Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af GuitaRasmus »

Hej folkens - mit festband, Hitness, har fået lavet ny demo, og vi tænkte at vi skulle prøve at lave den som en promotionvideo - det er åbenbart det nye sort. ;)

Den er igang med klipningsprocessen, og instruktøren/klipperen/kameramanden, har bedt os om at få nogle uvildige meninger om den - om der er noget der virker helt skørt, sært eller bare bør ændres, og så tænkte jeg at I kunne være behjælpelige. Der er blevet skudt en del takes, så hvis der er en scene der er helt fucked, så giv mig gerne tiden på det, og så får jeg kigget på det. Det er helt i orden hvis man synes grundideen i sådan en video er lidt latterlig - vi skulle også selv lige holde op med at grine for at få den i kassen, men der er ingen grund til at udbasunere det her - det er mere hvis man har noget rent teknisk/klippemæssigt kritik at det er brugbart. :)

Jeg ved iøvrigt godt der er lidt sync problemer - det bliver der kigget på.

Se den ( vælg HD) her:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... e=youtu.be</a><!-- m -->

Jeg kan iøvrigt give den bonusinfo at det er optaget i min skoles hjemkundskabslokale, med lidt kreativ brug af sorte tæpper og lamper. ;)

Hvis man er interesseret, kan jeg afsløre at alt synth på demoen er min Roland GR-55 der sidder på Gibsonen i videoen, og ALT guitar er POD HD500X - både den anden guitarist og jeg har brugt dem eksklusivt. Alt er indspillet live. Jeg er selv helt solgt på det digitale pjank. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af Sasha »

Måske lige rigelig kreativ brug af lamper? Jeg tror nok, at jeg ville have valgt nogle andre farver end "flæskefars-rød" og lysegrøn til opblødningslyset...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af GuitaRasmus »

Det kan godt være du har ret, men det er djævelsk svært at gøre noget ved nu, og derfor ikke super brugbar kritik. ;) Men mange tak fordi du gad se den. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af Sasha »

Ja, det kan der selvfølgelig være noget om. Beklager det "ubrugelige" islæt. Det var ellers velment - sådan "til næste gang"... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af GuitaRasmus »

Helt i orden - jeg sætter altid pris på at blive klogere. :) Jeg skal blankt indrømme at jeg ikke har for fem flade ører på lyssætning og den slags - vi gjorde hvad vi kunne med de 7 parlamper vi kunne finde der virkede.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af Sasha »

Jeg vil så til gengæld sige, at selv om jeg ikke har for fem flade forstand på popmusik og sår´n - så synes jeg faktisk, at I spiller ret godt, sådan som jeg lige kan vurdere det.

:-)

Og det er vel ikke det værste, folk kan tænke efter at have set jeres video?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af GuitaRasmus »

Tak skal du have - det er altid rart at høre. Vi gør os også umage. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af Sasha »

Åh, jeg be´r... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af GodSpeedDK »

Lige et par hurtige:

1) Kunne I ikke gøre det indsatte billed af jeres nydelige forsangerinde større (fra 1:12 til 1:26)? Det der foregår i baggrunden, mens hun fortæller, er ikke så væsentligt, lige i dén sekvens.

2) Jeg ved det er en balancegang, og det er sikkert anderledes for røvballemusik, end for originalmusik, men er den ikke i omegnen af 3-4 minutter for lang, den video? I vil selvfølgelig gerne vise alt hvad I kan, men mon modtageren gider sidde og glo det hele igennem? Under alle omstændigheder bør forsangerindens salgstale komme noget tidligere, så den utålmodige seer ikke går glip af den.

Ellers synes jeg sgu det er ret godt arbejde, med 7 parlamper og nogle tæpper i et hjemkundskabslokale :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af Stevi »

Først vil jeg give Søren ret i at I spiller ret godt! Måske for godt? Med det mener jeg at det lyder som om I alle skal have jeres plads i lydbilledet, så man kan høre præcis hvad de to guitarer spiller hver for sig. Det er ikke specielt interessant at lytte til, men jeg er sikker på at I lyder meget bedre gennem et PA i en livesituation. Jeg synes bare at jeres lydbillede er ekstremt tørt og unødvendigt meget separeret, måske for at vise at I bare har den fedeste trommeslager/bassist/guitarist/sanger, hvem ved... Jeg er ville i hvert fald prøve at arbejde med at få smeltet lydbilledet meget mere sammen. Det virker noget uhomogent, og hvad der sikkert er optaget med hensigten om at det skulle være en enkelt og ukompliceret lyd, får i mine øre mere karakter af koldt og firkantet. Rytmeguitaren (eller hvad han er, ham på Telen) er meget tør og gennemtrængende at høre på, specielt i Take on me, der tager den helt over. Den er næsten så høj at jeg får fornemmelsen af at han er ude af takt?!

Håber det kan bruges, det rent visuelle kan jeg ikke kommentere på, jeg er vist ikke lige målgruppen :-D
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af Morten M »

Synes den holder. Stevi kan have ret i det der med lyden, - men den er akkurat hvad jeg ka' li', så om det giver i mere/mindre salg kan jeg kun gisne om.
Som den meget utålmodige seer/lytter jeg er, holdt videoen min opmærksomhed fra start til slut. Se dét er en bedrift i sig selv :lol:
Det er et godt band du har der - men kan bedre lide Volt.
Thumbs up til GR55 - de rigtige lyde på det sejeste instrument :thumbup:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af kraen »

For lang. Jeg gik i stå ved ca. 1:30

Hvis jeg var på jagt efter noget musik, så ville jeg stoppe dér, og så have dannet min mening.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af Telemaster »

Jeg er enig i, at den er for lang. Jeg ville ikke have gidet at se den færdig, hvis ikke jeg kendte nogen fra bandet. Men på den anden side er Malene jo på pletten med sin salgstale, inden man er begyndt at kede sig, og så er det vel ligegyldigt, om man gider se resten. Hvis man faktisk skal bruge et festband, er det jo meget relevant at høre lidt mere, end jeg som almindelig internetkyniker har tålmodighed til.

Kort sagt, tommel op (og jeg kan godt forstå, hvis I ind imellem havde svært ved at holde masken) :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af GuitaRasmus »

Tak for kommentarerne, og forslagene. :)

@ Godspeed: God ide med større billede af Malene - den bringer jeg videre. :)

@ Stevi: "Spiller for godt"? Det kan jeg godt leve med. ;) Nej, vi får desværre ikke rigtigt ændret på mixet, da det er noget vi har betalt os til, og jeg tror ikke han er interesseret i at lave et nyt.

@ Morten: Det her ER Volt. ;) Volt findes ikke rigtigt længere, det er de samme mennesker jeg spiller med nu i Hitness (Bassist og trommeslager undtaget, men de her er mindst lige så dygtige som de gamle!), men man kan jo ringe og hyre os, så skal vi gerne tage de hullede cowboybukser på, fyre op under et par halfstacks og tage Voltbagtæppet med - vi kan stadig spille RAWK. ;)

@ Kraen og Telemaster: Jeg kan sådan set godt følge jer, men vi tænkte at vi netop ville vise et bredt udsnit af repertoiret, derfor den lidt lange video - så længe Malene kommer på inden der er gået alt for lang tid, så kan man jo bare lade være med at se resten. :) Er det et reelt problem, eller bør den kortes meget mere ned? Jeg tænker bare at det bliver lidt jappet.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af Lasse H »

Hej Rasmus.

Er klippet til en hjemmeside? Så kunne spørgsmålet om længden måske løses ved, at i lægger det op i flere bidder.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af FunkyValle »

Jeg er enig i, at det er alt for langt. I vil simpelthen vise for meget.

Mine velmenende råd er:
- Find 2-3 numre, som I virkelig synes repræsenterer Jer og hold Jer til at vise dem i promoen, eller klip de andre ned til meget kortere sekvenser. Jeg holdt ikke til at se det hele og scrollede hurtigt igennem da der var gået 30 sec og faldt f.eks. over 2 numre med Pharrell Williams (Happy og Get Lucky, var det vist). Det ene er ihvertfald i "overskud" i en promo.
- Ind med Malenes tale allerede efter 15-20 sec og hold Jer til max 2 min i alt. Næsten alle har dannet deres indtryk af om de vil booke Jer allerede efter 30 sec af sådan en promo.

Generelt er ideen god og I gør det pissegodt. Det er svært at holde gejsten og give den gas for et publikum bestående af kun 1 kameramand. Den skal nok sælge Jer godt, også selvom den er lang.

Jeg er helt sikker på, at sådan en videopromo er vejen frem i dag. Det er ikke nok at lyde godt på en demo - det kan vi alle producere os ud af. Kunderne vil SE, om vi kan sætte gang i festen!
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af Morten M »

[quote="GuitaRasmus"]Tak for kommentarerne, og forslagene. :)


@ Morten: Det her ER Volt. ;) Volt findes ikke rigtigt længere, det er de samme mennesker jeg spiller med nu i Hitness (Bassist og trommeslager undtaget, men de her er mindst lige så dygtige som de gamle!), men man kan jo ringe og hyre os, så skal vi gerne tage de hullede cowboybukser på, fyre op under et par halfstacks og tage Voltbagtæppet med - vi kan stadig spille RAWK. ;)

[/quote]

Aha! :lol: Der kan man bare se. Det er vel også meget praktisk at holde tingene lidt adskilte, heh
Men bortset fra det. Har ikke set dette concept omkring promovideo før, så det må vel komme an på en prøve.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af Smittefar »

Kan det passe videoen er taget ned nu?

Anyways - jeg har set den et par gange, men på grund af sygdom (babys, min egen og fruens) når jeg først til at skrive et par kommentarer nu.

Jeg vil starte med at gå mod strømmen og sige, at klippet med Malene skal helt ud af videoen. Hun siger kun ting, der enten ikke interesserer mig, eller jeg vidste i forvejen (Eksempler: Det interesserer mig ikke, at hun hedder Malene, og jeg vidste godt, at i spiller til fester og bryllupper, og det står henover hele videoen, at det hedder Hitness.dk.) - Hun er smuk og dejlig, men jeg synes, den der voice-over med reklamestemme er en ægte partydræber. Jeg synes, I skal holde groovet og stemningen højt gennem hele videoen.

Når I får lavet en færdigklippet version (det ser ud til at være noget, I betaler jer fra), så sørg for at få en version, hvor der ikke står Hitness.dk nogen steder (og hvor det heller ikke bliver sagt) - Ingen af vores bookere accepterer reklamemateriale, hvor man henviser til egen hjemmeside. De har regnet ud, at for mange kunder så kontakter os direkte.

Jeg synes ligesom Stevi, at det er mixet meget 'rent' og uden den helt store livefornemmelse. Men det lyder godt, ingen tvivl om det.

Jeg synes videokvaliteten er ret fed. Jeg kan godt følge Søren i forhold til lyset, men ellers var min eneste anke, at jeg synes, det hele var lidt mørkt - Men det fungerer fedt.

Mht. længden, så kiggede jeg lige på vores egen demovideo, og den er fire minutter lang, så jeg kan jo dårligt synes, at jeres er meget for lang. Til gengæld tror jeg, at langt de fleste bestemmer sig i løbet af det første halvanden minut, så frem med de fedeste numre i starten.

Alle vores bookere har skreget på video længe, og jeg er sikker på, man ikke kan undvære det længere, hvis man vil tages bare lidt seriøst derude - Det er derfor, vi har gjort lidt ekstra i det på det sidste (Der kommer også snart et sammenklip af diverse numre fra vores seneste koncert). I den kontekst fungerer jeres video rigtig fedt, og jeg tror bestemt, at den nok skal hjælpe jer til at sælge mere.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"] Hun siger kun ting, der enten ikke interesserer mig, eller jeg vidste i forvejen (Eksempler: Det interesserer mig ikke, at hun hedder Malene, og jeg vidste godt, at i spiller til fester og bryllupper, og det står henover hele videoen, at det hedder Hitness.dk.).[/quote]

Nej, det ville ligesom på én eller anden måde virke lidt federe, hvis hun sagde noget i retning af: "Hej, jeg hedder Malene. Jeg har gennem nogle år fået opbygget mig en betragtelig narkogæld, som jeg har desperat brug for at tjene nogle kugler til at dække. Tidligere har jeg prostitueret mig for at skaffe pengene. Men her efter en alvorlig omgang klamydia og et par voldelige overfald er det heldigvis lykkedes mig at indgå en aftale med HA-inkasso om, at afdragene ikke behøver falde helt så ofte. Så nu prøver jeg altså på denne måde at narre nogle af jeres penge fra Jer."

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kritisk kigning af Promo-video ønskes.

Indlæg af Smittefar »

Det ville få mig til at hyre dem på stedet
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen