Mika Vandborg - 2010

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Mika Vandborg - 2010

Indlæg af Anonym »

Så er hans nye solo-album på gaden.

Man kan lytte på nummeret "Sleeping With the Enemy" på:

<a href="http://www.myspace.com/mikavandborg" rel="nofollow">http://www.myspace.com/mikavandborg</a>

"I just finished my second solo album called "MIKA VANDBORG - 2010". It's with a lot of talented singers and musicians. One of the songs from the album "2010" you can hear here on my myspace is with Mads Langer and Justin Hawkins (Darkness) and the songs called "Sleeping With the Enemy". Also on this album, like the first, every song is featuring a new singer. This time they are: Allan Vegenfeldt, Mark Linn, Frank Ziyanak, Dicte, Gypsies, Nikolaj Christensen, Henrik Hall & Usmifka (Bulgarian style Choir), Per Møller, Morten Woods, Vincent Van Go Go and I sing one myself. Drummers are Laust Sonne, Jesper Lind, Mads Michelsen, Thomas Duus, Janus Nevel. Bass players are Lennart Ginman, Allan Villadsen, Nis Tyrrestrup, Jens Simonsen, Kristian Kold. Keys and Organ are Mikkel Damgaard, Palle Hjorth, Morten Buchholtz.

Læs mere: <a href="http://www.myspace.com/mikavandborg#ixzz0x8Qk3GkX" rel="nofollow">http://www.myspace.com/mikavandborg#ixzz0x8Qk3GkX</a>
"

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af Christian Mogensen »

HA!! HURRA!! Jeg synes nummeret er super-fedt, og glæder mig helt vildt til albummet!!!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af Smittefar »

Jeg har hans sidste album, og det var også fedt, så der skal lige nærlyttes på dette.
Modded guitars were crap right out of the factory


Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af Barf »

Det skal bestemt erhverves (har også haft det "Under The Sun" på ønskelisten i noget tid nu). Første nummer synes jeg er ganske fint, selvom jeg ikke er helt vild med trommelyden dog. Til gengæld spiller Mika fedt og Mads Langer er jo inderst inde en rockdreng, han synger fantastisk!

Edit: Men er det ham Justin Hawkins der spiller soloen (den første, midt i nummeret)? Det lyder umiddelbart ikke som noget jeg forbinder med Mika Vandborg, men det er sgu rigtig fedt.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af kraen »

Fedt line-up! Skal da helt sikkert tjekkes ud, når den lander på hylderne.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af Sasha »

Er det kun mig, der - som en stor, stor fan af Mika gennem snart 25 år - synes at det ved første gennemlyt er sådan lidt... ja, i ved nok - måske ikke SÅ interessant igen? Jeg synes, man har hørt ham spille langt mere "interesting stuff" i andre sammenhænge. Men jeg skal da klart have hans album, når det kommer. Det kan ikke være anderledes. Man kunne jo håbe på, at den første single ikke nødvendigvis er det fedeste nummer på pladen. Det ville i givet fald ikke være første gang i verdenshistorien...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af AnotherDan »

Jeg syntes det nummeret med Mads Langer er super fedt... Glæder mig til pladen
Bah

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af Sasha »

<a href="http://mikavandborg.dk/Live_Concerts.html" rel="nofollow">http://mikavandborg.dk/Live_Concerts.html</a>

Hmm... kunne se ud som, om der endelig er noget, man gider at høre i Svendborg.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Jeg synes godt nok det lyder som om, de prøver at få smæk på uden rigtigt at få det? Her snakker jeg "Sleeping With The Enemy". For det første er den der elektroniske lille-tromme helt forfærdelig, og tromme lyden er da også noget rod. Så irriterer det mig også at Mads Langer, som ellers synger skide fedt, ikke synger enemæææ hver gang i omkvædet, istedet for enemiii. Men Mika spiller godt, og det er da også et fint nummer, produktionen er bare ikke så fed IMO.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af Sasha »

Det kan være, at nummeret i virkeligheden hedder "Sleeping with the enema" ?

- now, that would be quite kinky!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af Anonym »

Han synger med meget dansk accent i det hele taget.

Men ærligt talt - det er generelt kun danskere, der bitcher over, at andre danskere lyder som danskere. Jeg har endnu ikke mødt en engelsktalende person, der har kommenteret på accenten i diverse musik med danske sangere.

Hellere den danske accent end en påtaget accent, der alligevel aldrig holder ...

Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af Down »

[quote="Kaptajn Kropp"]Jeg synes godt nok det lyder som om, de prøver at få smæk på uden rigtigt at få det? Her snakker jeg "Sleeping With The Enemy". For det første er den der elektroniske lille-tromme helt forfærdelig, og tromme lyden er da også noget rod. Så irriterer det mig også at Mads Langer, som ellers synger skide fedt, ikke synger enemæææ hver gang i omkvædet, istedet for enemiii. Men Mika spiller godt, og det er da også et fint nummer, produktionen er bare ikke så fed IMO.[/quote]

På tc's hjemmeside har jeg for længe siden set et klip, hvor Mika tester en Nova Repeater under indspilningen af singlen. Der synger han enemæææææ... Det lyder i mine ører langt federe og der er lidt flere nosser i den "tidlige version". Ved godt det er svært at sammenligne det færdige resultat med den pågældende video, men alligevel.
Ain't found a way to kill me yet....

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rasmus"]Jeg er en fanboi![/quote]

Fix'd.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af ChristianB »

Jeg er faktisk lidt skuffet over "Sleeping With The Enemy". Jeg så også Mika's Nova Repeater video for en stykke tid siden, og synes den del man hørte af den gamle version var væsentlig federe en den endelige.

Til gengæld er jeg meget imponeret over det andet nummer på myspace siden - "There's a last time for everything" med Mark Linn og Laust Sonne. Jeg har aldrig hørt om Mark Linn før men hvor synger han dog fedt!
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af Rasmus »

[quote="fortytwo"][quote="Rasmus"]Jeg er en fanboi![/quote]

Fix'd.. ;) [/quote]

jeg svarer ikke igen, fordi du er større end mig...

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Er det kun mig, der - som en stor, stor fan af Mika gennem snart 25 år - synes at det ved første gennemlyt er sådan lidt... ja, i ved nok - måske ikke SÅ interessant igen? Jeg synes, man har hørt ham spille langt mere "interesting stuff" i andre sammenhænge. Men jeg skal da klart have hans album, når det kommer. Det kan ikke være anderledes. Man kunne jo håbe på, at den første single ikke nødvendigvis er det fedeste nummer på pladen. Det ville i givet fald ikke være første gang i verdenshistorien...[/quote]

Jeg er enig Søren, men jeg tror og håber at pladen er mere interessant end de 2 første numre man kan lytte til på myspace!

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af Pickles »

Jeg bryder mig ikke om det, og produktionen på begge numre er jo forfærdelig (det kan jo til dels skyldes Myspace) - burde sådan en guitarhelt ikke have en sejere guitarlyd?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af Sasha »

Jeg lovede lige Mika at hjælpe ham med at sprede følgende invitation:

Kære alle

Så kom dagen endelig hvor min nye plade kom i handel.
Jeg er stolt af pladen og synes den er vellykket med en masse fantastiske gæstemusikere og sangere. For dem som vil købe pladen fysisk er der lidt ekstra da jeg har taget polaroid fotos af alle (60) medvirkende, det er blevet til en stor plakat som er i CD coveret.

Der er release party på torsdag 21.10.10 i København på Drop Inn kl. 20.00 Vi spiller en håndfuld sange fra pladen og der kommer gæster og synger; bl.a Dicte, Mads Langer, Usmifka m.fl.

Du er velkommen til at videresende denne mail, hvis du har venner der kan lide noget rock!

kh

Mika Vandborg

<a href="http://www.mikavandborg.dk" rel="nofollow">http://www.mikavandborg.dk</a>
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
magicpants
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mika Vandborg - 2010

Indlæg af magicpants »

Ja det glæder jeg mig meget til.
Som bonus info, så spiller jeg bagefter Mika med Hellborn, Møllerhøj og Palle Klok. Det er blandet balle fra den gode skuffe. Hendrix, Stones, John Mayer, Al Green og deslige.
Så I kan opleve at gå lige fra én guitargud til... to skaldede mænd på strat og tele... og så er der dejlige Ale og Weissbier på Drop Inn

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen