Anbefaling af mics til trommer - HURTIG HJÆLP SØGES!

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Anbefaling af mics til trommer - HURTIG HJÆLP SØGES!

Indlæg af DarkoPage »

Hey freaks!

Jeg står i den situation at jeg skal ud og spille på lørdag, så derfor skal jeg rimelig hurtigt ud og anskaffe mig nogle trommemikrofoner, da vi i bandet har solgt det sæt vi havde før, simpelthen fordi vi ikke brugte alle mikrofonerne alligevel.

Vi tænker at vi gerne vil mic'e trommerne op med 4 mikronfoner, da det har fungeret godt for os før. 2 overheads, som får det meste/hele af trommesættet med (http://cdn.recordinghacks.com/images/bl ... derman.jpg) og så en mikrofon på henholdsvis stortrommen og lilletrommen eller hi-hatten.

Det skal som altid være godt til prisen og det skal være i den billigere ende.

Til stortromme tænker jeg umiddelbart Shure Beta 52A og til lilletromme/hihat SM57. Er der andet der er værd at kigge på? Helst ikke meget dyrere.

Men det er ved overheads'ene at jeg kommer til kort. Kan det lade sig gøre at finde noget til 1500-2000? Det behøver ikke at være vildt godt, bare brugbart.

På forhånd, tak!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefaling af mics til trommer - HURTIG HJÆLP SØGES!

Indlæg af Smittefar »

Vores trommeslager er vist efterhånden stort set gået over til at bruge Audix mikrofoner. Han har vist ikke skiftet BD micen til Audix D6 endnu, men han er utroligt glad for Audix i5 på lilletromme (lyden beskrives som en virkelig lækkert EQet SM57) og bruger også nogle bittesmå audix overheads.
Modded guitars were crap right out of the factory

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Anbefaling af mics til trommer - HURTIG HJÆLP SØGES!

Indlæg af DarkoPage »

Mange tak for tippet! Det ser jo ud til at være i vores prisleje, så jeg prøver lige at tjekke det ud.

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefaling af mics til trommer - HURTIG HJÆLP SØGES!

Indlæg af Lause »

Beta52 og Sm57 er klassikere.. Jeg er personligt mere vild med B52 end Audix D6.

Hvad er budgettet? Der er nemlig to AKG C451 med CK1 kapsel på lydmaskinen.dk til 2500.-, hvilket må siges at være en ret god pris..


Ellers er Audio Technica AT-2020 mikrofoner ret lækre (og billige). SE Electronics SE1-a er også billige og lækre...

Jeg har selv 3 styks Line Audio CM3 mikrofoner som i flere sammenhænge er blevet sammenlignet med KM184. CM3'erne koster omkring 1000.- hos 4Sound..


Mvh

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Anbefaling af mics til trommer - HURTIG HJÆLP SØGES!

Indlæg af DarkoPage »

Mange tak for foreslagene... Havde vi haft længere tid, havde jeg helt sikkert tjekket noget mere ud, men vi skulle virkelig bruge det ASAP, så valget faldt på dette sæt: http://www.thomann.de/dk/audix_dpquad.htm

Det ser så dejligt overskueligt ud, når det kommer i en kasse med de holdere man skal bruge und alles.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefaling af mics til trommer - HURTIG HJÆLP SØGES!

Indlæg af Smittefar »

Det er sgu også et fedt sæt - håber du bliver glad for dem.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen