Spørgsmål til Smittefaderens salgstråd...

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Spørgsmål til Smittefaderens salgstråd...

Indlæg af Sasha »

Nu vil jeg ikke spamme Smittefaderens salgstråd til med spørgsmål, som er irrelevante for hans forhåbentlig vellykkede salgskampagne. Så derfor starter jeg lige en lille separat tråd her.

Idet jeg selvfølgelig ikke på nogen måde skal kommentere Smittefaders garanteret usvigeligt stilsikre smag i både valg af effekter, benklæder samt fremtidig udelukkende digital livsførelse, vil jeg dog starte med lige at notere det lille plus i den sorte bog, at noget af det første, man ser i videoklippet, rent faktisk er, at clip on-tuner´en behørigt fjernes efter endt brug, som det sig hør og bør. Med en sådan intro kan man jo kun sidde med tilbageholdt åndedræt og nærstudere klippet i sin fulde længe i higen efter flere guldkorn ;)

To skarpe til Smitte-F. Det første af rent teoretisk karakter, idet jeg praktisk talt ikke ejer kongens mønt p.t:

1) I hvilken størrelsesorden bevæger vi os, hvis man blot rent hypotetisk skulle kunne begynde at tale om "et godt bud" på den aldrende B&O-mikrofon?

2) Hvordan har du rent praktisk lavet denne video? Og her tænker jeg især på delen med de levende billeder. Jeg kunne gætte på, at du har brugt dit Canon-kamera til billeddelen. Men hvordan griber du helt lavpraktisk sagen an med at optage de forskellige lydkilder og få dem sync´ed op til videoen? 

Beklager, hvis det er totalt latterlige rookie-spørgsmål. Men især spørgsmål 2 er da bestemt oprigtigt ment...  ;)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål til Smittefaderens salgstråd...

Indlæg af Smittefar »

Hej Søren,

1) Når de en sjælden gang i mellem kommer til salg herhjemme ser jeg dem gå til ca. 1500 kroner. I udlandet går de nogen gange for svimlende summer, men de er trods alt relativt almindelige herhjemme. Et godt bud kunne nok være der i omegnen af 1000-1500 kroner. Den har mest nostalgisk værdi for mig, og jeg kunne godt finde en anden mikrofon, jeg ville få brugt mere.

2) Du har ganske ret. Jeg har brugt mit Canonkamera, og når du hører mig snakke, er det primært kameraets indbyggede mikrofon, du hører. Til højre for mig (på skærmen), stod min Zoom H4n, der optog de to mikrofoner samtidig med, at jeg optog lyden fra H4ns to indbyggede mikrofoner. Ind til kameraet løb tør for hukommelseskort, hørte du primært kameraets mikrofon, og lyden fra Zoomens mikrofoner gav lidt stereoeffekt og rumklang til stemmen. Efter kameraets hukommelseskort løb tør, hører du kun lyden fra Zoomen, når jeg snakker.

Alle sporene er røget ind i Reaper, som jo primært er et musikprogram, aka en Digital Audio Workstation, men som faktisk også er ret fermt til videoredigering. Man kunne have gjort præcis de samme ting i Premiere eller BlackMagic Resolve (som er gratis) - Jeg er bare mest vant til at arbejde i Reaper. Når jeg ind i mellem skal lave videoting, som Reaper ikke kan, så går jeg over i Resolve, men jeg får lange løg hver gang, fordi jeg synes workflowet er ulogisk og kompliceret. Jeg har også på et tidspunkt brugt PhotoShop til at lave videoer i, men jeg må nok erkende, at selv om det i teorien godt kan lade sig gøre, så er det bare ikke det smarteste valg - med mindre man - som du sikkert er - er 100% photoshophaj.

Her er et screenshot fra Reaper
Billede

Angående synkroniseringen, så er det faktisk ret nemt at matche lydfilernes waveforms. Man skal lige nørkle lidt, men når først man har fundet det samme peak i to forskellige lydfiler (videoens lydfil/waveform/bølgeform er også vist i Reaper), er det bare at zoome helt ind og sørge for de matcher.

Når jeg spiller på guitaren, så overstyrer snakkemikronerne virkelig virkelig meget. Så jeg har en gate, der er sat sådan op, at den lukker for snakkemikrofonerne, når der for alvor kommer signal ind i MD421eren. Det fungerer ikke 100%, så jeg endte med at sidde og klippe i lydfilen manuelt alligevel. Det kræver lidt arbejde, men der er nemt og hurtigt, når først man lige har fundet workflowet.

Giver det mening? Er der noget jeg har glemt? Så spørger du bare noget mere : :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Spørgsmål til Smittefaderens salgstråd...

Indlæg af Smittefar »

Søren?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål til Smittefaderens salgstråd...

Indlæg af Sasha »

Halløj Smittefatter.

1000 tak for den fine forklaring, selv om jeg selvfølgelig undrer mig lidt over, at den slags kan foretages uden brug af en spolebåndoptager eller lignende... ;)  

Beklager den noget langsomme respons. Men nåede lige til at punkt, hvor en uhellig alliance af "generelt lidt rigeligt jern i ilden", huskøb og effektueringen af endnu en herlig sparerunde i mediebranchen (I´m still here, though...) afstedkom nogle lidt for velkendte stresssymptomer, hvilket igen nødvendiggjorde, at jeg i den mellemliggende ferie trak stikket helt ud i forhold til ting som internet og sager...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Spørgsmål til Smittefaderens salgstråd...

Indlæg af Smittefar »

Selv tak - og det er da helt i orden, det undrede mig bare :)

Bare du er kommet ud på den anden side :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen