HIFI: Netværksafspiller eller Itunes/Apple TV?

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

HIFI: Netværksafspiller eller Itunes/Apple TV?

Indlæg af Nicolai »

Hej

Jeg er så småt ved at have skudt mig ind på et muligt setup hvad angår Forstærker og højtalere, men jeg er blevet lidt i tvivl om, hvad der er mest favorabelt ifm. streaming?

Jeg har Imac, Ipad og Apple TV, så systemet til at streame "The Apple Way" er der jo (I Apple Lossless, da Itunes ikke læser FLAC)men er de3r nogle åbentlyse fordele ved at købe en ekstern Netværksafspiller i stedet for?

Som jeg ser det:

Imac (skal så konstant være tændt, mit fjernsyn ligeså)---Apple TV (gammel model (II?))--> SPDIF--> Forstærker(s DAC.)

Eller Ekstern HDD via USB--- Netværksafspiller---- Forstærker?

Tanken har været at opbygge en NAS, men jeg leger PT med "bare" at plug'e en ekstern passport 2,5" 1 TB i min router, hvilket forhåbentligt burde give en FTP server på ca. en TB.

Nas giver mere plads, og der kan tilgås mere via web, men det koster jo også en del... Og så er det selvf. dedikerede 24/7 diske.

EDIT: har lige opdaget, min router kun understøtter FAT, FAT32 og NTFS format, øv! (FAT32 er jo max 999 MB pr. fil, hvis jeg husker rigtigt).
Last edited by Nicolai 8 years ago, edited 1 time in total.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen