App ikke kompatibel med smartphone

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af Barf »

Hej venner

Jeg har en ganske dårlig Samsung smartphone, og på den kunne jeg enormt godt tænke mig at have mit nye universitets app. Ja, det er nærmest nødvendigt. Men jeg kan ikke få lov til at installere app'en, da "min enhed ikke er kompatibel med denne version"
Jeg har nu undersøgt lidt, og min telefon har vist android version 2.3.6, og der er ingen opdateringer tilgængelige, når jeg prøver at opdatere telefonen.

Hvad dælan gør man så?

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af Odgaard »

Køber en nyere. Sorry.
Jeg ved ikke, om der er noget at vinde ved at roote din tlf.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af Barf »

Nej nej nej, seriøst? Er en kun 2 år gammel smartphone allerede for gammel?

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af Odgaard »

Hvilken model er det? Umiddelbart vil jeg gætte på, selve modellen er ældre end to år, hvis den ikke kan opgraderes til nyere styresystem end 2.3.6.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af Barf »

Det er en Samsung Galaxy Wonder, tror jeg nok, og den er helt sikkert mere end to år gammel. Men hvorfor er det ikke muligt at opdatere til en nyere version på den telefon? Jeg kan ikke se, hvorfor den skal være begrænset til 2.3.6, med mindre det er for at tvinge os købere til at bruge penge på en ny model. Som sikkert også bliver for gammel om ganske få år...

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af Odgaard »

Derudover, tror jeg også, det er for at sikre, at nyere telefoner får indhold, der gør brug af nyere telefoners øgede kunnen/kraft/eller hvad man vil kalde det.
Som udvikler er der f.eks (stor) forskel på, hvad der er muligt i 2.2 og 2.3 på Android.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af Barf »

Fair nok. Men er det ikke lidt mystisk, at det største universitet i Australien ikke har lavet deres app "dårlig nok" til, at alle kan være med?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Barf"]Men hvorfor er det ikke muligt at opdatere til en nyere version på den telefon? Jeg kan ikke se, hvorfor den skal være begrænset til 2.3.6, med mindre det er for at tvinge os købere til at bruge penge på en ny model. Som sikkert også bliver for gammel om ganske få år...[/quote]

Det er såmænd for at du kunne få en billigere telefon - nyere version af Android kræver nyere Hardware og dermed en dyrere telefon. Så når man køber de billige modeller er det begrænset hvor meget "smart" en smartphone er. Og nej, det ved den gennemsnitlige køber ikke.

Hvis det er nogen trøst, så har google gjort en indsats med den seneste Android for at den kan køre på langsommere og dermed billigere HW og de vil fremover forbyde producenterne at lancere nye telefoner med gamle versioner. Så engang i fremtiden vil det nok være muligt at købe en billigere telefon, der også er fremtidssikret. Indtil da er det desværre kun de dyrere modeller af smartphones, der faktisk er rigtigt smarte...

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Barf"]Fair nok. Men er det ikke lidt mystisk, at det største universitet i Australien ikke har lavet deres app "dårlig nok" til, at alle kan være med?[/quote]

Både og - det vil ofte kræve en meget stor indsats at udvikle til alle systemerne og dermed er det dyrere. Et sted skal man trække grænsen - og universiteter er med garanti vant til at størstedelen af deres "kunder" har det nyeste nye :lol:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af Smittefar »

Det er ikke bare fordi, den er dansk? Har du spurgt i universitetets support?
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af MacG »

Og Android er så fragmenteret at det er umuligt at ramme alle, der bliver stadig solgt Android-telefoner med OS-versioner der ikke kan opdateres..

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af Pickles »

Android er helt sikkert væsentligt mindre 'fragmenteret' (=at de mange, mange forskellige modeller har forskellige versioner af Android) end tidligere, og man kan sige mange ord om Samsung og at de spytter hundreder af billige modeller ud, som de ikke har tænkt sig at bruge ressourcer på at opdatere særlig længe. Men de sælger åbenbart, og det er sgu en del af gamet, at når man køber en ultra billig smartphone i dag, så skal man regne med, at den er som den er og ikke bliver opdateret i årevis.

Når det så er sagt, så kan jeg se, at der findes funktionsdygtige custom ROM'er (firmware, som nørder har bikset sammen) til Galaxy W'en med minimum Android 4.0.4. Hvis du kommer forbi København, gider jeg godt give det et skud med at installere det på telefonen. :)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Pickles"] ... det er sgu en del af gamet, at når man køber en ultra billig smartphone i dag, så skal man regne med, at den er som den er og ikke bliver opdateret i årevis.[/quote]

Netop. Og hvis ikke der eksisterede telefoner med gamle Android-versioner, så ville det være meget dyrere, at komme med i Smartphone-ræset i første omgang. Jeg tror bare ikke, at der er ret mange, der er klar over, når de køber sådan en billig smartphone, at den har begrænset funktionalitet. Og jeg ved med sikkerhed, at de ikke får det at vide i butikkerne! (Jeg hørte en sælger en gang forklare en kunde, at sådan en var "ligesom en iPhone, bare billigere"...).

Og for øvrigt tror jeg ikke, at Barf tager mod dit tilbud om hjælp i Kbh lige foreløbigt - han er vist lige flyttet til Melbourne :lol:

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af kraen »

Det er næsten for oplagt, men jeg skal nok lade være.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af Stevi »

[quote="kraen"]Det er næsten for oplagt, men jeg skal nok lade være.[/quote]
:thumbup:
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af Pickles »

Ah ja, han er jo i udlandet. :) Barf, her er et konkret råd: Hvis du vil købe en ny telefon, du vil fortsætte med Android, og budgettet er småt, så er én bestemt telefon KONGEN blandt billigere Android-telefoner for tiden: Motorolas "Moto G".
Kameraet er ikke specielt godt, men skærmen er god og højopløselig, den kører rigtig godt og den er ikke kæmpestor. Min far har købt en og er ovenud tilfreds. Den har en af de nyeste versioner af Android og skulle blive opdateret i et pænt stykke tid.

I Australien kan den fås til knap 1200 danske kroner fra ny, fx her: http://www.thegoodguys.com.au/buyonline ... ked_XT1033. Der er simpelthen ingen konkurrence ift. de billige Samsung og Sony'er.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: App ikke kompatibel med smartphone

Indlæg af Barf »

Jeg skylder vist lige at sige tak for de mange gode svar i denne tråd! Det er værdsat, skal jeg sige jer, omend det selvfølgelig er trist at måtte erkende, at der ikke rigtig er så meget andet at gøre end at købe en ny (og bedre) telefon eller leve med den forældede, jeg har nu.

Som Turtle ganske rigtigt siger, så er det ikke noget, man får at vide i butikkerne. Da jeg købte min telefon og valget stod mellem to Samsung-modeller (det var nu engang dem, vi var kommet frem til som passende muligheder), fik jeg blot at vide, at min var "hurtigere" end den anden. Det tvivler jeg nu på, da det sagtens kan tage mig 10 sekunder at få lov til rent faktisk at læse en besked, efter jeg har trykket på den...
"Man får, hvad man betaler for" viser igen sit grimme og bedrevidende ansigt :)

Nuvel, jeg må se, om der skal findes penge til en ny telefon eller ej.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen