote="Loomer"]I har spillet steder hvor i ikke fik mad? Hvor fuck var det og hvem stod for det?[/quote]

Vi har stort set aldrig fået mad, også selvom vi har været lovet det.[/quote]

Arhmen hvad fanden er det for nogen lortesteder i spiller?! :S[/quote]

Små spillesteder i København, Rust og sådan noget. Vi har så også spillet lidt for meget for en møgbooker, der eftersigende bliver kørt af et røvhul.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eksempler på rider

Indlæg af Kimling »

A hår sgu helle int' fån noget ma'!
Men jeg er jo også jyde :-P
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eksempler på rider

Indlæg af Pickles »

Dejligt med en lille madsnak, men er der virkelig ingen Gearfreaks, hvis band har en rider? :obscene-smokingpimp:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eksempler på rider

Indlæg af Smittefar »

Vores rider er jo til balle, og den er nok lidt anderledes end jeg ville skrive den, hvis det var originalmusik. Jeg har kopieret teksten ind nedenfor.

---
Generelle betingelser

Denne kontrakt er først bindende når Jump har modtaget den i underskrevet stand fra arrangør.

I tilfælde af sygdom eller anden forfald blandt Jumps medlemmer, forpligter Jump sig til at oplyse dette til arrangøren med det samme samt at forsøge at finde en erstatning. Som regel vil den enkelte musikker kunne erstattes af en afløser, men om nødvendigt vil Jump også være behjælpelige med at finde et tilsvarende band.

Jump er berettiget til at undlade at optræde, såfremt arrangøren ikke opfylder sine forpligtelser. I sådanne tilfælde, såvel som i tilfælde af, at Jump efter at have indfundet sig hindres i at optræde som aftalt, er Jump berettiget til det aftalte honorar.

Hvad der ikke er anført i denne kontrakt, har ingen gyldighed.

Såfremt arrangøren eller Jump misligholder kontrakten, har den anden part krav på erstatning efter almindelige erstatningsregler – dog mindst på 50% af det samlede honorar.

Arrangør sørger for aflåseligt rum til opbevaring af instrumenter, noder og garderobe, samt passende ophold/backstage lokale til engagerede. Derudover skal der være toilet faciliteter.

Arrangør sørger for at der ved scenekant leveres mindst 400 V/16 A vekselstrøm med jord, der kører på sin egen 16A sikringsgruppe.

Ved ankomst skal der forefindes en kontaktperson fra arrangørens side, som står til rådighed før, under og efter arrangement.

Der stilles drikkevarer i rimeligt omfang til rådighed før, under og efter arrangement. Derudover lidt at spise evt.

Skade på bandets udstyr erstattes af arrangør. Bandet har ret til at afbryde arragementet hvis der sker skade på bandets medlemmer eller udstyr. Dette betragtes som kontraktbrud fra arrangørens side.

Ved kontraktbrud fra bandets side, i forbindelse med force majeure, betragtes kontrakten som annuleret.

Med mindre andet er aftalt stiller bandet op umiddelbart før spillestart. Opstilling tager ca. 1½ time.
---
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen