Den store 'ind/ud 2014' tråd

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af Sasha »

Frost skrev:
Sasha skrev:

Hmm...

Men hvad er forskellen på en Harvard fra ´56 og én fra ´57?
1 år !! :D
- No shit, Sherlock..?

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af Rasmus »

Jamen, tweed is the answer! 

Forskellen. Den er minimal. Kredsløbet 5F10har altid været det samme. En Tweed Vibrolux uden tremolo, eller en brownface princeton uden tremolo. 57'eren har et "Fender Harvard" skilt, imens 56'eren kun har "Fender". 

De lyder ret forskelligt. De har vist begge Jensen P10R højtalere. Den ene med "klokke"(dated 55') den anden med hestesko. De er så vidt jeg ved begge reconed. 

57'eren lyder væsentlig mere bright end 56'eren. Den er lidt mere hidsig og bider lidt mere fra sig. Måske er højtaleren ikke spillet til endnu. 

Der er ikke vanvittigt meget headroom at komme efter, men til gengæld er de så "touch sensitive" at man selv kan styres graden af forvrængning alt efter hvor hårdt man spiller. 

Planen er en af dem skal bruges i fællesskab med min 65' Blackface Princeton(som jeg glemte på listen). Den spiller nemlig rent, så man får klarheden og det gnavne tweed med hår på. 

De lyder også vildt godt i stereo med begge Harvards. Så bliver det lidt højt. Ligeså højt som alle mulige andre forstærkere, og der bliver højere til loftet. 

Jeg tænker den ene skal være en studie amp og den anden skal være en gigging amp som bor i en flightcase. 

Derfor overvejer jeg at få Lars Vad til at bygge en ny baffle til 56'eren, som skal være gigging amp og så sætte en 1x12" Weber Signature 12S i. De skulle være ligesom de gamle Jensen højtalere, men med lidt senere breakup. Det er lige til at skifte og det ændre ikke på originaliteten. 

Jamen I må jo bare komme og høre dem! ;)  
56'
Billede


Billede
57' 
Billede
Last edited by Rasmus 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af Sasha »

Rasmus skrev: Jamen, tweed is the answer! 
Hmm...  ;)

Men tak for forklaringen i hvert fald. 

Der kan nu være de første 117 grunde til, at de lyder lidt forskelligt, selv om højttaleren selvfølgelig har en stor finger med i spillet. Uden at vide, om det illustrerer ret meget, kan jeg da fortælle, at jeg netop står overfor en drømmeopgave af et mareridt at være: En studieejer her i det østjyske har en original Tweed Deluxe, som gennem mange år har været hans kæreste eje. I sommer mistede han så en masse grej p.g.a. et lynnedslag. Og hans elskede Deluxe gik heller ikke ram forbi. Så den røg til reparation hos en større dansk musikhandlerkæde. Og de fiksede den da også så godt, at den nu virker alt for godt og samtidig har mistet al den magi, som den tidligere havde. Så nu står jeg så med det noget utaknemmelige job at skulle forsøge at se, om jeg kan genskabe "magien".

Lad mig sige det sådan, at jeg har ikke lovet mere end at prøve at gøre forsøget! Men nu må vi se, hvad der kommer ud af det...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af udepost »

Det har mest været et salgsår for mig tror jeg, da det var på tide at skære lidt ind til benet

Ind:

'67 Martin D-18
'70 Guild D-40 (Som er rigtigt meget til salg eller bytte!)
OD-1 med 14 bens chip (verdens bedste OD!)
2 * Hardwire RV-7
Ehx Small Stone
Stage One Pedal Steel

Ud:

J-45
Duo Sonic
Jaguar
Johnson Resonator
Martin 0-15

Ønsker:

- En anden, bedre og nyere pedal steel. Hvis nogen kender nogen i landet der har en nyere all-pull S-10 (gerne 4+5) så kan de sende mig en pm.
- En Jaguar igen, da jeg savner den anden.

/Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af Sasha »

udepost skrev:
OD-1 med 14 bens chip (verdens bedste OD!)
Jeg skal da vist lige have tjekket, om min har en 14-bens chip... ;)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af Pluto »

Det ser meget ud som at mange af os har valgt at sælge lidt mere ud end at til købe ,på nær ham med tweederne :-) Jeg har været meget målrettet de sidste ca. 3 år på at få alt det ud jeg ikke gad rigtig uanset samlerværdien. Nu er det kun det som jeg virkelig kan og vil bruge der skal være på matriklen. Kort fortalt 2 lp'er og 2 strater. Amps skal være mine Marshalls ,men vil da stadig super gerne have en Jmi ac 30'er og det skal nok komme når der en til salg samtidig med jeg har finanserne på lager. Men først en Imo fed Gibson lp som skal være let og gerne en Custom.
Sorte strater lyder bare bedst..

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af Martin60 »

Det har været et relativt roligt år :)

Ind: 
Fender CS 69' strat
Swart AST
Pedaltrain junior
TC Nova system

Ud:

Trailer Trash board

Har flere guitarer der trænger til at få fikset sine bånd, så det vil være 2015's fokus :)


Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af Pluto »

fkh skrev: @Pluto :

Måske denne her kan friste ?

http://www.dba.dk/guitarcombo-vox-ac30-tb-30/id-1012947296/
De der røde knapper bag på er det eftermonteret top boost ? Så vidt jeg ved kom tb først i 64/65 men jeg er helt sikker på at der er nogen der ved mere om det, end mig. Men den er sikkert et bud.

fkh
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af fkh »

@ Pluto

Yeps , det er en eftermonteret Top boost , den er sikkert lavet i 60'erne ( efter komponenterne at dømme )
( måske fra 63 ??? )

du kan evt se alle detaljerne her :
https://www.dropbox.com/sh/r396qeib9pq22xs/AADSOUktzRJ8YUfpVt8asAvLa?dl=0

  

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af Rasmus »

Men 3 knapper? Trevle Bass og?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af Sasha »

Og noget af en "flyver", som er eftermonteret dér på billede 21...   Den skulle godt nok "gøres ét eller andet ved", før jeg skulle spille på den forstærker.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af Swampthing »

Ind : Yamaha RA100.
Ud : En masse penge til lydstudie, penge til transport af grej når vi skulle spille live.
Har mest bare brugt grejet og stillet mig tilfreds med det jeg har. Mest fordi jeg ikke har råd til andet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af Per Ørum »

Ud: 
2 stk Jensen C 10

Ind:
Fender Telecaster Thinline ll årg. 1974
Gibson Les Paul cherry burst årg. 2009
Vox AC10 1964, 2 X 10
Park kabinet årg 1970 med originale greenbacks
2 stk Celestion G 12 70
2 nye remme.
En gennemgribende renovering af Gibson J45 årg 1967 

Puha. Det var vist et dyrt år......

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af GodSpeedDK »

Ahhhh ... the good ol' in'n'out ...

Ind: 
-Jolana Tornado 
-Danelectro Dead On 67

Ud:
-Gibson Les Paul Classic

Ønsker for 2015:
-Ikke rigtig noget, faktisk. Jo, måske at sælge Danelectro'en igen. Og så skal min Patrick Eggle en tur til geardoktormanden, så den er tip-top til, at min datter kan få den med på musikefterskole til sommer.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af Rasmus »

Sasha skrev:
Rasmus skrev: Jamen, tweed is the answer! 
Hmm...  ;)

Men tak for forklaringen i hvert fald. 

Der kan nu være de første 117 grunde til, at de lyder lidt forskelligt, selv om højttaleren selvfølgelig har en stor finger med i spillet. Uden at vide, om det illustrerer ret meget, kan jeg da fortælle, at jeg netop står overfor en drømmeopgave af et mareridt at være: En studieejer her i det østjyske har en original Tweed Deluxe, som gennem mange år har været hans kæreste eje. I sommer mistede han så en masse grej p.g.a. et lynnedslag. Og hans elskede Deluxe gik heller ikke ram forbi. Så den røg til reparation hos en større dansk musikhandlerkæde. Og de fiksede den da også så godt, at den nu virker alt for godt og samtidig har mistet al den magi, som den tidligere havde. Så nu står jeg så med det noget utaknemmelige job at skulle forsøge at se, om jeg kan genskabe "magien".

Lad mig sige det sådan, at jeg har ikke lovet mere end at prøve at gøre forsøget! Men nu må vi se, hvad der kommer ud af det...
Damn, lynnedslag? Hvordan gik det ud over forstærkeren? 


Er der blevet skiftet trafoer? 

Jeg har skiftet strøm trafoen fra 110v til 240v på 56'eren. Det gør ingen hørbar forskel. 

Jeg har hørt om mange der siger at der forsvinder noget "mojo" når man skifter filter caps. 

Af samme årsag har jeg heller ikke skiftet mine,til trods for at det måske ville give mig noget mere clean headroom. 

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Den store 'ind/ud 2014' tråd

Indlæg af Sasha »

Rasmus skrev:
Sasha skrev:
Rasmus skrev: Jamen, tweed is the answer! 
Hmm...  ;)

Men tak for forklaringen i hvert fald. 

Der kan nu være de første 117 grunde til, at de lyder lidt forskelligt, selv om højttaleren selvfølgelig har en stor finger med i spillet. Uden at vide, om det illustrerer ret meget, kan jeg da fortælle, at jeg netop står overfor en drømmeopgave af et mareridt at være: En studieejer her i det østjyske har en original Tweed Deluxe, som gennem mange år har været hans kæreste eje. I sommer mistede han så en masse grej p.g.a. et lynnedslag. Og hans elskede Deluxe gik heller ikke ram forbi. Så den røg til reparation hos en større dansk musikhandlerkæde. Og de fiksede den da også så godt, at den nu virker alt for godt og samtidig har mistet al den magi, som den tidligere havde. Så nu står jeg så med det noget utaknemmelige job at skulle forsøge at se, om jeg kan genskabe "magien".

Lad mig sige det sådan, at jeg har ikke lovet mere end at prøve at gøre forsøget! Men nu må vi se, hvad der kommer ud af det...
Damn, lynnedslag? Hvordan gik det ud over forstærkeren? 


Er der blevet skiftet trafoer? 

Jeg har skiftet strøm trafoen fra 110v til 240v på 56'eren. Det gør ingen hørbar forskel. 

Jeg har hørt om mange der siger at der forsvinder noget "mojo" når man skifter filter caps. 

Af samme årsag har jeg heller ikke skiftet mine,til trods for at det måske ville give mig noget mere clean headroom. 
Nu har jeg kun talt med ejeren - ikke set forstærkeren endnu. Så derfor kan jeg af gode grunde ikke sige ret meget om, hvad jeg har i vente. Men jeg har da set talrige eksempler på, at nogle teknikeres arbejde faktisk har forrettet lige så meget skade som et lynnedslag. Så på dét felt er jeg ikke sådan lige at ryste...

Men du har da helt ret i, at udskifter man blot gamle kondensatorer med hovedet under armen, så opnår man i hvert fald nok "noget andet", end man havde tidligere. Og hvis ens mål er, at man gerne vil have tingene til at opføre sig mest muligt som før, skal man måske nok lige have hovedet op fra under armen og tænke sig lidt om med hensyn til, hvordan man "go about" dette skift af kondensatorer.

Men som antydet ovenfor, regner jeg med, at der lander en forstærker med reissue-transformatorer og Sovtek-rør af forkert type i. Så kan jeg jo kun blive positivt overrasket, selv om det ikke sker så tit på dette område...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen