Fusker på DBA

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Fusker på DBA

Indlæg af Christian Mogensen »

Ham her <a href="http://www.dba.dk/diverse-pedaler-line- ... -68041626/" rel="nofollow">http://www.dba.dk/diverse-pedaler-line- ... 041626/</a> er en fusker, er jeg temmelig sikker på.

Han havde også en annonce på AAGE, og jeg aftalte at købe alle tre pedaler af ham for 2800,-
Han ville sende mig en Track & Trace nummer, og følgelig skulle jeg overføre pengene.

Han sendte så et TnT-nummer der først fungerede efter et par dage - og da viste det en pakker sendt for 2-3 uger siden.
Da jeg påpegede dette og pointerede at jeg altså ikke havde overført nogen penge til ham, stoppede han med at svare på mine mails.

Det er en lille uges tid siden, og jeg har stadig ikke hørt fra ham...

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fusker på DBA

Indlæg af Kattekiksen »

God stil Christian og tak for heads up!

Og heldigt at du ikke smed penge efter ham :) .
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fusker på DBA

Indlæg af Christian Mogensen »

Hops... Så er annoncen taget af DBA - gu' ve' om det har noget at gøre med om jeg kommenterede hans annonce.

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fusker på DBA

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Er det for meget at afsløre AAGE brugernavnet?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!


FrederikØ
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fusker på DBA

Indlæg af FrederikØ »

Hvis i ikke har noget imod det, har jeg også lige en jeg vil gøre opmærksom på.
Jeg fik denne mail ang. en forstærker jeg har til salg på dba.dk:
Hi,

My name is Ken Rousell, from United Kingdom, I want to buy your Item, Firstly i will like to know the final price cost of your item and also want you to tell me how many you have for sales,I am serious interested.

I hope to read from you fast.

Best Regards
Ken Rousell
Jeg har selvfølgelig ringet og fået ham væk fra dba.dk.
Marshall stack! Dressed in black!

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fusker på DBA

Indlæg af Runem »

FrederikØ skrev:Hvis i ikke har noget imod det, har jeg også lige en jeg vil gøre opmærksom på.
Jeg fik denne mail ang. en forstærker jeg har til salg på dba.dk:
Hi,

My name is Ken Rousell, from United Kingdom, I want to buy your Item, Firstly i will like to know the final price cost of your item and also want you to tell me how many you have for sales,I am serious interested.

I hope to read from you fast.

Best Regards
Ken Rousell
Jeg har selvfølgelig ringet og fået ham væk fra dba.dk.
Ud over, at hans engelsk nærmer sig det kriminelle, kan jeg da ikke lige se hvordan han skal opfattes som svindler? Det er vel bare et spørgsmål om, at han skal betale før noget bliver sendt.

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fusker på DBA

Indlæg af Max Power »

Den gode Ken's interessere i det "Item" til salg er lige så ægte som at efterkommere af den tidligere negerkonge Dr. Mbutu Goodheart (nu brutalt myrdet af Mugabes efterretningstjeneste) har $1,000,000,000 de gerne vil dele med dig.

Det er det klassiske Check overpayment scam. Ken vil (selvfølgelig) gerne have det totale beløb oplyst. Herefter har han tilfældigvis en check der allerede er udskrevet på et beløb, der dog overstiger sælgers pris.
Ken er en sympatisk fyr, der tror på det bedste i alle mennesker, så han er villig til at sende checken til sælger så denne kan indløse den. Ken stoler så på at sælger sender det overskydende beløb tilbage til ham, måske endda mod en lille erkendlighed for det ekstra besvær.
Ingen risiko for sælger, der nu også kan sende det solgte "Item" til Ken. Pengene har han jo modtaget.

Problemet er bare at checken er falsk eller stjålet og at den indløsende bank efterfølgende kræver pengene tilbage fra sælger. Bummer....ingen penge og ingen "Item"

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fusker på DBA

Indlæg af Runem »

[quote="Max Power"]Den gode Ken's interessere i det "Item" til salg er lige så ægte som at efterkommere af den tidligere negerkonge Dr. Mbutu Goodheart (nu brutalt myrdet af Mugabes efterretningstjeneste) har $1,000,000,000 de gerne vil dele med dig.

Det er det klassiske Check overpayment scam. Ken vil (selvfølgelig) gerne have det totale beløb oplyst. Herefter har han tilfældigvis en check der allerede er udskrevet på et beløb, der dog overstiger sælgers pris.
Ken er en sympatisk fyr, der tror på det bedste i alle mennesker, så han er villig til at sende checken til sælger så denne kan indløse den. Ken stoler så på at sælger sender det overskydende beløb tilbage til ham, måske endda mod en lille erkendlighed for det ekstra besvær.
Ingen risiko for sælger, der nu også kan sende det solgte "Item" til Ken. Pengene har han jo modtaget.

Problemet er bare at checken er falsk eller stjålet og at den indløsende bank efterfølgende kræver pengene tilbage fra sælger. Bummer....ingen penge og ingen "Item"[/quote]


Det er imponerende meget at uddrage fra en mail... Men hvis man når så langt i processen, at man hopper på noget så dumt, har man sgu næsten fortjent at blive taget ved næsen.

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fusker på DBA

Indlæg af Max Power »

Det er såmænd ikke så vanskeligt at udlede ovenstående, når det er en ofte anvendt fusker-"opskrift" med mere eller mindre identisk formulering.

Jeg giver dig ret i at det er forunderligt at så mange hopper på det, men det er åbenbart tilstrækkeligt mange til at fuskerne fortsætter.
Der er jo også hele tiden nogen der hopper på Nigeria-breve, og de burde jo da være endnu mere åbenlyse end gement checkfalskneri

Edit: http://www.ftc.gov/bcp/edu/pubs/consume ... lt014.shtm

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fusker på DBA

Indlæg af Runem »

[quote="Max Power"]Det er såmænd ikke så vanskeligt at udlede ovenstående, når det er en ofte anvendt fusker-"opskrift" med mere eller mindre identisk formulering.

Jeg giver dig ret i at det er forunderligt at så mange hopper på det, men det er åbenbart tilstrækkeligt mange til at fuskerne fortsætter.
Der er jo også hele tiden nogen der hopper på Nigeria-breve, og de burde jo da være endnu mere åbenlyse end gement checkfalskneri

Edit: http://www.ftc.gov/bcp/edu/pubs/consume ... lt014.shtm[/quote]

Hehe - er ikke stødt på den scam før... Men kors hvor kræver den dog, at nogen er ekstremt dum og naiv... men ja, som du siger: Der er åbenbart tilstrækkelig mange.

Stenet.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fusker på DBA

Indlæg af Smittefar »

Hmmm...

Jeg har gået lidt og tænkt over, om jeg synes, det er verdens bedste ide, at vi her på GF går og vedligeholder en liste over udømte potentielle fuskere på DBA.

Jeg vil i hvert fald kraftigt opfordre til, at den enkelte bruger overvejer sit forhold til injurieanklager og dokumentation, før man poster.

Er det bare mig, der er en kylling?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fusker på DBA

Indlæg af rustie »

flot smitte far.
citat fra aage:
I øvrigt synes jeg at kunne huske fra mine egne tidligere salg, at ham der snabela er en lille smule useriøs og altid prøver at presse prisen med enhver undskyldning, så ham ville jeg ikke bruge for meget tid på. Men det er min egen hukommelse - det kan sagtens være, jeg husker forkert.

det var dine ord om mig smittefar,og mig bekendt har jeg aldrig været interesseret i noget du har haft til salg.
jeg syntes det er en flot holdning du har,og tillykke med den,den må være temmelig ny

hvorfor dog overhoved skrive noget du ikke er sikker på at du kan huske noget om

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fusker på DBA

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Hmmm...

Jeg har gået lidt og tænkt over, om jeg synes, det er verdens bedste ide, at vi her på GF går og vedligeholder en liste over udømte potentielle fuskere på DBA.

Jeg vil i hvert fald kraftigt opfordre til, at den enkelte bruger overvejer sit forhold til injurieanklager og dokumentation, før man poster.

Er det bare mig, der er en kylling?[/quote]

Nej, jeg er heller ikke den store tilhænger af offentlige gabestokke - især ikke på et sædvanligvis ret tyndt og udokumenteret grundlag. Én ting er at "tø-hø´e" lidt i skægget over jubel-optimister, der tror, at de kan få en halv million for én eller anden skramlet Korea-pind. Noget andet er ligesom at anklage folk for bevidst at snyde. Skal man dét, skal man dælme have dokumentationen i orden! Lidt i en gråzone befinder sig vel f.eks. de "Gibsun" guitarer, som dukker op af og til under påskud af at være Gibsons, hvor et trænet øje ret nemt kan se, at der er tale om snyd..?

Jeg skal ikke prale af at sidde med den "rigtige" løsning. Jeg lufter blot et par sene nattetanker...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fusker på DBA

Indlæg af Christian Mogensen »

Jeg synes bestemt ikke, at GF skal agere offentlig gabestok for hverken dette eller hint. Men jeg tillod mig at smide en notits om, at ham gutten her altså kørte en fin scam der var lige ved at få mig til at sende penge til ham.
Han virkede jo meget reel:
- Var ikke sådan overmåde imødekommende mht. at presse prisen
- Sendte et track & trace nummer
- osv.
- osv.

Jeg synes det er fint, at smide et headsup til hinanden, når nogen nu øjensynligt prøver at ta' røven på os.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Fusker på DBA

Indlæg af Smittefar »

[quote="rustie"]flot smitte far.
citat fra aage:
I øvrigt synes jeg at kunne huske fra mine egne tidligere salg, at ham der snabela er en lille smule useriøs og altid prøver at presse prisen med enhver undskyldning, så ham ville jeg ikke bruge for meget tid på. Men det er min egen hukommelse - det kan sagtens være, jeg husker forkert.

det var dine ord om mig smittefar,og mig bekendt har jeg aldrig været interesseret i noget du har haft til salg.
jeg syntes det er en flot holdning du har,og tillykke med den,den må være temmelig ny

hvorfor dog overhoved skrive noget du ikke er sikker på at du kan huske noget om[/quote]

Jamen, så vil jeg da gerne undskylde - Jeg kan godt huske, at jeg skrev indlægget, og jeg kan også huske, at jeg overvejede enormt meget, om jeg overhovedet skulle skrive det af netop disse grunde. Jeg må sige, der var nogle klokker der ringede, da jeg så det brugernavn - Hvis jeg skulle gætte, så var det i forbindelse med salget af min Mørch Tele, at en snabela var inde over nogle gange - men det er bestemt muligt, jeg husker forkert. Jeg har solgt en del på DBA de sidste par år. Det kan også være, jeg har set det i forbindelse med andres salg - en helt tredje mulighed er, at jeg husker helt forkert.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen