feedback på noget hegn

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: feedback på noget hegn

Indlæg af AnotherDan »

Smid det på dropbox istedet, tror få gider hente en zip for at pakke den ud for at lytte til noget demo lyd...

Til sangene. Masser af potientiale.
Du er stadig ovre i din mastodon inspirations kilde right?
Nogle rigtig fede guitar riff's du får smidt afsted - selvom noget af det bliver noget rodet - men det gør mastodon også fra tid til anden så det er jo nok meget godt ramt, hehe...
Bah

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: feedback på noget hegn

Indlæg af andkrup »

min første indskydelse ved Aske, var at introriffet lovede noget andet end den undertrykte tool-atmosfære der er i resten af sangen.

første tanke ved den anden (Sjæler), var at det ville være rart hvis vi guitarister kunne sætte os over vores eget instrument (hér projicerer jeg selvfølgeligt kraftigt :) )
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: feedback på noget hegn

Indlæg af Dannyboy »

[quote="AnotherDan"]Smid det på dropbox istedet, tror få gider hente en zip for at pakke den ud for at lytte til noget demo lyd...

Til sangene. Masser af potientiale.
Du er stadig ovre i din mastodon inspirations kilde right?
Nogle rigtig fede guitar riff's du får smidt afsted - selvom noget af det bliver noget rodet - men det gør mastodon også fra tid til anden så det er jo nok meget godt ramt, hehe...[/quote]

Jeg er igang med at installere, men ka ikke lige finde ud af det grundet promillen. Ordner det i morgen.

[quote="andkrup"]min første indskydelse ved Aske, var at introriffet lovede noget andet end den undertrykte tool-atmosfære der er i resten af sangen.

første tanke ved den anden (Sjæler), var at det ville være rart hvis vi guitarister kunne sætte os over vores eget instrument (hér projicerer jeg selvfølgeligt kraftigt :) )[/quote]

Cool :) Men hvad mener du ?

EDIT: Det er da ikke specielt guitar-agtigt er det det? :/ Jeez, jeg har haft det her i hovedet hele ugen. rart med nye ører

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: feedback på noget hegn

Indlæg af andkrup »

hehe - jeg tænkte at det måske ville være en mere effektiv sjæler, hvis der ikke var så meget guitar i sangen :)

jeg projicerer fordi jeg selv er tilbøjelig til at smide for meget guitar på sange
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: feedback på noget hegn

Indlæg af Dannyboy »

[quote="andkrup"]hehe - jeg tænkte at det måske ville være en mere effektiv sjæler, hvis der ikke var så meget guitar i sangen :)

jeg projicerer fordi jeg selv er tilbøjelig til at smide for meget guitar på sange[/quote]

Haa, ja det sidste ku jeg godt regne ud. Jeg har bare svaært ved at høre for megetr guitar tror jeg

EDIT: Hvornår er det flæsk off? Jeg er hundesulten

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: feedback på noget hegn

Indlæg af Barf »

Jeg synes bestemt også der er masser af potentiale i sangene. Ved ikke hvor jeg skal placere dem genremæssigt (ikke at de nødvendigvis SKAL det), men jeg får masser af tanker om Stone Temple Pilots når jeg hører det.

I forhold til det med at det kan blive rodet, så kan jeg måske godt være enig. Jeg er tilpas meget en "pop-dreng" til at jeg gerne vil have noget nemt og genkendeligt i den slags musik. Et fedt, ligetil 4/4-dels stykke i det første nummer ville fx binde det hele meget bedre sammen imo. Og jeg synes ikke det går ud over sangens integritet og bliver for mainstream, bare fordi det måske holder på nogle flere lyttere i lidt længere tid.

Men du spiller fedt og har nogle fede idéer :)

Mht. flæsk-off, så er der jo altid fredag d. 3/9 her i Århus, hvis du er meget sulten ;)

Mvh Jonas

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: feedback på noget hegn

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Barf"]Jeg synes bestemt også der er masser af potentiale i sangene. Ved ikke hvor jeg skal placere dem genremæssigt (ikke at de nødvendigvis SKAL det), men jeg får masser af tanker om Stone Temple Pilots når jeg hører det.

I forhold til det med at det kan blive rodet, så kan jeg måske godt være enig. Jeg er tilpas meget en "pop-dreng" til at jeg gerne vil have noget nemt og genkendeligt i den slags musik. Et fedt, ligetil 4/4-dels stykke i det første nummer ville fx binde det hele meget bedre sammen imo. Og jeg synes ikke det går ud over sangens integritet og bliver for mainstream, bare fordi det måske holder på nogle flere lyttere i lidt længere tid.

Men du spiller fedt og har nogle fede idéer :)

Mht. flæsk-off, så er der jo altid fredag d. 3/9 her i Århus, hvis du er meget sulten ;)

Mvh Jonas[/quote]

Haha ;) Der er sgu lidt for langt til Århus desværre.. Fedt med noget kritik. Jeg synes noget af det fede ved numrene er at de er så skæve rent rytmisk. Men altså jeg hører jo også ret meget Opeth mfl som rytmisk gør mange af de samme ting. Men jeg hører hvad du siger og tager det til efterretning når jeg kommer tilbage til det om et par dage. Skal lige lægge det lidt fra mig nu tror jeg

.. I øvrigt ændrer det hele sig jo sikkert helt vildt når først vokalen kommer på. Men primært formmæssigt tror jeg

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: feedback på noget hegn

Indlæg af Pickles »

Jeg kan bedst lide sjæler-nummeret. Der fungerer skiftet mellem stille vers og omkvæd bedst, og soloen er meget bedre. Slutningen er dog for lang, og du kunne generelt godt komprimere nummeret til 4-5 minutter, der er ikke helt stof nok til så langt et nummer, selvom det er fedt. I den anden sang synes jeg også at der er for mange gentagelser - hvad med et nyt stykke eller en variation af omkvædet?

Og så skal der absolut ikke skæres ned på det skæve eller kontrasterne efter min mening.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: feedback på noget hegn

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Pickles"]Jeg kan bedst lide sjæler-nummeret. Der fungerer skiftet mellem stille vers og omkvæd bedst, og soloen er meget bedre. Slutningen er dog for lang, og du kunne generelt godt komprimere nummeret til 4-5 minutter, der er ikke helt stof nok til så langt et nummer, selvom det er fedt. I den anden sang synes jeg også at der er for mange gentagelser - hvad med et nyt stykke eller en variation af omkvædet?

Og så skal der absolut ikke skæres ned på det skæve eller kontrasterne efter min mening.[/quote]

Hey Barf, tak for feedback. Soloerne kan du ikke regne med. De stresser helt vildt begge to og er langt fra fede nok - skal begge laves om (der er også alt for mange overbends, fejl osv.) Lead guitaren i sjæleren, samme guitar som senere spiller den høje del af outro-riffet, skal også ned i volume.

Slutningen af sjæleren skal som jeg også skrev tidligere, selvfølgelig fades og slet ikke være så lang. Der skal være flydevokaler ovenpå som starter efter nogle rundgange. Umiddelbart tror jeg også der skal være en form for groovy trommesolo nedenunder som går mere og mere amok inden fade.

Det andet nummer går generelt bare for hurtigt og skal spilles helt om. Den dybe guitar i omkvædet mudrer helt vildt, så den skal også lige eq'es. Det er klart en mulighed med en variation af omkvædet, det har jeg faktisk selv tænkt på. Det blir hurtigt kedeligt at høre på. Men igen, husk på at der ikke er vokaler på endnu. De gør altså virkelig meget ved det samlede billede

.. men tak for inputs. Rart med nye ører når man går kold i tingene

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: feedback på noget hegn

Indlæg af Barf »

Det er nu ikke mig der kommenterer det du ovenstående har citeret, bare lige for en god ordens skyld.

Men selv tak. Kender kun alt for godt til det med at lytte sig døv på nogle små ting, og så glemmer man meget hurtigt at lytte efter det der faktisk er vigtigt.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: feedback på noget hegn

Indlæg af Dannyboy »

Jeg mente også Pickles ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen