Folketingsvalget 2015

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.

Hvem stemmer du på?

Afstemning sluttede 8 years ago

 
Afgivne stemmer: 0

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Folketingsvalget 2015

Indlæg af kraen »

Jeg tænker, at vi henviser al valgsnak til denne tråd, så man kan gå uden om, hvis man vil, eller gå lige ind i det.

Hold tonen sober!

Ovenover kan man kaste sin stemme. Det er helt anonymt. Hvis man ændrer holdning undervejs, kan man øverst trykke på "Undo vote" og sætte sin stemme anderledes.

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af Rasser »

Kunne man lave en mulighed der hedder "Rød blok" og en der hedder "Blå blok"?

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af Kallum »

Hvad med Danskernes Parti?

De er vel, sammen med alternativet, to gode bud på nye partier som har en reel chance?

Selv stemmer jeg på Stalin.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af Pluto »

Jeg har allerede brevstemt da jeg sidder nede og drikker en kold fadbamse på valgdagen. Så jeg kan ikke lave min stemme om. Må indrømme jeg har været meget i tvivl da jeg syntes der mangler nogen der virkelig er rigtig statsmænd. Der er efterhånden kun en flok tosser tilbage. nå men jeg stemte som jeg plejede alligevel, selvom jeg er og var meget i tvivl.Men det ville under alle omstændigheder været på samme blok jeg stemte.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af GodSpeedDK »

Wow ... Alternativet står i seneste optælling til få en tredjedel af stemmerne! 

... hvis vi gear-freak-brugere havde været et repræsentativt billed af vælgerskaren. Men det er vi nok ikke : :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af kraen »

Og LA får 2 stemmer på trods af, at de nærmest kategorisk er imod kultur.

http://www.dr.dk/nyheder/kultur/her-er- ... urstoetten

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af K-P »

Der er vel ret stor forskel på statslig kulturstøtte og kultur. Sidstnævnte har eksisteret i flere tusinde år uafhængigt af førstnævnte.
Cogito sumere potum alterum

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af Lasse H »

NTK: dansk politik har nået et lavpunkt, eller også kan jeg bare ikke huske sidste valgkamp. Der er snart ikke ære i andet end at stemme blankt...
Last edited by Lasse H 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Folketingsvalget 2015

Indlæg af efrandsen »

Så mange stemmer til DF? Seriøst.. Det er jo tosset!


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror, jeg af de givne muligheder foretrækker Tulle som statsminister...
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af Sasha »

Lasse H skrev: NTK: dansk politik har nået et lavpunkt...
Hvor har du desværre helt ret.

Brugeravatar
cry, baby
Smoke On The Water
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af cry, baby »

Sasha skrev:
Lasse H skrev: NTK: dansk politik har nået et lavpunkt...
Hvor har du desværre helt ret.
Ja, det er på tide med en blues:

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af Barf »

Nu skal jeg ikke lege politisk analytiker, men det virker da til, at folk er blevet trætte af midterpartiernes dansen om den varme grød. Bevares, Socialdemokratiet gik marginalt frem, men Venstre og Radikale Venstre (tillader mig at tælle Konservative med her) gik voldsomt tilbage. Til gengæld er folk pjattede med Dansk Folkeparti og Liberal Alliance på den ene side og Enhedslisten og Alternativet på den anden. De stemmer på de partier, hvor man ved, hvad man får - det skal de andre partier sgu tage til efterretning.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af Sasha »

Barf skrev: Nu skal jeg ikke lege politisk analytiker, men det virker da til, at folk er blevet trætte af midterpartiernes dansen om den varme grød. Bevares, Socialdemokratiet gik marginalt frem, men Venstre og Radikale Venstre (tillader mig at tælle Konservative med her) gik voldsomt tilbage. Til gengæld er folk pjattede med Dansk Folkeparti og Liberal Alliance på den ene side og Enhedslisten og Alternativet på den anden. De stemmer på de partier, hvor man ved, hvad man får - det skal de andre partier sgu tage til efterretning.
Uden i øvrigt at skulle veje og dømme det éne eller andet, synes jeg nu alligevel, at dét er et tænkevækkende udsagn...

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af Kallum »

Nu kan det endelig være der bliver gjort noget ved indvandringen, det kan ikke være rigtigt at jyder skal kunne tage til Danmarks hovedstad, stjæle arbejds- og uddannelsespladser og sende overskuddet hjem til deres hjernedøde grødbønder af nogen slægtninge.

SAV DEN BRO OVER NU!!!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af Barf »

Sasha skrev:
Barf skrev: Nu skal jeg ikke lege politisk analytiker, men det virker da til, at folk er blevet trætte af midterpartiernes dansen om den varme grød. Bevares, Socialdemokratiet gik marginalt frem, men Venstre og Radikale Venstre (tillader mig at tælle Konservative med her) gik voldsomt tilbage. Til gengæld er folk pjattede med Dansk Folkeparti og Liberal Alliance på den ene side og Enhedslisten og Alternativet på den anden. De stemmer på de partier, hvor man ved, hvad man får - det skal de andre partier sgu tage til efterretning.
Uden i øvrigt at skulle veje og dømme det éne eller andet, synes jeg nu alligevel, at dét er et tænkevækkende udsagn...
De har vel været rimelig klare i deres retorik om, hvad de står for og gerne vil. Om det så overhovedet er realistisk eller bare er ren utopi, det er en anden sag :)

Det spændende bliver så nu, hvordan Venstre forligner sig med Dansk Folkepartis værdier, som langt fra altid passer med deres egne. Nulvækst kontra offentlig vækst, penge til ny dagpengereform osv. 

Og melder vi os nu endnu mere ud af EU-fællesskabet? Og skal Liberal Alliance med deres "mindre skat men så betaler I selv"-tankegang bestemme kulturstøtten? Og hvad med klimaet, som både DF og LA jo ikke rigtig ser noget problem i? Hvis nu bare Venstre kunne føre Venstre-politik, som jo i grunden ikke er såååååååå langt fra "Radikal demokraternes", så ville valgresultatet ikke være så nedslående (for mig personligt), men problemet er, at Venstre nu bliver nødt til at give plads til DF og LA, og det.... det er sgu noget hø på mange områder!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af Sasha »

Kallum skrev: Nu kan det endelig være der bliver gjort noget ved indvandringen, det kan ikke være rigtigt at jyder skal kunne tage til Danmarks hovedstad, stjæle arbejds- og uddannelsespladser og sende overskuddet hjem til deres hjernedøde grødbønder af nogen slægtninge.

SAV DEN BRO OVER NU!!!
Jeg hører, hvad du siger. Men skulle vi nu ikke lige starte med først at få befæstet Dannevirke igen?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af Sasha »

Barf skrev:
Sasha skrev:
Barf skrev: Nu skal jeg ikke lege politisk analytiker, men det virker da til, at folk er blevet trætte af midterpartiernes dansen om den varme grød. Bevares, Socialdemokratiet gik marginalt frem, men Venstre og Radikale Venstre (tillader mig at tælle Konservative med her) gik voldsomt tilbage. Til gengæld er folk pjattede med Dansk Folkeparti og Liberal Alliance på den ene side og Enhedslisten og Alternativet på den anden. De stemmer på de partier, hvor man ved, hvad man får - det skal de andre partier sgu tage til efterretning.
Uden i øvrigt at skulle veje og dømme det éne eller andet, synes jeg nu alligevel, at dét er et tænkevækkende udsagn...
De har vel været rimelig klare i deres retorik om, hvad de står for og gerne vil. Om det så overhovedet er realistisk eller bare er ren utopi, det er en anden sag :)

Det spændende bliver så nu, hvordan Venstre forligner sig med Dansk Folkepartis værdier, som langt fra altid passer med deres egne. Nulvækst kontra offentlig vækst, penge til ny dagpengereform osv. 

Og melder vi os nu endnu mere ud af EU-fællesskabet? Og skal Liberal Alliance med deres "mindre skat men så betaler I selv"-tankegang bestemme kulturstøtten? Og hvad med klimaet, som både DF og LA jo ikke rigtig ser noget problem i? Hvis nu bare Venstre kunne føre Venstre-politik, som jo i grunden ikke er såååååååå langt fra "Radikal demokraternes", så ville valgresultatet ikke være så nedslående (for mig personligt), men problemet er, at Venstre nu bliver nødt til at give plads til DF og LA, og det.... det er sgu noget hø på mange områder!
Nej, det har ikke været kønt at se på en rød regering, som førte blå politik.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Folketingsvalget 2015

Indlæg af Odgaard »

Sasha skrev:
Kallum skrev: Nu kan det endelig være der bliver gjort noget ved indvandringen, det kan ikke være rigtigt at jyder skal kunne tage til Danmarks hovedstad, stjæle arbejds- og uddannelsespladser og sende overskuddet hjem til deres hjernedøde grødbønder af nogen slægtninge.

SAV DEN BRO OVER NU!!!
Jeg hører, hvad du siger. Men skulle vi nu ikke lige starte med først at få befæstet Dannevirke igen?
Jeg tror, det er med i DFs forhandlingsgrundlag. Så bare rolig.
Sammen med flere uniformerede, der siger 'hvad foregår her'.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Folketingsvalget 2015

Indlæg af K-P »

Et flankeforsvar ved Dybbøl og Fredericia er langt mere fornuftigt. Har man slet ikke lært af historien?
Cogito sumere potum alterum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen