Ny demo fra jump (skamløs promovering)

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ny demo fra jump (skamløs promovering)

Indlæg af Smittefar »

Hey

Jeg tænkte, I skulle være nogen af de første til at høre det. I kan glæde jer til numrene: Get Lucky, 99 Luftballons, Indianer, 9 to 5, Bambi på glatis, Den lille løgn og Never played the bass.

[youtube]ZuPL2IeTLmY[/youtube]

Men nu er vi jo på et grej-/musikerforum, så I skal da også lige høre, hvordan og med hvad det er optaget:

Det er indspillet live ... i øvelokalet ... af to omgange.

Vi havde sat os for at indspille det hele på vores Mackie DL1608 mixer i løbet af en øver, men vores sangerinde var meget forkølet, så vi lod være med at indspille sangen i den omgang. Al musik er indspillet i et take på vores Mackie-mixer, og vi har blot optaget main out (Der kan så ikke mixes efterfølgende). Så vi indspillede en bid, lyttede på mixet, korrigerede mixet, indspillede igen etc. På den måde fik vi indspillet 7 numre (uden sang) på ca. 3 timer. Alt er blevet indspillet med vores standard live setup (de samme mikrofoner og så videre).

I går mødtes sangerinden så op i øvelokalet, og vi indspillede så sangen. Sangen er indspillet med sangerindens Shure KSM9 direkte i mit M-Audio FastTrack C600 lydkort, og så er sangen mixet sammen med backingtracksne i reaper. I reaper er brugte vi de indbyggede plugins (reaEQ og reaComp) sammen med de gratis plugins fra Variety of Sound (NastyVCS, NastyDLA, FerricTDS, EpicVerb, ThrillSeekerXTC, ThrillSeekerLA) og den gratis TLS Pocket limiter.

Til sidst er der lagt lidt still billeder på videoen.
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny demo fra jump (skamløs promovering)

Indlæg af MacG »

Det lyder sgu fedt, Smit! You´re pretty funky for a white boy, og resten spiller også godt til. Det gad jeg godt feste til!

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny demo fra jump (skamløs promovering)

Indlæg af GuitaRasmus »

Det er I sgu sluppet meget godt fra - I spiller godt, og har udviklet jer meget siden sidste demo. :)

Der er dog nogle ting der skærer mig lidt i ørerne;

1) Guitaren er for høj, eller for komprimeret. Det lyder som om der er rigtig meget compressor på (det ved jeg jo også at du godt kan lide), men den lyder næsten syntetisk.

2) Jeg tror det ville klæde demoen at sangerinden gav den et skud mere. Hun lyder lidt... Mærkelig. Der er en voldsom vibrato rundt omkring (lyder næsten som om hun er nervøs?) og en til tider noget overdrevet artikulation af teksten.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny demo fra jump (skamløs promovering)

Indlæg af Smittefar »

Hey - Tak for tilbagemeldingene.

Rasmus - En guitar er aldrig for høj, og den er heller aldrig for komprimeret :P Den der hammervibrato er en del af sangerindens charme. Den følger med i pakken, og den er ikke sådan at komme af med :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny demo fra jump (skamløs promovering)

Indlæg af Barf »

Jeg synes sgu også, at det er meget fedt. Og lækkert med lidt inspiration til, hvad man bruge sådan en Mackie til, for os som også er storforelskede i den.

Om guitaren er for høj, ved jeg ikke, men jeg kunne sagtens bruge noget mere klaver. Meget af musikken er guitarbåret, også selvom det er numre, hvor klaveret sagtens kunne fulde mere. "Den Lille Løgn" er et godt eksempel på en sang, hvor jeg synes klaveret kommer godt med og fylder.

Og skal vi ikke have lidt kor fra jer andre? :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny demo fra jump (skamløs promovering)

Indlæg af Smittefar »

Jeg plejer faktisk at synge kor - men det plejer også at kræve mere end eet take, hvis det skal lyde sådan rigtig godt. Det havde vi ikke lige tid til.
Modded guitars were crap right out of the factory

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny demo fra jump (skamløs promovering)

Indlæg af Lause »

Er egentlig generelt enig med GuitarRasmus. Optagelserne er måske lidt for "polerede"?


Men det her kan vel klassificeres som "super-balle"?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Ny demo fra jump (skamløs promovering)

Indlæg af Smittefar »

Super-Balle - Det kan vi godt lide :)

Jeg synes også, det er fedt, at du ligefrem kalder optagelserne 'for polerede', da det jo 'stort set' bare er main out fra mixeren :P
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Ny demo fra jump (skamløs promovering)

Indlæg af kraen »

Jeg må sige, at jeg synes der er for lidt keys, og det lyder som om sangeren er plastret ovenpå mixet.

Og så har jeg det generelt svært med sange, der bliver transponeret. Get Lucky mister alt det fede, når den i jeres tilfælde bliver transponeret en lille terts op. Den skal altså helst synges af en mand, der går i falset.

De andre numre er fede, og det er en okay demo, som I langt hen ad vejen godt kan være tilfredse med.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen