Protestsang - musikvideo

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

Ohøj derude!

Som nogle af jer ved, er jeg jo skolelærer, når jeg altså ikke er rockstar. Ind imellem kan de to erhverv forenes, og sådan gik det i sidste uge. I den seneste tid har man næppe undgået at bemærke, at der sker ting og sager på skoleområdet i vort lille land. Jeg vil undlade at komme ind på de politiske aspekter her, for den diskussion har forsvindende lidt med musik at gøre. Ikke desto mindre har der været sammensat et lærerband til en demonstration på Rådhuspladsen i København før påske, som optrådte igen ved et fælles møde for alle Københavns lærere i Valbyhallen i tirsdags. Det er mig, der er sanger i Lærerbandet. Peter, som spiller guitar i Lærerbandet, har i samme anledning skrevet en god, gammeldags protestsang, som jeg brugte et par dage i sidste uge på at indspille. Det har været ret hektisk. Når man indspiller musik med tekst om en aktuel sag, kan det jo ikke nytte noget at bruge flere måneder på det, som jeg ellers plejer :-) Sangen er indspillet onsdag eftermiddag og torsdag formiddag, og mixet og mastereret torsdag aften/nat. En spændende, musikalsk udfordring, hvis man skal sige det på en pæn måde :-) I går skød vi så, med hjælp fra Københavns Lærerforening, en video til sangen. Den kan I se her:
http://vimeo.com/klfnet/review/63531233/2388bb65d5

Man er mere end velkommen til at dele videoen, hvor man måtte finde sted og lejlighed til det. Og skulle vi så ikke holde de politiske bemærkninger og diskussioner ude af tråden? Det ville jeg sætte pris på!
So many assholes, so few bullets

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af MacG »

[quote="Telemaster"]Ohøj derude!

Som nogle af jer ved, er jeg jo skolelærer, når jeg altså ikke er rockstar. Ind imellem kan de to erhverv forenes, og sådan gik det i sidste uge. I den seneste tid har man næppe undgået at bemærke, at der sker ting og sager på skoleområdet i vort lille land. Jeg vil undlade at komme ind på de politiske aspekter her, for den diskussion har forsvindende lidt med musik at gøre. Ikke desto mindre har der været sammensat et lærerband til en demonstration på Rådhuspladsen i København før påske, som optrådte igen ved et fælles møde for alle Københavns lærere i Valbyhallen i tirsdags. Det er mig, der er sanger i Lærerbandet. Peter, som spiller guitar i Lærerbandet, har i samme anledning skrevet en god, gammeldags protestsang, som jeg brugte et par dage i sidste uge på at indspille. Det har været ret hektisk. Når man indspiller musik med tekst om en aktuel sag, kan det jo ikke nytte noget at bruge flere måneder på det, som jeg ellers plejer :-) Sangen er indspillet onsdag eftermiddag og torsdag formiddag, og mixet og mastereret torsdag aften/nat. En spændende, musikalsk udfordring, hvis man skal sige det på en pæn måde :-) I går skød vi så, med hjælp fra Københavns Lærerforening, en video til sangen. Den kan I se her:
http://vimeo.com/klfnet/review/63531233/2388bb65d5

Man er mere end velkommen til at dele videoen, hvor man måtte finde sted og lejlighed til det. Og skulle vi så ikke holde de politiske bemærkninger og diskussioner ude af tråden? Det ville jeg sætte pris på![/quote]

Fedt! (Men må i være på skolens område...?)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af Sasha »

Du ser jo brandgodt ud som altid..!

Det glæder mig også at se, at det - konflikt og lignende til trods - ikke lader til, at man sender de stakkels uskyldige børn i kløerne på trommeslagere... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af JSThomsen »

Cool!

På min vej til arbejde bliver ser jeg også diverse "aktioner" - det mest underholdende er nogle sandsynligvis frysende personer (Jeg kan jo se på videoen at vejret i din skolegård er ligeså trist som her i den venstre halvdel af landet), der har et "dyt-O-meter" og skal sætte en streg på et stort skilt hver gang bilisterne dytter i sympati. For Jeres vedkommende kan man håbe at I, via de musikalske udfoldelser, har haft en større chance for at holde varmen :D
Så I skal være velkomne til at komme her forbi ;)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="MacG"]
Fedt! (Men må i være på skolens område...?)[/quote]

Takker! Nej, det var ulovligt. Og så på en søndag...! De der musikertyper, tsk-tsk :-)
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Du ser jo brandgodt ud som altid..!

Det glæder mig også at se, at det - konflikt og lignende til trods - ikke lader til, at man sender de stakkels uskyldige børn i kløerne på trommeslagere... :-)[/quote]

Du har nu en sær smag i mandfolk, men jeg takker for komplimenten! :-) Trommeslageren har faktisk kløerne i børn ret ofte, men heldigvis bare som vikar. Jeg kan berolige med, at det ikke er ham, der spiller på lydsiden. Han er bare hyret ind til lejligheden, fordi han ser godt ud på video.
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="JSThomsen"]Cool!

På min vej til arbejde bliver ser jeg også diverse "aktioner" - det mest underholdende er nogle sandsynligvis frysende personer (Jeg kan jo se på videoen at vejret i din skolegård er ligeså trist som her i den venstre halvdel af landet), der har et "dyt-O-meter" og skal sætte en streg på et stort skilt hver gang bilisterne dytter i sympati. For Jeres vedkommende kan man håbe at I, via de musikalske udfoldelser, har haft en større chance for at holde varmen :D
Så I skal være velkomne til at komme her forbi ;) [/quote]

Jotak! Jeg havde ingen problemer med at holde varmen, da jeg trackede og mixede sangen i sidste uge. Det var straks værre, da vi skød videoen i går :-) Og nåja, i dag har jeg også stået foran skolen og vinket som en sinke, mens jeg holdt et skilt i den anden hånd. Lortekonflikt :-D
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]

Du har nu en sær smag i mandfolk...[/quote]

Jah, jeg har altid haft en svaghed for det eksotiske og outrerede... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af GuitaRasmus »

Det er drøngodt - men var det ikke papa der sang den i Valbyhallen?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"]

Du har nu en sær smag i mandfolk...[/quote]

Jah, jeg har altid haft en svaghed for det eksotiske og outrerede... :-)[/quote]

Og det er netop det, der er mit claim to fame :-)
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"]Det er drøngodt - men var det ikke papa der sang den i Valbyhallen?[/quote]

Tak! Jo, men den stramme tidsplan gjorde, at tingene gik nemmere op, hvis jeg sang den på indspilningen.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af Smittefar »

Der mangler jo en guitarsolo!!

Men det lyder sgu fedt, og jeg er ret pjattet med baslinien i omkvædet (den lægger sig dejlig tæt op ad Living on a Player). Det er fedt filmet.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af K-P »

Ret godt lavet taget tidspresset i betragtning!
Cogito sumere potum alterum

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="Smittefar"]Der mangler jo en guitarsolo!!

Men det lyder sgu fedt, og jeg er ret pjattet med baslinien i omkvædet (den lægger sig dejlig tæt op ad Living on a Player). Det er fedt filmet.[/quote]

Tak! Jeg ville faktisk have indspillet en solo, selvom sjældent gør det, men kunne ganske enkelt ikke nå det. Jeg har faktisk også tænkt på Living on a prayer i forbindelse med bassen, men jeg er meget sikker på, at bassisten ikke havde den sang i tankerne :-)
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="K-P"]Ret godt lavet taget tidspresset i betragtning![/quote]

Taksalaha! :-)
So many assholes, so few bullets

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af Swampthing »

Når jeg bliver voksen, vil jeg være som Klaus !!
Den er hermed delt på sociale medier.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="Swampthing"]Når jeg bliver voksen, vil jeg være som Klaus !!
Den er hermed delt på sociale medier.


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]


Det vil jeg fraråde på det allermest bestemte, men tak for støtten :-)
So many assholes, so few bullets

grieves
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af grieves »

Jeg sidder og hører den på arbejde, sammen med mine børn.
Vi er enige om, at det er et hit !

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="grieves"]Jeg sidder og hører den på arbejde, sammen med mine børn.
Vi er enige om, at det er et hit ![/quote]

Tak! :thumbup:
So many assholes, so few bullets


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen