Ny bandside på facebook. Det er svært.

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ny bandside på facebook. Det er svært.

Indlæg af Telemaster »

Mon ikke der findes nogen derude, der har større indsigt i internettets mange charmerende blindgyder end undertegnede? Det skulle jeg mene... :-)

Jeg har lagt nogle sange fra vores kommende album ud på soundcloud.com, for derfra at linke dem til facebook. Det kan jeg så bare ikke finde ud af :-/ Det er ikke mig, men orkestrets flinke grafikerven, der har oprettet vores bandside. Om det er det, der er galt, tør jeg ikke sige, men da jeg er udnævnt til administrator af siden (eller hvad det nu hedder), burde det vel ikke være et problem?

Og så kan man tilsyneladende ikke få lov til at have en afspiller på sin bandside i facebook, før man har 5000 likes, hvilket for vores vedkommende er ret urealistisk, især inden albummet overhovedet er udkommet. Derfor ville jeg bruge løsningen med soundcloud.com. Jeg kan godt dele fra soundcloud til facebook, men så ryger linket ud på min egen side og ikke bandets, og det er jo lidt det modsatte af pointen med overhovedet at have en bandside.

Det er muligt, at det bliver nemmere, når først skiven ligger på Spotify, iTunes osv, men jeg ville altså gerne have musikken ud og arbejde lidt inden release. Hvad dælen stiller man op? Der må være nogen, der har haft samme problem før mig, tænker jeg :-)

Bandsiden er ikke offentliggjort endnu, da det jo er lidt meningsløst, inden musikken ligger der. Og jeg har ikke lyst til at uploade musikken til fx youtube og linke dertil fra siden, for det synes jeg virker lidt utjekket. Men man kan da tyvstarte med at smuglytte lidt via soundcloud, hvis man har lyst. Bandet hedder Forbandede Ungdom, og det er sgu blevet helt utrolig fedt, synes jeg - i al beskedenhed, naturligvis :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny bandside på facebook. Det er svært.

Indlæg af udepost »

Kan du ikke skifte bruger oppe i højre hjørne og sige 'use facebook as'? Det kan jeg på min side, men jeg har også selv oprettet den. Kan du ikke indsætte en bandpage app? Er det neon projektet der er færdig?

/Søren

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny bandside på facebook. Det er svært.

Indlæg af AnotherDan »

Hvis du er administrator så kan du som Søren påpeger "use facebook as" din side's navn...

Jeg linker også bare til soundcloud fra min facebook side, så laver den selv en player... Ikke en super fed en, men den virker da...

Er vi så heldige bare at få et link til soundcloud'en?
Bah

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny bandside på facebook. Det er svært.

Indlæg af Telemaster »

[quote="udepost"]Kan du ikke skifte bruger oppe i højre hjørne og sige 'use facebook as'? Det kan jeg på min side, men jeg har også selv oprettet den. Kan du ikke indsætte en bandpage app? Er det neon projektet der er færdig?

/Søren[/quote]

Det kan jeg godt, men når jeg vil dele musikken, kommer den alligevel op på min egen side. Og ja, det er samme projekt, nu med nyt navn: Forbandede Ungdom.
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny bandside på facebook. Det er svært.

Indlæg af Telemaster »

[quote="AnotherDan"]Hvis du er administrator så kan du som Søren påpeger "use facebook as" din side's navn...

Jeg linker også bare til soundcloud fra min facebook side, så laver den selv en player... Ikke en super fed en, men den virker da...

Er vi så heldige bare at få et link til soundcloud'en?[/quote]

Det var pokkers... Det kan jeg ikke lige se, at man kan. Jeg må vist prøve mig lidt frem, selvom jeg egentlig synes, jeg har set mig godt for og forsøgt alt :-/

Linket skulle være her, men ellers kan man bare søge Forbandede Ungdom på soundcloud.com:

https://soundcloud.com/forbandedeungdom

Jeg har offentliggjort seks sange, men det er sådan en slags snigpremiere, inden vi rigtig går i luften inden længe.
So many assholes, so few bullets

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny bandside på facebook. Det er svært.

Indlæg af Rasmus »

Hvis du kommer forbi mig en dag skal Jeg nok hjælpe.:-)

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny bandside på facebook. Det er svært.

Indlæg af sørendybdal »

Der lyttes, og indtil videre med tommelen opad. Og så kan jeg se, at I har en Axl Rose-coverversion med ... "Hvad var rock ´n´ roll uden mig?" ... sej sangtitel. :clap:
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny bandside på facebook. Det er svært.

Indlæg af AnotherDan »

Tommel op herfra også - god vokal...
Bah

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny bandside på facebook. Det er svært.

Indlæg af Pickles »

Du kan bruge <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.bandpage.com">www.bandpage.com</a><!-- w --> til at lave en musik-underside på en Facebook-bandprofil. Den trækker musikken fra Soundcloud.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny bandside på facebook. Det er svært.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Rasmus"]Hvis du kommer forbi mig en dag skal Jeg nok hjælpe.:-)[/quote]

Det tilbud vil jeg vældig gerne følge op på! Man kan vel dårligt tillade sig at forlange kage også, selvom det er fristende :-)
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny bandside på facebook. Det er svært.

Indlæg af Telemaster »

[quote="sørendybdal"]Der lyttes, og indtil videre med tommelen opad. Og så kan jeg se, at I har en Axl Rose-coverversion med ... "Hvad var rock ´n´ roll uden mig?" ... sej sangtitel. :clap:[/quote]

Man skal vist ikke lytte ret længe for at opdage, at inspirationen fra Guns'n'Roses er temmelig begrænset ;-) På den anden side er vi blevet sammenlignet med så relativt forskellige navne som Elvis Costello, U2 og Beatles, alt imens jeg gik og troede, at inspirationen var fortrinsvis amerikansk, så hvad ved jeg :-) Men tak for det med tommelen!
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny bandside på facebook. Det er svært.

Indlæg af Telemaster »

[quote="Pickles"]Du kan bruge <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bandpage.com">http://www.bandpage.com</a><!-- m --> til at lave en musik-underside på en Facebook-bandprofil. Den trækker musikken fra Soundcloud.[/quote]

Aha. Interessant! Det vil jeg forsøge mig med, hvis jeg ikke får soundcloud til at fungere. Tak!
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny bandside på facebook. Det er svært.

Indlæg af Telemaster »

[quote="AnotherDan"]Tommel op herfra også - god vokal...[/quote]
Mange tak! Jeg har ikke sådan rigtig sunget originalmusik før, så det er fedt at høre!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny bandside på facebook. Det er svært.

Indlæg af GodSpeedDK »

ReverbNation kan det samme, og fungerer udmærket på vores side. Jeg dog ikke prale af at kunne huske hvordan jeg gjorde, men når jeg kunne finde ud af det, kan du også :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny bandside på facebook. Det er svært.

Indlæg af Telemaster »

[quote="GodSpeedDK"]ReverbNation kan det samme, og fungerer udmærket på vores side. Jeg dog ikke prale af at kunne huske hvordan jeg gjorde, men når jeg kunne finde ud af det, kan du også :) [/quote]

Hæhæ, du har en pointe! :-)
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen