Endnu en protestsang - musikvideo

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

Hej, så er jeg her igen :-)

Indignation og harme udgør tilsammen et brændstof, der kan skrives utrolig mange sange på. Her er den nyeste fra yours truly - igen tænkt som et indslag i debatten om folkeskolen, men denne gang lidt bredere i forhold til en regering, der ligner en skygge af sig selv, sådan kort fortalt.

Sangen er tracket søndag og mandag, mixet og mastereret tirsdag, og videoen er skudt og klippet i dag. Spred og del meget gerne!
PS. Og hvis vi endnu engang kunne holde de politiske bemærkninger ude, ville jeg blive glad - selvom jeg selv næsten kom til at begynde... :thumbup:

http://www.youtube.com/watch?v=dH9BndAdvRQ
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af AnotherDan »

Det' fedt - den stil klæ'r dig... Er det samme du har brygget solo projektet på?

Syntes vokalen er mixet lidt underligt - med lidt meget rum, men det virker ret bevist...
Bah

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="AnotherDan"]Det' fedt - den stil klæ'r dig... Er det samme du har brygget solo projektet på?

Syntes vokalen er mixet lidt underligt - med lidt meget rum, men det virker ret bevist...[/quote]

Tak for det! Hvis vokalen lyder spøjst, skyldes det sikkert en blanding af min (mangel på?) smag og det meget sene tidspunkt, hvor jeg blev færdig med mixet :-)

Med soloprojekt mener du nok duoprojekt, hvis du da ikke forveksler mig med en anden. Men nej, det er en lidt anden retning. Ikke så kontant, kan man vel sige. Vi satser på udgivelse i efteråret, og en video i løbet af foråret til at løbe det hele lidt i gang, så man kan selv forholde sig til stilen inden længe.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Sasha »

Fedt!

Er det også dig, der trakterer harpen..? (altså ikke Helle, men mundharpen!)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af K-P »

Det er du altså ikke helt dårlig til, det der.
Cogito sumere potum alterum

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Fedt!

Er det også dig, der trakterer harpen..? (altså ikke Helle, men mundharpen!)[/quote]

Ja, harpen trakterer jeg også. Min buddy, Peter Hegård, spiller elguitaren. Resten er undertegnede. Der er klippet "en smule" i bl.a. trommerne, må jeg tilstå :-D
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="K-P"]Det er du altså ikke helt dårlig til, det der.[/quote]

Takker :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]
Ja, harpen trakterer jeg også.[/quote]

Jamen, det fungerer da sådan set også meget fornuftigt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"]
Ja, harpen trakterer jeg også.[/quote]

Jamen, det fungerer da sådan set også meget fornuftigt.[/quote]

Ja, ærlig talt. Jeg kan én ting på mundharpe, og den har jeg så malket til det maksimale igennem en hel del år, efterhånden. Den har sågar været i rotation på landsdækkende radio, så ja - det fungerer ret fornuftigt :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Sasha »

Bortset fra dét med landsdækkende radio lyder det som opskriften på mit liv. Men nu har jeg jo også altid været rimelig snusfornuftig...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Bortset fra dét med landsdækkende radio lyder det som opskriften på mit liv. Men nu har jeg jo også altid været rimelig snusfornuftig...[/quote]

Det kan jeg desværre ikke prale af :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af sørendybdal »

Damn, det er fedt! Mere kant og mindre pop end det nummer, du postede sidst (som dog også var ret fedt lavet :-)). Flere af den slags, tak!
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="sørendybdal"]Damn, det er fedt! Mere kant og mindre pop end det nummer, du postede sidst (som dog også var ret fedt lavet :-)). Flere af den slags, tak![/quote]

Tak! Jeg trænger lige til et par dages studiepause, men der er mere på tegnebrættet, som virker lovende. To be continued! :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"][quote="Sasha"]Bortset fra dét med landsdækkende radio lyder det som opskriften på mit liv. Men nu har jeg jo også altid været rimelig snusfornuftig...[/quote]

Det kan jeg desværre ikke prale af :-)[/quote]

Aaarrh, nu ikke så beskeden!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"][quote="Sasha"]Bortset fra dét med landsdækkende radio lyder det som opskriften på mit liv. Men nu har jeg jo også altid været rimelig snusfornuftig...[/quote]

Det kan jeg desværre ikke prale af :-)[/quote]

Aaarrh, nu ikke så beskeden!

:-)[/quote]

Min beskedenhed vil jeg heller ikke prale af, så nu er jeg skakmat :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Sasha »

Touché!

I to træk... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Touché!

I to træk... :-)[/quote]

:clap:
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Sasha »

Bukker og takker beskedent...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Telemaster"]

Tak for det! Hvis vokalen lyder spøjst, skyldes det sikkert en blanding af min (mangel på?) smag og det meget sene tidspunkt, hvor jeg blev færdig med mixet :-)

Med soloprojekt mener du nok duoprojekt, hvis du da ikke forveksler mig med en anden. Men nej, det er en lidt anden retning. Ikke så kontant, kan man vel sige. Vi satser på udgivelse i efteråret, og en video i løbet af foråret til at løbe det hele lidt i gang, så man kan selv forholde sig til stilen inden længe.[/quote]

Det har været duo'en jeg tænkte på - bliver spændende at høre.

Vedr. vokalen, virker det til at den har fået så meget "rum" at det lyder til den ikke er en del af det samlede mix - men da resten af mixet er rimeligt velbalanceret kan det jo godt fungerer som en effekt i sig selv.
Bah

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Endnu en protestsang - musikvideo

Indlæg af Telemaster »

[quote="AnotherDan"][quote="Telemaster"]

Tak for det! Hvis vokalen lyder spøjst, skyldes det sikkert en blanding af min (mangel på?) smag og det meget sene tidspunkt, hvor jeg blev færdig med mixet :-)

Med soloprojekt mener du nok duoprojekt, hvis du da ikke forveksler mig med en anden. Men nej, det er en lidt anden retning. Ikke så kontant, kan man vel sige. Vi satser på udgivelse i efteråret, og en video i løbet af foråret til at løbe det hele lidt i gang, så man kan selv forholde sig til stilen inden længe.[/quote]

Det har været duo'en jeg tænkte på - bliver spændende at høre.

Vedr. vokalen, virker det til at den har fået så meget "rum" at det lyder til den ikke er en del af det samlede mix - men da resten af mixet er rimeligt velbalanceret kan det jo godt fungerer som en effekt i sig selv.[/quote]

Ja, det kan der måske være noget om. Der er tre vokalspor. To af dem har et slapback echo og lidt rumklang, og det ene er lidt forsinket i forhold til det andet. Det kan da godt være, at jeg skulle prøve en lidt mere tør vokallyd på næste projekt. Jeg er jo egentlig ikke spor interesseret i at mixe musik, og plejer heller ikke at gøre det, men her gav det bare mening at lave mix og mastering selv, både pga. tid og økonomi. Set i den optik mener jeg selv at være sluppet godt fra det :-) Men altså - jo, jeg kan godt se, hvad du mener!
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen