NOW: "That's a first!"

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

NOW: "That's a first!"

Indlæg af DarkoPage »

NTAF: I forbindelse med at jeg var ude at prøve en brugt guitar jeg ville købe, siger sælger: "Strengene skal måske bare have lidt sulfo".

That's a first!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

NOW: "That's a first!"

Indlæg af Swampthing »

0.o


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af Sasha »

Det er da blot en sindig jyde, som har gennemskuet, hvad det egentlig er, man får, når man betaler i dyre domme for Fast Fret...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af Sasha »

Det er da blot en sindig jyde, som har gennemskuet, hvad det egentlig er, man får, når man betaler i dyre domme for Fast Fret...

:)

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af Jacob »

DarkoPage skrev: NTAF: I forbindelse med at jeg var ude at prøve en brugt guitar jeg ville købe, siger sælger: "Strengene skal måske bare have lidt sulfo".

That's a first!
:D  

Der findes virkelig nogle guldkorn rundt omkring - jeg mindes et bodega-job, hvor en af stamgæsterne mente at jeg ville kunne spille markant hurtigere, hvis jeg droppede plekteret og bare puttede gaffatape rundt om højre tommelfinger. 

..og at han i øvrigt mente at jeg burde gøre noget ved min C-streng, da den i hans ører ikke stemte ordentligt .  :angel:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af Sasha »

Jeg er også kæmpefan af dét, som jeg til tider har omtalt som "musiker-folklore". Jeg prøver at huske de bedste guldkorn blandt disse hjemmestrikkede forklaringer, jeg hører her på loftskammeret. Men der er mange af dem. Den sidste, jeg lige kan huske, var en fyr, som var forbi med en forstærker, hvis fuldstændigt udbrændte udgangsrør fik den til at knalde sikringer (heldigvis!) i ét væk. Han var dog overbevist om, at hvis han satte en forlængerledning mellem stikkontakten og forstærkeren, så gjorde den det ikke nær så meget...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af Loomer »

Sasha skrev: Jeg er også kæmpefan af dét, som jeg til tider har omtalt som "musiker-folklore". Jeg prøver at huske de bedste guldkorn blandt disse hjemmestrikkede forklaringer, jeg hører her på loftskammeret. Men der er mange af dem. Den sidste, jeg lige kan huske, var en fyr, som var forbi med en forstærker, hvis fuldstændigt udbrændte udgangsrør fik den til at knalde sikringer (heldigvis!) i ét væk. Han var dog overbevist om, at hvis han satte en forlængerledning mellem stikkontakten og forstærkeren, så gjorde den det ikke nær så meget...

Not Ever Really A First: 

Musikere er tydeligvis idioter.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af Lasse H »

Jeg er i en medlidende tone blevet forklaret, at vintage G12H'ere spiller lavere end fx G12M'ere, fordi de skal håndtere mere bas, som ligsom æder af højtalerens effektkapacitet - eller noget i den dur...

Jeg er også blevet forklaret, at mine rør skal køle ned, inden jeg afbryder forstærkeren, for så holder de længere... helst ca. 10min.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af k_50 »

NTAF: Der var en sanger i går, som pointerede, at det hele da lød meget bedre, da jeg havde mine egne trommer med på job, end det gør med dem, der står i øveren. Det er alligevel første gang, sådan en har givet udtryk for at bemærke andet ved min lyd, end hvor høj den er ...
Last edited by k_50 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af GodSpeedDK »

DarkoPage skrev: NTAF: I forbindelse med at jeg var ude at prøve en brugt guitar jeg ville købe, siger sælger: "Strengene skal måske bare have lidt sulfo".

That's a first!
Mon ikke bare det er det gamle cowboy-trick for bassister, med at koge sine gamle strenge, så de igen kommer til at lyde som nye, der har været nogle lettere upålidelige og inkonsekvente led igennem, for at ende op i, at hvis man bare vasker sine strenge i noget affedtende, så spiller de som en drøm igen bagefter? 

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af Sasha »

Hørte lige en ny til samlingen:

"2x10-comboer har mere gain end 1x12-comboer!"

Hmm, så lærte man dét...

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af Kallum »

2 x 10 = 20
1 x 12 = 12
20 > 12
hvis man skruer op på 20 får man mere gain end hvis man skruer ned på 12, just saying..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af Smittefar »

Like
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

NOW: "That's a first!"

Indlæg af IkkeMig »

Jeg synes, vi skal slette Kallums indlæg. Ellers bliver han bare citeret for det der en dag, for at bevise at en 2x10 spiller højest...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af Sasha »

Kallum skrev: 2 x 10 = 20
1 x 12 = 12
20 > 12
hvis man skruer op på 20 får man mere gain end hvis man skruer ned på 12, just saying..
- Aaarh, silly me!

Hvorfor havde jeg dog ikke regnet ud, at det selvfølgelig er sådan, tingene hænger sammen...

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af Odgaard »

NTAF:

"...There are two pickups on this guitar, they are humbucking and sound great from the moment you plug it in. They really kick in the second you start playing, and don't need to warm up."

Sådan en guitar skal jeg da ha'!

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af Kallum »

Ja, det lyder da noget mere smart end de almindelige humbuckere.. Fuck jeg hader at skulle vente 20 minutter fra jeg tænder guitaren til den spiller ordentligt.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af Odgaard »

Det kan jo være, der er tale om aktive pickupper, der lige skal tage et ordentligt sug på 9v batteriet, før de gider reagere. Hvad ved jeg om aktive pickupper :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: NOW: "That's a first!"

Indlæg af Sasha »

NTK1: Jeg er stor, stor fan af kombinationen af musiker og "tør det selv-håndværker"..! Dette er en nærmest uudtømmelig kilde til alt fra let hovedrysten til rendyrket forfærdelse over menneskets ukuelige dårskab og mindst ligeså ukuelige tro på egne evner.

NTAF: Har i dag haft besøg af en forstærker-top, som består af forstærker-delen fra en Marshall-combo og så - en ikke alt for elegant, men dog - en kasse, som forstærkerens ejermand selv har snedkereret sammen. Tilsyneladende er den så snedkereret sammen, mens forstærkeren har været inde i kassen. For der er det lille aberdabei, at forstærkerens indmad ikke kan pilles ud af kassen igen... :huh:

Now, that´s really quite impressive!
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen