Nogen der ved noget om filmmusik?

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Nogen der ved noget om filmmusik?

Indlæg af Barf »

Hej folkens

Jeg har en god kammerat, som har været igennem noget sygdom, som også har ramt ham økonomisk, og han skal have lidt opbakning.
Han er ret interesseret i filmmusik, og jeg tænkte derfor, at han skulle have noget litteratur om det.
Er der tilfældigvis nogen af jer, som kender til en god bog? Engelsk eller dansk er ligegyldigt. Han er en fremragende pianist med god musikalsk forståelse, så det må gerne gå lidt i dybden, men han gider nok ikke sidde med hele partiturer og følge med. Det skal bestemt også være en velskrevet bog med gode anekdoter og historier.

På forhånd tak,
Jonas

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nogen der ved noget om filmmusik?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Er ikke lige faldet over noget "filmmusik" men der er rat mange gode bøger her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://bogtikken.dk/group.asp?group=612 ... oup=612</a><!-- m -->

Endda til billige penge...
RoadHigh.dk

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nogen der ved noget om filmmusik?

Indlæg af Skestork Ultra »

Tag et kig her: http://www.tagg.org/teaching/mmi/filmbib.html

Jeg har ikke selv læst dem, men jeg har læst en del af Philip Tagg, og hvis han anbefaler dem, ville jeg godt turde købe dem bare på den baggrund - I hvert fald dem med titler i fed, som er strongly recommended.
Jeg ville nok gå for det 856 siders monster med titlen: Karlin, Fred; Wright, Rayburn (1990). On the Track. A Guide to contemporary film scoring

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nogen der ved noget om filmmusik?

Indlæg af Barf »

Tak for det. Jeg har fundet en bog, som har fået rosende ord med på vejen fra mange store og anerkendte medier, så den købte jeg.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen