Pladespiller, hvilken?

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Pladespiller, hvilken?

Indlæg af Peter C »

Hej alle sammen,

Har efterhånde nogle plader og skal bruge en pladespiller.

Hvilken skal man have?

Og skal man så også have slaveforstærker, højtalere osv? Har lige nu monitors på værelset og så alt mit musikudstyr. Kan det klares forholdsvist billigt, bare for at komme igang?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Pladespiller, hvilken?

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan ikke råde så meget om pladespiller. Min far fandt engang en dejlig brugt gammel AKAI til mig - ikke toppen af poppen men absolut fin.

Har du en mixer eller lignende til dine monitors? Så kunne du jo bare køre pladespilleren ind på en stereokanal i mixeren (husk RIAS forstærker, hvis pladespilleren ikke har en indbygget)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Pladespiller, hvilken?

Indlæg af Pluto »

Du skal sansynligvis have en Riaa forstærker( phono amp) og der er mange fede pladespillere på markedet helt fra 1000 kr og op til + 100000 kr.
Hvad er budgettet
Sorte strater lyder bare bedst..

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pladespiller, hvilken?

Indlæg af JSThomsen »

Jeg tror jeg ville kigge lidt her:
Pladespiller
RIAA

Jeg kender ikke specifikt de to produkter, men pladespilleren minder i mistænkelig grad om en Rega og de har et fornuftigt ry.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pladespiller, hvilken?

Indlæg af Peter C »

Det du linkede til JSThomser ser fedt ud!! Prøver lige at tjekke det ud. Tak folkens!!  :rolleyes:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Pladespiller, hvilken?

Indlæg af Smittefar »

Er der ikke noget med, at du ind i mellem slår dine folder på Østerbro?

Så er det bare at droppe  ind i Top Sound http://www.topsoundhifi.dk/ - Jeg synes, han slår HiFiklubben med flere længder - både på pris og kvalitet.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pladespiller, hvilken?

Indlæg af Peter C »

Jo, i hvert fald ikke langt fra. Prøver at smutte forbi der :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pladespiller, hvilken?

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg har en Pro-Ject RPM 1.3 Genie, som jeg er mægtig glad for. Jeg valgte den bl.a. fordi den var så simpel - i bagklogskabens klare lys har jeg dog indset, at features som automatisk stop når pladen er slut, og et låg til når den ikke lige er i brug, havde været rare at have, men jeg vælger at tro på, at jeg har fået vellyd for de penge, der er sparet på "bekvemmeligheds-gøgl" :)

PS: Den spiller sammen med et stort skrummel af en HIFI-forstærker med en "phono"-indstiling (og dermed indbygget RIAA-forstærker), så jeg ved ikke, om pladespilleren også har det.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen