Foo Fighters' Sonic Highways-serie

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Foo Fighters' Sonic Highways-serie

Indlæg af Barf »

Er der andre end mig, der har fået set et afsnit eller fem på DR3? Jeg mener, det er mandag aften klokken 23, Foo Fighters' rejse gennem otte amerikanske byer, hvor de indspiller et nummer i hver by i et legendarisk studie til deres nyeste album, kan ses.

Nu er jeg nok en anelse hjerneskadet, når det kommer til dokumentarfilm, og jeg kan sige mange pæne ting om Dave Grohl, men en dygtig dokumentarist er han altså ikke. Selv Sound City, som havde rigtig gode forudsætninger, endte med at blive en kedelig, retningsløs omgang pludder-pladder om gamle dage og bedre tider. Og det samme gælder for Sonic Highways. En rigtig god idé, masser af fed musik, kultur og historie at tage fat på, men så munder det ud i endnu et selvrealiseringsprojekt for Hr. Grohl.

Det skal dog siges, at afsnittet fra i går om Los Angeles, men som så handlede om Rancho de la Luna og hele Desert-scenen, faktisk var det klart bedste afsnit indtil videre. Det kan ses her: http://www.dr.dk/tv/soeg/sonic%20highways

Nå, har andre af jer set det, og hvad synes I om det?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Foo Fighters' Sonic Highways-serie

Indlæg af Sasha »

Så afsnittet om Sound City og konkluderede ret hurtigt (igen, igen), at jeg vist bare ikke er den store Foo Fighters-fan...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Foo Fighters' Sonic Highways-serie

Indlæg af efrandsen »

Jeg kan faktisk godt li' det. Jovist, bliver de måske lige rigeligt overfladiske, når man kun har 50-55 min til hver by, men overordnet, så synes jeg det er meget fint. Bevares, det er ikke de bedste dokumentarer jeg har set, men jeg glæder mig da til at se dem. Nu kan jeg også ret godt li' Foo Fighters [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Foo Fighters' Sonic Highways-serie

Indlæg af Barf »

Jeg synes som sådan også om konceptet, og (næsten) alt, der kan fortælle om musik og kultur, er en god ting, men jeg synes godt nok, at 'Sonic Highways' sætter sig mellem de famøse to stole. Man kommer i tvivl, om man ser et program om den musikscene, netop den givne by er kendt for, eller om det er et fanprogram, der fortæller lidt om Dave Grohls musikalske præferencer. Og så ender det med at blive ingen af delene. Lidt synd.

Men altså, sammenlignet med så meget andet i flimmerkassen, er det bestemt ikke spild af tid :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen