Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af GuitaRasmus »

Hej folkens - så har vi fået mixet vores demo færdig, som vi indspillede sidste weekend. :)

Lad mig høre jeres mening - gerne både om sitet og om demoen. :) <a href="http://www.voltband.dk" rel="nofollow">http://www.voltband.dk</a>

Edit: Direkte link til demo: <a href="http://www.voltband.dk/medley.mp3" rel="nofollow">http://www.voltband.dk/medley.mp3</a>

På grejfronten er der brugt:

Mig:
Ibanechter '78 Iceman (Ibanez med Schecter hals), Dimarzio Breed i bro, Dimarzio Humbucker from hell i neck.
Engl Blackmore top
optaget med en Sm57 på en G12H30

Den anden guitarist:
Gibson SG Menace og Musicman Silhouette (Standard Gibson pickups og Suhr Fletcher Landaus i neck og middle, samt Dimarzio Norton i bridge)
Marshall 6100 top
optaget med en Sm57 på en G12H30

Trommeslageren spiller Ludwig, og bassen er en Carvin optaget direkte ind i en Behringer direct box.

Glæder mig til at høre hvad I synes. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg sidder lige uden nogle ordentlige højttalere, så jeg vil nøjes med at sige noget om sitet: Der er noget galt! Indholdet har fået klippet den øverste halvdel af, og ligger helt oppe i toppen. Men ellers ser det fint ud :P
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af FunkyValle »

En kommentar til hjemmesiden.

Det er som om, jeg mangler en hel del øverst i billedet.
Jeg bruger Firefox på en 10 tommer MSI Wind-skærm.

Screendump er vedhæftet.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af GuitaRasmus »

Lyt lige alligevel. ;)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af FunkyValle »

[quote="GuitaRasmus"]Lyt lige alligevel. ;) [/quote]

Hmm... Det er nok pga af de manglende dele af hjemmesiden, men jeg ikke finde demoen... ;o)
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af AnotherDan »

Demo:
Godt mix af en demo, langt bedre end jeres gamle. Eneste der plager mig umiddelbart er lyden af lilletrommen, nøj den er sløj...
Men han spiller jo fedt, men der mangler bare noget ordentlig rock smæk i lyden af den efter min mening, hehe. (Det kan godt klares i mixet alene, bla. ved at pitchshifte et paralel spor og lidt eq arbejde).

Hjemmesiden:
Fint imødekommende design, forstår dog ikke det er nødvendigt med alle undersiderne, når informationen på dem er så begrænset. Kunne overveje at have en "enside" med hele informationen på i korte bider og så med links til de ting der fylder lidt mere som jeres repetoire. Overvej lidt større og læsevenlig indholds skrift (mere linieafstand bla.)

Men godt arbejde på begge fronter - lyder til i spiller fedt, så det kunne godt tænkes man kom forbi og så jer en dag :)
Bah

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af GuitaRasmus »

Takker, Dan - den gamle blev aldrig mixet. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Hjemmesiden ser fin ud hos mig :)
Demoen lyder sgu fedt, der er ikke så meget at komme efter, udover at jeg nogle gange synes et nyt take på sangen ville være på sin plads :) (her tænker jeg især "sex on fire", men det er slet ikke så slemt som det kunne være)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af GuitaRasmus »

Den laver åbenbart fis i firefox - det må vi lige kigge på. Jeg har lagt link op til demoen i direkte i første indlæg.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Kaptajn Kropp"]Hjemmesiden ser fin ud hos mig :)
Demoen lyder sgu fedt, der er ikke så meget at komme efter, udover at jeg nogle gange synes et nyt take på sangen ville være på sin plads :) (her tænker jeg især "sex on fire", men det er slet ikke så slemt som det kunne være)[/quote]

Cool. :) Bare nysgerrighed, hvad er der galt med den?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Altså det er småting, men f.eks. fraseringen på ordet "fire", der ligger hun lidt lavt på tonerne. Og i det efterfølgende vers er hendes udtale rimelig mumlende, og hun skøjter en smule på tonerne. Det er ikke fordi det er katastrofer, det kunne bare nemt have været ordnet :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af Rasmus »

Jeg synes det lyder rigtig godt. Jeg synes til tider trommeslageren og bassisten "overspiller" til tider, f.eks i Medina nummeret. Men det er jo kun min egen smag der sætter ind der.

Umiddelbart ville jeg også hive guitarerne en smule op i mixet, og give dem lidt mere top. Bare en smule, så de ligger bedre i mixet, men det kan godt være det er noget andet der skal til, det skal jeg ikke kunne sige i skrivende stund, hvor mine ører måske er lidt "døde" efter at siddet og mixet i et par timer. Jeg tror bare det vil give et bedre helhedsindtryk.

Det virker desuden som om at off-beat guitaren i sex on fire er meget meget lav.

:)

I

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af FunkyValle »

Et par små kommentarer til musikken.

Jeg ville måske hive sange en anelse (absolut kun en anelse) mere frem og lade guitarne blive, hvor de er.

Lydbilledet i de forskellige numre er meget ensartet. Der er ikke den store forskel på numrene. Nogle synes, det er fedt - personligt er det en anelse for ensartet til min smag.

Men alt i alt absolut en af de bedre demoer fra et coverband, der har været forbi mine ører. Den skal nok kaste nogle jobs af sig... :thumbup:
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af GuitaRasmus »

Kaptajn Kropp: Tjo tja... Måske. Knusende ærligt, så er det en demo indspillet live i studiet, 7 numre (vers bro omkvæd x2) på 7 timer inkl. opstilling, og med one takes på det hele, pånær koret. Vi kunne sagtens have fluekneppet en masse, men det vigtigste var at energien blev fanget - og at vi kunne nå hjem til aftensmad. :D

Rasmus: Takker. :) Det er en meget aktiv rytmegruppe vi har, ingen tvivl om det. :D Det er nok en smagssag - jeg synes det er meget fedt. Mht. mix, har jeg ikke for fem flade ører forstand på den slags - men jeg kan da prøve at nævne det for mix-gutten.

FunkyValle: Igen, jeg har ikke for fem flade ører forstand på mix - jeg synes bare min guitar lyder fedt. :D Om det er ensartet? Tjo, det kan godt være - det ER jo lidt det vi gør, tager pophits, og laver dem til rock, men prøver at lade nogle af numrenes særpræg blive tilbage. Om man så er så meget til rock og pophits at man kan holde en koncert ud med det, må jo være op til den enkelte. Men tak for rosen. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Energien er der! Så det mål har I jo opnået :) Jeg tvivler også på at en kunde lytter til demoen med samme kritiske ører, som vi gør herinde :) Held og lykke med det :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af Sasha »

[quote="FunkyValle"]

Lydbilledet i de forskellige numre er meget ensartet. Der er ikke den store forskel på numrene. Nogle synes, det er fedt - personligt er det en anelse for ensartet til min smag.

Men alt i alt absolut en af de bedre demoer fra et coverband, der har været forbi mine ører. Den skal nok kaste nogle jobs af sig... :thumbup:[/quote]

Helt enig i alt, der står i disse linjer!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"][quote="FunkyValle"]

Lydbilledet i de forskellige numre er meget ensartet. Der er ikke den store forskel på numrene. Nogle synes, det er fedt - personligt er det en anelse for ensartet til min smag.

Men alt i alt absolut en af de bedre demoer fra et coverband, der har været forbi mine ører. Den skal nok kaste nogle jobs af sig... :thumbup:[/quote]

Helt enig i alt, der står i disse linjer!

:-)[/quote]

?

Slet ingen sviner af min lyd? :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af Sasha »

Altså, jeg kan da sagtens sige, at den rammer rimeligt langt ved siden af min smag, hvis du virkelig gerne vil have det. Men jeg kan ikke give dig en særlig saglig og objektiv vurdering af sagen. Umiddelbart fungerer den - så vidt jeg kan vurdere - udmærket i sammenhængen.

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af GuitaRasmus »

Hehehe... Det var bedre! :D

Nej, det kunne faktisk være interessant at tage en sludder om vellyd - det kan jo være vi ses på Vintage Show næste weekend.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af Smittefar »

Jeg har egentlig kommenteret på Aage, men vil da lige skrive min kommentar til selve demoen her og høre, om jeg er helt galt afmarcheret?

I spiller fedt og jeres arrangementer holder hele vejen, men jeg er bestemt ikke vild med mixet. Der er brugt ret meget effekt på vokalen, jeg er ikke vild med guitarlyden, og jeg synes generelt der mangler noget 'klister' i mixet. Der mangler sammenhængskraft - Specielt i Bad Romance, de andre fungerer bedre efter min smag.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen