I-pod; andre muligheder end Itunes

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

I-pod; andre muligheder end Itunes

Indlæg af Christian Mogensen »

Jeg har fået en Ipod - og det er jo i sig selv superfedt, da min gamle Mp3-afspiller synger på sidste vers efterhånden.
Men, en Ipod vil jo gerne arbejde sammen med Itunes, og det er knap så fedt.

Så derfor: Er der andre muligheder end Itunes når man har en Ipod??
Det er en 8gb Ipod Touch iøvrigt.

På forhånd tak

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I-pod; andre muligheder end Itunes

Indlæg af K-P »

Jeg har brugt Winamp til min gamle iPod, men jeg ved ikke om det er muligt længere.
Jeg blev dog nødt til at installere iTunes alligevel, fordi jeg skulle ændre på opsætningen af iPod'en derfra. Den skal sættes til at kunne styres manuelt.
Cogito sumere potum alterum

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: I-pod; andre muligheder end Itunes

Indlæg af kraen »

Hvad er problemet helt præcist med iTunes? Det er ikke ment nedsættende, men af oprigtig interesse for dit evt. problem.

Det kunne jo være, at en Apple-kender (læ: Certified Apple Product Professional) kunne hjælpe.

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I-pod; andre muligheder end Itunes

Indlæg af Martin60 »

Jeg bruger Winamp, da jeg er for doven til at genoprette mit bibliotek i Itunes, og det virker fint

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: I-pod; andre muligheder end Itunes

Indlæg af Christian Mogensen »

[quote="kraen"]Hvad er problemet helt præcist med iTunes? Det er ikke ment nedsættende, men af oprigtig interesse for dit evt. problem.

Det kunne jo være, at en Apple-kender (læ: Certified Apple Product Professional) kunne hjælpe.[/quote]
Klart klart - det blev heller ikke forstået som værende sagt nedsættende :)
Mit problem er primært, at jeg (med iTunes) ikke kan overføre enkelte filer til iPod'en - og slet ikke fra "fremmede" maskiner.
Jeg vil f.eks. gerne kunne overføre musikken fra begge mine computere til iPod'en på samme måde som jeg kan til min Zen Mp-3 afspiller.
Det er nok den der drag'n'drop funktionalitet jeg mangler.

Og så ville jeg være ked af, at skulle ha' tømt min iPod for indhold hvis nu min computer gik ned.

bastion
Himmelhund
Indlæg: 41
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: 82føøøør´
Kontakt:

Re: I-pod; andre muligheder end Itunes

Indlæg af bastion »

[quote="Christian Mogensen"]Jeg vil f.eks. gerne kunne overføre musikken fra begge mine computere til iPod'en på samme måde som jeg kan til min Zen Mp-3 afspiller.
Det er nok den der drag'n'drop funktionalitet jeg mangler.[/quote]
Jeg er nogenlunde sikker på at det ikke kan lade sig gøre at sync'e een ipod med to forskellige computere. Jeg har tidligere forsøgt mig med DoubleTwist som lover at kunne gøre det, men jeg fik det ikke til at virke som jeg ville have det - men det var også en betaudgave.
[quote="Christian Mogensen"]Og så ville jeg være ked af, at skulle ha' tømt min iPod for indhold hvis nu min computer gik ned.[/quote]
Der var noget på Aage for et par uger siden

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: I-pod; andre muligheder end Itunes

Indlæg af Telemaster »

[quote="Christian Mogensen"]

Og så ville jeg være ked af, at skulle ha' tømt min iPod for indhold hvis nu min computer gik ned.[/quote]

Jeg har al min musik liggende på en ekstern hard disc. Min pc går helt i knæ, hvis jeg forsøger at have det hele liggende på den interne. Det er også smart, når jeg en dag skal have ny maskine, eller hvis - som du er inde på - den går ned, så det vil jeg da anbefale under alle omstændigheder.
So many assholes, so few bullets

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I-pod; andre muligheder end Itunes

Indlæg af Anonym »

[quote="Telemaster"]Jeg har al min musik liggende på en ekstern hard disc. Min pc går helt i knæ, hvis jeg forsøger at have det hele liggende på den interne. Det er også smart, når jeg en dag skal have ny maskine, eller hvis - som du er inde på - den går ned, så det vil jeg da anbefale under alle omstændigheder.[/quote]

Hvad sker der, hvis din eksterne harddisk går ned?

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: I-pod; andre muligheder end Itunes

Indlæg af Telemaster »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Telemaster"]Jeg har al min musik liggende på en ekstern hard disc. Min pc går helt i knæ, hvis jeg forsøger at have det hele liggende på den interne. Det er også smart, når jeg en dag skal have ny maskine, eller hvis - som du er inde på - den går ned, så det vil jeg da anbefale under alle omstændigheder.[/quote]

Hvad sker der, hvis din eksterne harddisk går ned?[/quote]

Du er en meget dygtig pædagog, Hans, på den måde, hvorpå du får mig til at indse bristerne i det system, jeg hidtil jeg antaget for ufejlbarligt, ikke ved at docere, postulere eller prædike - men ved at stille spørgsmål, så jeg selv finder svaret, og dermed opnår en langt dybere erkendelse, end ved gemen udenadslære. Du ville ikke holde fem minutter i den moderne folkeskole ;)

Nej, det kan selvfølgelig også ske, men det er nok mere sandsynligt, at jeg ødelægger min computer, end at jeg ødelægger den eksterne hard disc, der ikke bliver brugt til noget som helst andet end musik til iTunes. Og de andre fordele ved en hurtigere maskine og nemmere overgang til en ny, tager jeg også gerne med :-)

Og hvis jeg skulle sikre mig yderligere, skulle alt vel oploades til en server, der ret beset også kunne gå ned, eller tage back up på et tredie medie, der i lige så høj grad kunne gå ned. Eller har du et hemmeligt trick?
So many assholes, so few bullets

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: I-pod; andre muligheder end Itunes

Indlæg af MacG »

[quote="Christian Mogensen"][quote="kraen"]Hvad er problemet helt præcist med iTunes? Det er ikke ment nedsættende, men af oprigtig interesse for dit evt. problem.

Det kunne jo være, at en Apple-kender (læ: Certified Apple Product Professional) kunne hjælpe.[/quote]
Klart klart - det blev heller ikke forstået som værende sagt nedsættende :)
Mit problem er primært, at jeg (med iTunes) ikke kan overføre enkelte filer til iPod'en - og slet ikke fra "fremmede" maskiner.
Jeg vil f.eks. gerne kunne overføre musikken fra begge mine computere til iPod'en på samme måde som jeg kan til min Zen Mp-3 afspiller.
Det er nok den der drag'n'drop funktionalitet jeg mangler.

Og så ville jeg være ked af, at skulle ha' tømt min iPod for indhold hvis nu min computer gik ned.[/quote]

Det med at overføre musik mellem biblioteker gør jeg da hele tiden, med drag´n drop ? (Sålænge det er mine egne numre, og ikke fra iTunes Music Store)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I-pod; andre muligheder end Itunes

Indlæg af Anonym »

[quote="Telemaster"]
Du er en meget dygtig pædagog, Hans, på den måde, hvorpå du får mig til at indse bristerne i det system, jeg hidtil jeg antaget for ufejlbarligt, ikke ved at docere, postulere eller prædike - men ved at stille spørgsmål, så jeg selv finder svaret, og dermed opnår en langt dybere erkendelse, end ved gemen udenadslære. Du ville ikke holde fem minutter i den moderne folkeskole ;)

Nej, det kan selvfølgelig også ske, men det er nok mere sandsynligt, at jeg ødelægger min computer, end at jeg ødelægger den eksterne hard disc, der ikke bliver brugt til noget som helst andet end musik til iTunes. Og de andre fordele ved en hurtigere maskine og nemmere overgang til en ny, tager jeg også gerne med :-)

Og hvis jeg skulle sikre mig yderligere, skulle alt vel oploades til en server, der ret beset også kunne gå ned, eller tage back up på et tredie medie, der i lige så høj grad kunne gå ned. Eller har du et hemmeligt trick?[/quote]

I takt med at eksterne harddisk efterhånden har nået et prisleje, hvor man prismæssigt kan tale om, at man får dem smidt i nakken, så støder jeg også hyppigere og hyppigere på "jeg har lagt alt min vigtige data på min eksterne, hvis nu min PC går ned" ...

Men - det korte af det lange er, at hvis man kun har sin "vigtige data" et sted, så har man ikke backup.

Alternativer - der er massere - hvor sikret vil man være? Det afhænger af, hvor ked af det man bliver, hvis al data pludselig er væk og aldrig kan tilvejebringes igen.

I den billige ende:

1. Du har al den data, du har på din eksterne på din PC også - hvis muligt. Så har du det 2 "steder".

2. Køb endnu en ekstern - kopier data derover - så er det 3 "steder" - placer den om muligt på en anden fysisk lokation end din nuværende PC/eksterne.

Ud over den evindelige trussel om virus- og HD-nedbrud ... så eksisterer tyveri, brand- og vandskader desværre også. Problemet med det er så brugerens egen logistik mht. til at "opdatere" en gang i mellem. De fleste får aldrig gjort det. De samme bliver pænt kede af det, når ulykken er ude.

Ja - så er der forskellige on-line løsninger ... som koster forskelligt - afhængig af behov og datamængde.

Personligt har vi en backup-enhed på samme fysiske adresse, som vores PC'ere. Brænder lortet ned eller svømmer det hele væk i næste regnskyl - så starter vi helt forfra - men det er et konkret og velovervejet valg, vi har gjort.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I-pod; andre muligheder end Itunes

Indlæg af Anonym »

Nå ja - risikoen for, at din eksterne harddisk går ned - den er ret høj. Harddiske, der transporteres rundt holder ganske enkelt ikke lige så længe, som dem, der får lov at stå stille.

På arbejdet skifter jeg konsekvent alle eksterne, transportable HD's hver 2. år.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: I-pod; andre muligheder end Itunes

Indlæg af Telemaster »

[quote="SustainerPlayer"]Nå ja - risikoen for, at din eksterne harddisk går ned - den er ret høj. Harddiske, der transporteres rundt holder ganske enkelt ikke lige så længe, som dem, der får lov at stå stille.

På arbejdet skifter jeg konsekvent alle eksterne, transportable HD's hver 2. år.[/quote]

Så har jeg, uden at vide det, gjort det helt rigtige, ved at købe en ekstern hard disc, der altid er herhjemme, i stedet for at bruge den indbyggede i min bærbare pc, der rejser en del sammen med mig :-)
So many assholes, so few bullets

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

I-pod; andre muligheder end Itunes

Indlæg af kraen »

Du kan sætte din iPod til at administrere musik manuelt og derved bare drag-and-drop fra enhver computer.

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: I-pod; andre muligheder end Itunes

Indlæg af Jens H »

Kan man også det med en Iphone? Når jeg sætter den til en anden siger den at indholdet bliver slettet.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen