Youtube laver pjatrøv med mig

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Youtube laver pjatrøv med mig

Indlæg af GodSpeedDK »

Selv Google må give fortabt, så nu prøver jeg her: 

Youtube laver pjatrøv med mig :(  

Det startede for en uge eller to siden med, at nogle (de fleste) videoer i Youtube bare havde sort skærm, men lyden var der stadig. Det kunne så omgåes ved at reloade siden, genstarte browseren, eller nogen gange genstarte hele computeren. 
Men nu er det helt skidt; stort set alle videoer (mindst 9 ud af 10, i alle kategorier, Vevo, videoer jeg selv har lagt op, kanaler, the load) har sort skærm, og så er det som om lyden fra hele videoen først bliver afspillet i et kort "burst", til sidst i videoen (sekundtælleren kører ikke, men det sker efter 3 min., ved en video på 3 min.). Alt imens det dér "regnbuefarvede hjul" kører derudaf, hvor der bare skulle have været en helt almindelig cursor-pil. 
Hvis jeg afspiller en (Youtube-)video direkte fra f.eks. Facebook, så er der ingen problemer; det er på selve youtube.com, at det ikke virker. 

Friske typer kunne finde på at indvende, at det måske var Youtube, der var problemet, men som sagt, så kan jeg ikke finde noget hjælp på Google, og det indikerer, at det er lokalt, der er et problem (selvom man normalt også kan finde hjælp til den slags på Google)

Flash er opdateret.
Computeren er (som sagt) forsøgt genstartet.
AdBlock er slået til og fra. 

Specs:
MacBook Pro
OS X Yosemite 10.10
Safari

Nogen, der kan hjælpe? 
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Youtube laver pjatrøv med mig

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror, jeg som det første ville prøve at installere en anden browser. Ikke at der er noget galt med safari, men det ville jo vise, om problemet var relateret til browseren.

FWIW, på arbejde er vores ITopsætning så ringe, at jeg er nødt til at køre med to browsere (chrome+firefox). Det er forskelligt hvilke hjemmesider, der virker i hvilken browser (vi kører sådan noget remote desktop system, som er generelt fedt, men een browsing kører ringe)
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Youtube laver pjatrøv med mig

Indlæg af MacG »

GodSpeedDK skrev: Selv Google må give fortabt, så nu prøver jeg her: 

Youtube laver pjatrøv med mig :(  

Det startede for en uge eller to siden med, at nogle (de fleste) videoer i Youtube bare havde sort skærm, men lyden var der stadig. Det kunne så omgåes ved at reloade siden, genstarte browseren, eller nogen gange genstarte hele computeren. 
Men nu er det helt skidt; stort set alle videoer (mindst 9 ud af 10, i alle kategorier, Vevo, videoer jeg selv har lagt op, kanaler, the load) har sort skærm, og så er det som om lyden fra hele videoen først bliver afspillet i et kort "burst", til sidst i videoen (sekundtælleren kører ikke, men det sker efter 3 min., ved en video på 3 min.). Alt imens det dér "regnbuefarvede hjul" kører derudaf, hvor der bare skulle have været en helt almindelig cursor-pil. 
Hvis jeg afspiller en (Youtube-)video direkte fra f.eks. Facebook, så er der ingen problemer; det er på selve youtube.com, at det ikke virker. 

Friske typer kunne finde på at indvende, at det måske var Youtube, der var problemet, men som sagt, så kan jeg ikke finde noget hjælp på Google, og det indikerer, at det er lokalt, der er et problem (selvom man normalt også kan finde hjælp til den slags på Google)

Flash er opdateret.
Computeren er (som sagt) forsøgt genstartet.
AdBlock er slået til og fra. 

Specs:
MacBook Pro
OS X Yosemite 10.10
Safari

Nogen, der kan hjælpe? 
Brug Chrome indtil det er fixet. Jeg ser det ikke på 10.10.1, men det gør andre: http://www.macrumors.com/2014/11/21/yos ... ri-issues/

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Youtube laver pjatrøv med mig

Indlæg af GodSpeedDK »

Aha ... 10.10.1 er dukket op siden i går, og efter opdateringen lader det til, at Youtube kører fint igen.

Men stadig lidt underligt, når nu det tilsyneladende var i YT's ende, den var gal, at jeg ikke kunne finde noget på Google om det?! Oh well, det er sgu nok bare mig, der ikke kan finde ud af at google :P
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Youtube laver pjatrøv med mig

Indlæg af MacG »

GodSpeedDK skrev: Aha ... 10.10.1 er dukket op siden i går, og efter opdateringen lader det til, at Youtube kører fint igen.

Men stadig lidt underligt, når nu det tilsyneladende var i YT's ende, den var gal, at jeg ikke kunne finde noget på Google om det?! Oh well, det er sgu nok bare mig, der ikke kan finde ud af at google :P
Godt at høre, jeg er som nævnt heller ikke ramt på 10.10.1.

Jeg lever bl.a. af at finde og rette fejl på Macs. Ca. 2000 af dem, så jeg ved hvor jeg skal kigge.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen