Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"]Hehehe... Det var bedre! :D

Nej, det kunne faktisk være interessant at tage en sludder om vellyd - det kan jo være vi ses på Vintage Show næste weekend.[/quote]

Nej, man kan aldrig gardere sig helt... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af Smittefar »

Nu prøvede jeg lige at åbne jeres hjemmeside i iexplore (gys), og der er stadig et par issues - Min kære gamle arbejdslaptop kører opløsning 1024x768 - og i det format kan jeg simpelthen ikke se hele jeres design - Der er tydeligt ting for neden, der ikke kan ses. Jeg kan heller ikke se bunden af de enkeltpersonsbilleder der er ude til højre. På en netbook, der kører 1024x600 vil det helt sikkert være endnu værre. Det kan også godt være, det bare er mig, men I kører et eller andet iframe eller flash, hvor der kommer en vertical scroll bar inde ved tekstvinduet. Det er egentlig fint nok - problemet er bare, at jeg kun kan bruge scroll baren med musen - Det er ikke muligt for mig at scrolle i den tekst med mine piletaster - noget jeg klart foretrækker.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af Pickles »

[quote="AnotherDan"]Fint imødekommende design, forstår dog ikke det er nødvendigt med alle undersiderne, når informationen på dem er så begrænset. Kunne overveje at have en "enside" med hele informationen på i korte bider og så med links til de ting der fylder lidt mere som jeres repetoire.[/quote]

Ja, der er ikke rigtig grund til at have fem undersider andet end vane/konventioner. Når du alligevel bikser det sammen i Photoshop, Rasmus (det er dig, der laver siderne, ikke?), så kunne I også overveje bare at lave et stort billede, og så bare imagemappe links ovenpå. Så slipper du også for at slice osv., og der er jo ikke noget embedded medieindhold mv. alligevel. Tjek et eksempel på Viras side, der godt nok ikke er pæn, men til gengæld nem at overskue. Eller... nu har du jo lavet siden, men til fremtiden var det måske en idé. :)

[quote="Smittefar"]Det kan også godt være, det bare er mig, men I kører et eller andet iframe eller flash, hvor der kommer en vertical scroll bar inde ved tekstvinduet. Det er egentlig fint nok - problemet er bare, at jeg kun kan bruge scroll baren med musen - Det er ikke muligt for mig at scrolle i den tekst med mine piletaster - noget jeg klart foretrækker.[/quote]

Det kan du, når du har klikket en enkelt gang inde i vinduet. Sådan er det vist med frames.

Ang. musikken, så har jeg to kritikpunkter: Sangerinden synger godt, men oversynger lidt - der er i overkanten af pynt på fraseringer mv. Det fungerer bedre, at det kun er på udvalgte tidspunkter frem for hele tiden. Og så savner lydbillede inkl. guitar og trommer nogle flere nosser. Det er klart, I spiller op til dans, men det ville styrke udtrykket med lidt mere oomph. Derudover lyder det som et fedt og sjovt band at høre live. :thumbup:

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af Jejak »

Mangler der ikke nogle lynende hurtige guitarsoloer nu hvor I gør så meget ud af at promovere jer som et ROCKband? :twisted:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af kraen »

Ja den er nok lige bred nok til de fleste browsere. Jeg sigter altid efter en max-bredde på 960px - så er jeg sikker.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af GuitaRasmus »

Fedt med nogle brugbare kritikpunkter!

Pickles: Jo, vores "midlertidige" site var faktisk også bare det - et billede med imagemaps. Jeg synes dog det er væsentligt nemmere at opdatere html, og tekst ser bare ikke så godt ud på et billede. Slutteligt regner vi med at der kommer meget mere guf på snarest - billeder, osv.
Mht. lyden, så er det jo igen balancegangen - rock >< balleband. Jeg synes vi har ramt en okay balance, men det er klart at man altid gerne vil have mere NOSSER! :D Den skal helst bare heller ikke afskrække nogen.

Jejak: Der er masser af heltesoloer live, vi valgte bare at fokusere på sangen på demoen, eftersom det er det langt de fleste er interesseret i.

Tak for kommentarerne. Keep 'em coming! :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af Barf »

Jamen jeg kan da sagtens tilslutte mig dem, som synes lilletrommen er lidt flad i det. Generelt synes jeg trommerne ligger lidt for langt fremme, jeg ville hellere have haft dem længere tilbage men med mere gennemslagskraft.
Den rumklang der er brugt på sangeren er jeg heller ikke vild med. Det lyder af et meget lille rum som er trukket langt ud rent tidsmæssigt.
Guitarlyden ville jeg også gerne have haft skarpere og lidt lysere, men det havde jeg sgu egentlig også regnet med jvf. hvad jeg har fået indtryk af dine lydidealer ;) .

Rent spillemæssigt synes jeg I kommer rigtig fedt omkring sangene, nogen bedre end andre. Fx synes jeg der sker for meget (evt. for mange anslag) i Medina, mens Lady Gaga holder hele vejen.

Fedt koncept, og fedt at I kører direkte efter det 100 %.

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Lyd og hjemmesideflash fra Volt!

Indlæg af gajda »

Jeg syntes der manglede lidt top på trommerne, men så fandt jeg eq'en på mediaplayeren, og så blev alting meget bedre - D'oh :-)

Jeg synes, det lyder rigtig lækkert, og hvis jeg en dag skulle dumpe ind på et spillested, hvor det er Volt der spiller op, så er jeg ret sikker på, at jeg ville blive hængende i "en-håndfuld-fadbamsers-tid", og jeg er også ret sikker på, at den opmærksomme vil kunne fange mig i at vippe i takt med den ene fod :-D
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen