Macbook Pro Batteri levetid

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Macbook Pro Batteri levetid

Indlæg af Peter C »

Min kærestes Macbook, som hun købte for ca. et år siden, holder ikke så godt strøm, som den gjorde i starten.

Kan man gøre noget ved dette? Er den på garantien?

Hvad er normalt?

Kan man teste på nogen måde, om det er normalt?

Hvad er jeres erfaringer?

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Macbook Pro Batteri levetid

Indlæg af VilhelmNielsen »

Hvis der kun er gået et år, så spørg måske der hvor hun har købt den? Det kan være de dækker det.

Det findes et program der hedder Battery Health, der kan vise en masse statistikker om batteriet og dets effektivitet. Min Macbook's batteri har først udvist batteriproblemer her efter ca. 3 år. Det kan muligvis hjælpe hvis I kører batteriet helt dødt, og lader det helt op uden at bruge computeren.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Macbook Pro Batteri levetid

Indlæg af fortytwo »

Start med, at køre den helt død, lad den stå i minimum 8 timer, og lad den så helt op igen. Så kalibrerer i timeren der måler på batteriet.

Batterier bliver jo altså slidte af brug, men i kan da også lige tjekke, hvad computeren siger om batteriet.
Klik på æblet i øverste venstre hjørne, vælg about this mac, klik på more info, klik på system report, og på power, eller de tilsvarende danske termer, og se hvad den siger der..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Macbook Pro Batteri levetid

Indlæg af kraen »

Hvis du går i Eplehuset, så kan de teste batteriet for dig. Det tager 5-10 min, og kan fortælle, om der er noget galt med batteriet, eller om det er slid.

Men det er bestemt også en god idé at kalibrere batteriet som 42 skriver.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Macbook Pro Batteri levetid

Indlæg af Peter C »

Tak for svarene! Jeg prøver det hele! :-D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen